Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Høyesterett dømte ham til to år og tre måneders fengsel, ett år mer enn lagmannsretten gjorde. Jeg må si det føles riktig. Anonymous poster hash: 0597c...099
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 helt enig,skulle faen meg bare mangle! Anonymous poster hash: 56d7b...a91
☆☆☆ Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Kan godt hende han er så glad i seg sjølv at han ikkje er klar for å forlate media enda, han snakka om menneskerettsdomstolen i Strasbourg tidlegare. Men ein kan alltids håpe han innser at nok er nok..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Kan godt hende han er så glad i seg sjølv at han ikkje er klar for å forlate media enda, han snakka om menneskerettsdomstolen i Strasbourg tidlegare. Men ein kan alltids håpe han innser at nok er nok.. Jeg tror ikke egentlig det er det det er snakk om, jeg tror ikke han takler det høye fallet fra å være en stor autoritet til en foraktet forbryter. Jeg blir ikke veldig overrasket dersom han tar livet av seg når alle muligheter er utprøvd og han må bøye seg for loven. Jeg skriver absolutt ikke dette for å være blodtørstig, jeg håper selvsagt ikke at han gjør det, men jeg har kjennskap til saker der tidligere mektige personer har tatt livet sitt etter å ha havnet i offentlig gapestokk og de minner mye om denne saken. Anonymous poster hash: 0597c...099
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Kan godt hende han er så glad i seg sjølv at han ikkje er klar for å forlate media enda, han snakka om menneskerettsdomstolen i Strasbourg tidlegare. Men ein kan alltids håpe han innser at nok er nok.. Huff, at han ikke bare legger seg langflat. Det han holder på med er nesten like ille. Anonymous poster hash: e3358...62f
☆☆☆ Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Kan godt hende han er så glad i seg sjølv at han ikkje er klar for å forlate media enda, han snakka om menneskerettsdomstolen i Strasbourg tidlegare. Men ein kan alltids håpe han innser at nok er nok.. Jeg tror ikke egentlig det er det det er snakk om, jeg tror ikke han takler det høye fallet fra å være en stor autoritet til en foraktet forbryter. Jeg blir ikke veldig overrasket dersom han tar livet av seg når alle muligheter er utprøvd og han må bøye seg for loven. Jeg skriver absolutt ikke dette for å være blodtørstig, jeg håper selvsagt ikke at han gjør det, men jeg har kjennskap til saker der tidligere mektige personer har tatt livet sitt etter å ha havnet i offentlig gapestokk og de minner mye om denne saken. Anonymous poster hash: 0597c...099 Ikkje ueinig i vurderinga di, men det er få som oppsøker gapestokken igjen og igjen lenge etter å ha fått moglegheit til å unnsleppe..
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 Da får han ikke åpen soning heldigvis, men straffen er ikke lang nok når en tenker på hva han har gjort. Anonymous poster hash: 26472...342
*Teoline* Skrevet 26. september 2013 #8 Skrevet 26. september 2013 Om han har det minste snev av anstendighet så tar han straffen til etterretning og gir seg nå. Men jeg er stygt redd for at han lider av alvorlig stormannsgalskap og at han oppriktig mener at han bør være hevet over loven og derfor anker videre til menneskerettsdomstolen. Det kan bli skummelt når han tilslutt innser at han bare er et lite menneske som er nødt til å face konsekvensene for handlingene sine.
Musemorbr / Skrevet 26. september 2013 #9 Skrevet 26. september 2013 Oi... så han kan faktisk anke en gang til. Da gjør han det garantert også. Skal ikke diagnostisere ham, men han har visse trekk som tilsier at han ikke har evne til å stoppe.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #10 Skrevet 26. september 2013 Kan godt hende han er så glad i seg sjølv at han ikkje er klar for å forlate media enda, han snakka om menneskerettsdomstolen i Strasbourg tidlegare. Men ein kan alltids håpe han innser at nok er nok.. Jeg tror ikke egentlig det er det det er snakk om, jeg tror ikke han takler det høye fallet fra å være en stor autoritet til en foraktet forbryter. Jeg blir ikke veldig overrasket dersom han tar livet av seg når alle muligheter er utprøvd og han må bøye seg for loven. Jeg skriver absolutt ikke dette for å være blodtørstig, jeg håper selvsagt ikke at han gjør det, men jeg har kjennskap til saker der tidligere mektige personer har tatt livet sitt etter å ha havnet i offentlig gapestokk og de minner mye om denne saken. Anonymous poster hash: 0597c...099 Ikkje ueinig i vurderinga di, men det er få som oppsøker gapestokken igjen og igjen lenge etter å ha fått moglegheit til å unnsleppe.. Det er nettopp derfor jeg tenker at han kan være i den kategorien: Han klarer virkelig ikke å trekke seg unna, ham bare må fortsette å hevde sin uskyld, uansett om det bare virker mot sin hensikt. Det virker som om det å bøye seg for overmakten er en umulighet for ham. Han sa i et intervju etter en av rettsrundene at det å gå i fengsel ikke var et alternativ for ham i det hele tatt, selv om han var dømt. Dette er et typisk eksempel på krenket ære, og det er farlig. Jeg håper virkelig at han har en form for psykisk oppfølging nå. Anonymous poster hash: 0597c...099
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #11 Skrevet 26. september 2013 Kan godt hende han er så glad i seg sjølv at han ikkje er klar for å forlate media enda, han snakka om menneskerettsdomstolen i Strasbourg tidlegare. Men ein kan alltids håpe han innser at nok er nok.. Huff, at han ikke bare legger seg langflat. Det han holder på med er nesten like ille. Anonymous poster hash: e3358...62f Denne mannen evner ikke å legge seg langflat, jeg tror han er helt oppriktig når han mener han er uskyldig dømt. Har ser virkelig ikke at han har gjort noe feil og det er det som gjør hele saken så forferdelig. Hadde han enda innsett at her tråkket jeg veldig feil, dette skulle jeg aldri gjort, da hadde han trekt seg stille og rolig vekk fra media og vi hadde aldri sett han igjen. Men han ser det ikke selv og da blir nok forakten og fordømmelsen utrolig vanskelig å svelge for en sånn mann som dette her. Denne mannen har solt deg i glansen, og nytt sin posisjon til fulle, nå er han null verdt og ingen liker han lenger. Han er så uspiselig at jeg overhodet ikke synes synd på han, men jeg synes det er skummelt at en mann som kan komme i en sånn maktposisjon. Anonymous poster hash: 9022d...98c
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #12 Skrevet 26. september 2013 Oi... så han kan faktisk anke en gang til. Da gjør han det garantert også. Skal ikke diagnostisere ham, men han har visse trekk som tilsier at han ikke har evne til å stoppe. Kan han det? Til hvilken instans? Anonymous poster hash: 0597c...099
Musemorbr / Skrevet 26. september 2013 #13 Skrevet 26. september 2013 Oi... så han kan faktisk anke en gang til. Da gjør han det garantert også. Skal ikke diagnostisere ham, men han har visse trekk som tilsier at han ikke har evne til å stoppe. Kan han det? Til hvilken instans? Anonymous poster hash: 0597c...099 Menneskerettighetsdomstolen, i følge denne tråden.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #14 Skrevet 26. september 2013 Oi... så han kan faktisk anke en gang til. Da gjør han det garantert også. Skal ikke diagnostisere ham, men han har visse trekk som tilsier at han ikke har evne til å stoppe. Kan han det? Til hvilken instans? Anonymous poster hash: 0597c...099 Menneskerettighetsdomstolen, i følge denne tråden. Åh, sånn. Ja, han kan jo prøve, men hvorvidt han får saken sin opp der er meget, meget tvilsomt. Han må jo i såfall kunne hevde overbevisende at menneskerettene hans har blitt krenket, og det tror jeg han vil komme til å slite litt med. Anonymous poster hash: 0597c...099
Musemorbr / Skrevet 26. september 2013 #15 Skrevet 26. september 2013 Oi... så han kan faktisk anke en gang til. Da gjør han det garantert også. Skal ikke diagnostisere ham, men han har visse trekk som tilsier at han ikke har evne til å stoppe.Kan han det? Til hvilken instans? Anonymous poster hash: 0597c...099 Menneskerettighetsdomstolen, i følge denne tråden. Åh, sånn. Ja, han kan jo prøve, men hvorvidt han får saken sin opp der er meget, meget tvilsomt. Han må jo i såfall kunne hevde overbevisende at menneskerettene hans har blitt krenket, og det tror jeg han vil komme til å slite litt med. Anonymous poster hash: 0597c...099 Ja det er sant, men at han kommer til å prøve det vil ikke overraske meg. Faktisk forventer jeg det av ham, nå som jeg vet at det er en mulighet han har. Mannen har ingen skrupler.