Høstduft Skrevet 26. september 2013 #1 Skrevet 26. september 2013 Har en gutt som sist vinter reagerte på ren ull, derfor måtte vi ha ull/bomull. Nå må han ha nye ullklær, og tenkte å prøve ren ull igjen. Men hvilket merke klør minst? Evt hvor får jeg tak i ull/bomull i str 98/104 ? (Han bruker str 98, men joha ull/bomull i str 100 er for lite i år).
Serepta Skrevet 26. september 2013 #2 Skrevet 26. september 2013 Prøv Devold sin serie med to lag. Den med små "prikker"
Pesta Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Hust and Claire sine ull/bomullsklær har vi veldig god erfaring med! www.hustandclaire.no Devold er også gull verdt.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Stemmer også for Devold. Helt uten ull men varmt og godt er Lilleba, økologisk bomull og bambus. Anonymous poster hash: 2f472...462
Musemorbr / Skrevet 26. september 2013 #5 Skrevet 26. september 2013 Hvis han viser seg å ikke tåle ull er bambus bedre enn ull med bomull inni.
Tieran Skrevet 26. september 2013 #6 Skrevet 26. september 2013 Hust and Claire sine ull/bomullsklær har vi veldig god erfaring med! www.hustandclaire.no Devold er også gull verdt. Der var det mye fint, takk for tips!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #7 Skrevet 26. september 2013 Stillongs fra Devold har syntetfiber på innsiden og klør ikke. Har veldig god erfaring med Stillongs fra Devold. Devold brenytter ikke ull fra sau som er blitt utsatt for mulesing og det er stort pluss! Anonymous poster hash: 32faa...e4b
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #8 Skrevet 26. september 2013 Jeg stemmer for devold si. To-lags. Har selv en snupp som klør av all ull, men denne til devold holder henne kløfri og varm, uten å bli klam. Anonymous poster hash: dbf67...dda
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #9 Skrevet 26. september 2013 MP har noen veldig gode strømpebukser med bomull inni og ull utenpå, men de koster en del. Hvis du har flere barn kan de arves (de slites ikke ut) og da er det ikke så dyrt lenger, Anonymous poster hash: fa2b2...3e6
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #10 Skrevet 26. september 2013 De har også bambus som var nevnt her Anonymous poster hash: fa2b2...3e6
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #12 Skrevet 26. september 2013 Datteren min har atopisk eksem og er ikke spesielt varm av seg, så bambus fungerte ikke for meg. Fikk tips om en tysk ullprodusent som bruker såkalt jomfruull og blander inn tredve prosent silke, og det passer som ei kule! Ingen kløing og ingen utslett:-) Merket heter Living crafts, jeg kjøpte det hos beibibeibi.no! Anonymous poster hash: 31236...570
Elsker livet Skrevet 26. september 2013 #13 Skrevet 26. september 2013 tom og trine ulla er fantastisk <3 Men den klør jo.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #14 Skrevet 26. september 2013 Ull med bomull på innsiden er helt meningsløst å bruke penger på, da kan du like gjerne bruke ren bomull og heller bruke pengene på gode votter, ytterdress o.l. så de holder seg tørre og varme pga godt yttertøy. Har fire barn selv, hvor tre av dem har atopisk hud og ikke tåler ull overhodet. Vi bruker litt penger på godt yttertøy og har aldri opplevd at ungene fryser. Når det ikke er superkaldt og vi bare skal være ute en stund bruker de bomull innerst og fleece som mellomlag. Når det er veldig kaldt eller vi skal være ute lenge bruker de superundertøy innerst, teknisk superundertøy fungere veldig fint til barn som ikke tåler ull. Anonymous poster hash: 16aea...f9d
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #15 Skrevet 26. september 2013 Vossatassar har en del ull med bomullinnside. Min niese reagerer også på ull, men denne typen tåler hun godt. Heter monsterull. Tøff design også http://vossatassar.no/ Anonymous poster hash: 83970...c85
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #16 Skrevet 26. september 2013 Har du testet denne blandingen? Supert på mitt barn. Nydelig blanding som ikke klør. http://beibibeibi.no.24nb2.srv.ip.no/produkt/troye/langermet-troye-i-ullsilke Anonymous poster hash: dd112...4d7
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #17 Skrevet 26. september 2013 tom og trine ulla er fantastisk <3 Men den klør jo. Enig Anonymous poster hash: dd112...4d7
Strandloppa og lillebror Skrevet 26. september 2013 #18 Skrevet 26. september 2013 Jeg har en datter som er atopiker. Ikke voldsomt plaga, men hun reagerer på det meste av ull. Jeg har kjøpt noe ull/bomull til henne, som hun ikke klør av, men det blir fort klamt, og da kommer utslettet fort. Disse settene ligger nå i barnehagen som skiftetøy. Jeg har god erfaring med devold din tolags. Da er det et tynt lag med superundertøy innerst og ull utenpå. Veldig god kvalitet og blir ikke klam eller klør. Kan anbefales på det sterkeste. Ulltøyet på apotek 1 fungerer faktisk også for oss, selv om dette er av 100% ull. Og de tynne ull/silke trøyene fra Joha fungerer. Tom & Trine fungerer ikke for oss., den er en av de verste faktisk. Ellers smører vi med adermakrem, den forebygger godt for datteren min. Devold fåes kjøpt på sportsbutikker. Tror xxl er billigst, der koster det 199 per del. Er det forresten noen som har tips til sokker som ikke klør? Har ikke funnet noen tolags, selv om jeg har vært på utkikk lenge.
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #19 Skrevet 26. september 2013 Cubus har også ull med bommull på innsiden , mine barn bruker den. c kr. 149 pr. del. tom og trine fra spar kjøp kan også ambefales Anonymous poster hash: 4a8e4...8eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå