Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Linus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her å er litt små oppgitt på mannen!

Vi eller mer riktig jeg har diskutert navn med manne opp og ned i måneder nå! ;)

Vi hadde jente navnet klart, men ble jo selvfølgelig en liten gutt til her!;)

Foreslo Oliver eller Kasper i uke 12 hvor han mente Kasper var finere.

Jeg synes jo at Oliver var finere, men har lissom blitt vant med Kasper nå og synes det var fint, slått meg til ro med dette.

Så igårkveld sa han at nå kunne vi diskutere navn på den lille, ble litt satt ut og sa så fint. Bruker jo ikke engasjere seg så mye!;) men nå ville han ikke ha Kasper lenger, og Oliver var "oppbrukt", har en fetter med navnet! Så ser jo den litt.

Sier jo nei til alle mine forslag bortsett fra Aron og Linus.

Aron er et fint navn, men får sånn ringenes herre assosiasjoner (aragon osv)

Og så har vi Linus da, synes det er et veldig søtt navn på en liten baby eller liten gutt. Men hva med en mann på 30-40 eller 80år som heter Linus?

Liker jo navnet Linus godt, men om det blir for søtt/tamt for en voksen mann? Linus klanger bedre med etternavnene våres også da... Men litt usikker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig synes jeg Aron er mye finere enn Linus. 

Synes linus er ett baby navn, men klarer liksom ikke å se for meg Linus på voksne menn, langt mindre tenåringsgutter. Pluss Jeg har alltid tenkt på linus som ett bikkje navn. 
(huff, føler meg slem som sier det, men er bare ærlig.) 

Skrevet

Kan se for meg en gutt eller gammel mann som heter linus. Men ikke når han blir mellom 12 og 80 år:p

Skrevet

Kan se for meg en gutt eller gammel mann som heter linus. Men ikke når han blir mellom 12 og 80 år:p

Bare jeg som forbinder navnet Linus med en voksen mann altså? :huh:

linus%20interview%201.jpg

Skrevet

Linus er et fint navn det og er enig i at det ikke passer så godt til en som ikke er barn eller i tenårene. Derfor liker jeg dobbeltnavn. Dere kan jo gi han et navn han kan bruke i voksen alder kanskje? F.eks. Linus Alexander eller Linus Frederik.

Skrevet

Jeg synes Linus er veldig fint! Det er ikke navnet som gjør personen, vet du! Kaller du ham Linus er det like naturlig når han er 30 som når han er baby.

Skrevet

Synes Linus passer til en baby, men ikke til en voksen... Kan liksom ikke se for meg for eksempel en advokat som heter Linus..... :P

Skrevet

Nei, har vel kommet frem til at det ikke blir Linus allikavel da. Finner ikke roen med navnet da det er nettopp dette med navnet i voksen alder som ikke fenger så veldig. Synes navnet er kjempefint men ser ikke for meg at han vil kle det i voksen alder. Så står helt låst i denne navne jungelen..... Har alltid med de tidligere hatt alternativer, men er helt blank nå! Har dere noen forslag? Er vel mer internasjonale vi ser etter.... Leser denne navneboken opp og ned men er bare en suppe med ord for øyeblikket...

Skrevet

Syns Linus er kjempefint, ville vurdert det selv, men mannen liker det ikke. Jeg tror fint det kan passe til en voksen mann, det handler jo om hva vi er vant til. Jeg tenker det er det samme med Birk eller lignende navn. Vi kjenner ingen voksne som heter det, derfor er det vanskelig å forestille seg..

Hm, lurer på om jeg må snakke med mannen igjen.. :)

Skrevet

Jeg syns ikke Linus er fint. Aron derimot syns jeg er veldig fint!

Skrevet

Da etter en tid i tenkeboksen og gått gjennom navneboken slik at jeg kan den utenat fikk jeg nok! ;)

Fikk tvunget frem tema om navn og blitt enige her. Han har gått gjennom boken med meg og landet på Kasper igjen! Er et navn begge liker og som er litt internasjonalt. Så nå kommer jeg til å klore meg fast til navnet for det eneste han kan få lov til å endre her, er om det skal skrives med C eller K!;p

Vært skikkelig hodebry det her!;) synes at kasper er et pent navn i alle aldre også, så har ingen vond magefølelse iforhold til navnet! Så nå bare gleder jeg meg til at vi kan få bruke det på den lille gutten vår!:)

Må takke for alle oppriktige meninger fra dere! Klarte ikke slå meg til ro med Linus selv om jeg synes det er et fint navn. Da jeg var enig med mye av det dere skrev!:)

Skrevet

Linus er fint! Kattungen min heter det ;) 

Gjest novembertretten
Skrevet (endret)

Jeg elsker navnet Linus. Da jeg var liten hadde jeg en hamster som het det, men jeg hadde ikke nølt med å døpe barnet mitt Linus, men jeg venter jente.....

Kjempeflott navn! Vet om to brødre, moren er svensk, og de heter Linus og Hampus. Man blir jo bare glad av slike herlige navn!

Endret av novembertretten
Skrevet

signerer denne ;)
  • 5 uker senere...
Skrevet

Veldig fint! :) kjenner en liten gutt som heter Linus som er verdens søteste...

Gjest mamma til goprinsen
Skrevet

Likte verken Linus eller Aron,men synd Kasper er Uaktuelt,for det er nydelig :)

Skrevet

Ser ikke for meg voksne advokattyper som heter Timian, Nathaniel eller Mattias heller jeg da men... De navnene som er trendy nå er like normale om åtti år som olav og harald er i dag.

Skrevet

Ser ikke for meg voksne advokattyper som heter Timian, Nathaniel eller Mattias heller jeg da men... De navnene som er trendy nå er like normale om åtti år som olav og harald er i dag.

Det var akkuatt det jeg skulle til å si!

Tenk deg når Gunnar, Hans og Trond var hippe babynavn.. Nttååå, lille baby Geir.. Vanskelig å se for seg!

Om 60 år er Emilian Carosander skikkelig  gammal onkelnavn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...