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #16 Skrevet 26. september 2013 Oi... så han kan faktisk anke en gang til. Da gjør han det garantert også. Skal ikke diagnostisere ham, men han har visse trekk som tilsier at han ikke har evne til å stoppe.Kan han det? Til hvilken instans? Anonymous poster hash: 0597c...099 Menneskerettighetsdomstolen, i følge denne tråden. Åh, sånn. Ja, han kan jo prøve, men hvorvidt han får saken sin opp der er meget, meget tvilsomt. Han må jo i såfall kunne hevde overbevisende at menneskerettene hans har blitt krenket, og det tror jeg han vil komme til å slite litt med. Anonymous poster hash: 0597c...099 Ja det er sant, men at han kommer til å prøve det vil ikke overraske meg. Faktisk forventer jeg det av ham, nå som jeg vet at det er en mulighet han har. Mannen har ingen skrupler. Han prøver nok. Men som jeg har skrevet over, jeg tror ikke det er skrupler det er snakk om, men manglende evne til å ta eget "fall from grace" inn over seg. Han har vært en stor mann, bygdas helt, og nå sitter han igjen med skal og vanære, og det takler han rett og slett ikke. Det minner litt om treåringen min, som ikke gir seg samme hva, selv om han vet at overmakta (jeg) kommer til å vinne diskusjonen. Poenget for ham er ikke å vinne, men å ikke bøye seg, og slik tror jeg det er for Øygard også. Problemet er bare at nå må han bøye seg, og jeg synes det er litt skummelt å tenke på hva han kan komme til å gjøre da. Jeg synes han er en totalt uspiselig person, men jeg ønsker ham ikke død. Anonymous poster hash: 0597c...099
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #17 Skrevet 26. september 2013 (endret) Oi... så han kan faktisk anke en gang til. Da gjør han det garantert også. Skal ikke diagnostisere ham, men han har visse trekk som tilsier at han ikke har evne til å stoppe.Kan han det? Til hvilken instans? Anonymous poster hash: 0597c...099 Menneskerettighetsdomstolen, i følge denne tråden. Åh, sånn. Ja, han kan jo prøve, men hvorvidt han får saken sin opp der er meget, meget tvilsomt. Han må jo i såfall kunne hevde overbevisende at menneskerettene hans har blitt krenket, og det tror jeg han vil komme til å slite litt med. Anonymous poster hash: 0597c...099 Ja det er sant, men at han kommer til å prøve det vil ikke overraske meg. Faktisk forventer jeg det av ham, nå som jeg vet at det er en mulighet han har. Mannen har ingen skrupler. Endret 26. september 2013 av Moderator-IS upassende
Moderator-IS Skrevet 26. september 2013 #18 Skrevet 26. september 2013 Hei. Kan forstå at dette er en interessant sak å diskutere,å dette gjør dere bra. Fortsett i denne tonen,så behøver vi ikke slette noe Ha en fin dag alle sammen.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #19 Skrevet 26. september 2013 Hei. Kan forstå at dette er en interessant sak å diskutere,å dette gjør dere bra. Fortsett i denne tonen,så behøver vi ikke slette noe Ha en fin dag alle sammen. Jeg trekker meg fra diskusjonen, og fra forumet. Jeg kan ikke se hva som var upassende ved innlegget som ble slettet (var det sammenlikningen min med den blinde staheten til en treåring?), og dette blir for mye "storebror", rett og slett. Dette forumet gir en alt for sterk følelse av overvåkning nå. Det er flott at det ble tatt noen grep her inne, men dette har gått for langt. Takk for meg, dette ble faktisk dråpen for min del. Anonymous poster hash: 0597c...099
LillaGorilla♥♥ Skrevet 26. september 2013 #20 Skrevet 26. september 2013 Jeg er enig med anonym som sier at han nok helt oppriktig ikke forstår at han har gjort noe galt. I hans hode har han rett, og andre feil. Han skjønner ikke hva som er feil ved det hanhar gjort - og forsåvidt det han fortsetter å gjøre. Han skjønner nok heller ikke hvordan han faktisk fremstår nå ved å dra dette ut i det uendelige, og jeg blir ikke forundret om han anker videre og selv mener at det er en sak for menneskerettighetsdomstolen.. Sånne mennesker kan være ganske farlige. Men det er nok også derfor han har kommet såpass høyt på strå, for når han har en sånn urokkelig tro på seg selv og egen fortreffelighet, så har han nok også greid å manipulere andre til å tro det også. Hvaslags diagnoser som kan være årsaken til slikt vil jeg ikke spekulere i, men at han mangler ett eller annet i topplokket er det jo ikke tvil om. Bare så synd at denne stakkars jenta ikke kan få ro snart. Jeg hadde håpet hun kunne fått bli ferdig med denne saken. For det er jo hun som betyr noe her, hennes ve og vel som er viktig.
☆☆☆ Skrevet 26. september 2013 #21 Skrevet 26. september 2013 Hei. Kan forstå at dette er en interessant sak å diskutere,å dette gjør dere bra. Fortsett i denne tonen,så behøver vi ikke slette noe Ha en fin dag alle sammen. Jeg trekker meg fra diskusjonen, og fra forumet. Jeg kan ikke se hva som var upassende ved innlegget som ble slettet (var det sammenlikningen min med den blinde staheten til en treåring?), og dette blir for mye "storebror", rett og slett. Dette forumet gir en alt for sterk følelse av overvåkning nå. Det er flott at det ble tatt noen grep her inne, men dette har gått for langt. Takk for meg, dette ble faktisk dråpen for min del. Anonymous poster hash: 0597c...099 Eg vil tru det var kommentaren din om korleis du ønskte han skulle behandlast i fengsel saman med at du karakteriserte han med eit omgrep som ikkje passar i forhold til det han er dømt for. Det han har gjort er meir enn ille nok, ein treng ikkje "feildiagnostisere" det for å gjere det verre.
