Gå til innhold

Hvor mye sviskepure?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil sette fart på magen til 4 mnd baby? Han har aldri fått sviske før. Det er hjemmelaget (og den var ganske tykk). Tror dere 3-4 t-skjeer vil gjøre susen?

Anonymous poster hash: 36432...619
Videoannonse
Annonse
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Jeg startet med 2, og økte om det var behov for det, fikk et tips om å gi mye vann til svisken (som drikke ved siden av ja) og med godt med vann og sviske puré, så gikk det ikke lenge før bleia måtte byttes :) (jeg lagde det også selv)

Skrevet

Ville prøvd med 1-2 teskeier og helker auka opp til den mengda som trengst for akkurat din baby.

Svisker er fine greier, men kan fort føre til tidenes mageknip om ein startar med for stor dose (et ein pose om du lurer på korleis det kjennes :P ).

Skrevet

Takk for svar begge to! Prøvde med aprikospure i går (ca. 1 ss) og det hadde ingen effekt så da kjørte jeg på med litt sviske i dag. Vil tro han har fått i seg 2-3 små ts (men det kommer jo noe ut igjen så litt vanskelig å si). Skal prøve med lit vann i tillegg, men da må jeg vente til det er avkjølt...

Hvor lang tid før dette funker da?

Skulle ikke tro jeg hadde hatt barn før, men sånne detaljer glemmer man jo fort ut ;)

Skrevet

Kor lang tid det tek kjem an på ungen og graden av problem. Men det skulle holde med sviske ein gong dagleg, gi meir i morga om problemet ikkje løyser seg.

Hugs på at fullamma babyar kan gå lenge utan avføring utan at det er snakk om forstoppelse, ein gong i veka er ikkje uvanleg..

Skrevet

Ja, han var fullammet inntil for noen dager siden. Har fått noen t-skjeer med tynn grøt de siste dagene uten avføring så derfor jeg vil bare sikre meg at det ikke er forstoppelse. Han har presset litt i dag uten resultat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...