Moderator-IS Skrevet 26. september 2013 #22 Skrevet 26. september 2013 Hei. Kan forstå at dette er en interessant sak å diskutere,å dette gjør dere bra. Fortsett i denne tonen,så behøver vi ikke slette noe Ha en fin dag alle sammen. Jeg trekker meg fra diskusjonen, og fra forumet. Jeg kan ikke se hva som var upassende ved innlegget som ble slettet (var det sammenlikningen min med den blinde staheten til en treåring?), og dette blir for mye "storebror", rett og slett. Dette forumet gir en alt for sterk følelse av overvåkning nå. Det er flott at det ble tatt noen grep her inne, men dette har gått for langt. Takk for meg, dette ble faktisk dråpen for min del. Anonymous poster hash: 0597c...099 Hei Du skrev pedofil,å det er ikke hva han er dømt for,så det må desverre bort.Alt annet var helt fint det.
Musemorbr / Skrevet 26. september 2013 #23 Skrevet 26. september 2013 Men moderator-is da... nå skrev du også det!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #24 Skrevet 26. september 2013 Hei. Kan forstå at dette er en interessant sak å diskutere,å dette gjør dere bra. Fortsett i denne tonen,så behøver vi ikke slette noe Ha en fin dag alle sammen. Jeg trekker meg fra diskusjonen, og fra forumet. Jeg kan ikke se hva som var upassende ved innlegget som ble slettet (var det sammenlikningen min med den blinde staheten til en treåring?), og dette blir for mye "storebror", rett og slett. Dette forumet gir en alt for sterk følelse av overvåkning nå. Det er flott at det ble tatt noen grep her inne, men dette har gått for langt. Takk for meg, dette ble faktisk dråpen for min del. Anonymous poster hash: 0597c...099 Hei Du skrev pedofil,å det er ikke hva han er dømt for,så det må desverre bort.Alt annet var helt fint det. Ser nå at det ikke var mitt innlegg som ble slettet. Jeg har aldri kalt ham pedofil (skjønt, hva er egentlig definisjonen på en pedofil? Er det aldersgrense ved 14 år?), og aldri sagt et pip om hva jeg håper skal skje med ham i fengsel. Tvert imot har jeg skrevet at jeg håper han har god oppfølging nå, slik at han ikke skader seg selv. Beklager, jeg tok feil av hvilket innlegg som ble slettet. Anonymous poster hash: 0597c...099
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #25 Skrevet 26. september 2013 Oi... så han kan faktisk anke en gang til. Da gjør han det garantert også. Skal ikke diagnostisere ham, men han har visse trekk som tilsier at han ikke har evne til å stoppe.Kan han det? Til hvilken instans? Anonymous poster hash: 0597c...099 Menneskerettighetsdomstolen, i følge denne tråden. Åh, sånn. Ja, han kan jo prøve, men hvorvidt han får saken sin opp der er meget, meget tvilsomt. Han må jo i såfall kunne hevde overbevisende at menneskerettene hans har blitt krenket, og det tror jeg han vil komme til å slite litt med. Anonymous poster hash: 0597c...099 Ja det er sant, men at han kommer til å prøve det vil ikke overraske meg. Faktisk forventer jeg det av ham, nå som jeg vet at det er en mulighet han har. Mannen har ingen skrupler. Han prøver nok. Men som jeg har skrevet over, jeg tror ikke det er skrupler det er snakk om, men manglende evne til å ta eget "fall from grace" inn over seg. Han har vært en stor mann, bygdas helt, og nå sitter han igjen med skal og vanære, og det takler han rett og slett ikke. Det minner litt om treåringen min, som ikke gir seg samme hva, selv om han vet at overmakta (jeg) kommer til å vinne diskusjonen. Poenget for ham er ikke å vinne, men å ikke bøye seg, og slik tror jeg det er for Øygard også. Problemet er bare at nå må han bøye seg, og jeg synes det er litt skummelt å tenke på hva han kan komme til å gjøre da. Jeg synes han er en totalt uspiselig person, men jeg ønsker ham ikke død. Anonymous poster hash: 0597c...099 Det var dette svaret jeg trodde hadde blitt slettet, og det syntes jeg ble for drøyt. Men jeg tok altså feil. Igjen, beklager. Anonymous poster hash: 0597c...099
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå