Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Skal snart begynne å jobbe igjen, pappaen går da ut i perm. Babyen er foreløpig ikke så flink til å ta flaske. Hun ammes veldig ofte på nettene til å være 5 mnd gammel og er god og rund. Tenkte å venne over fra pupp til flaske i helga, men er det best å få babyen til å ta flaske skikkelig på dagtid før vi nekter henne pupp på natta? Hun får selvfølgelig tilbud om melk på flaske når hun våkner på natta da hun ikke spiser så mye på dagtid ennå. Redd det kan bli for mange endringer for henne på en gang selv om jeg kun blir borte i noen timer på dagtid.. Anonymous poster hash: 6ce19...5cf
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Ja, hun bør bli flink nok med flasken før du slutter med nattamming sånn at du er sikker på at hun får i seg nok næring. Anonymous poster hash: bcbf2...701
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Du kan vel snart begynne med grøt på kvelden, da blir hun ikke så sulten om natta. Anonymous poster hash: 11598...0a4
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Du kan vel snart begynne med grøt på kvelden, da blir hun ikke så sulten om natta. Anonymous poster hash: 11598...0a4 Hahaha, så enkelt er det nok ikke med alle barn gitt. Det tar ofte en god stund og flere fulle måltider før man merker det på natten hos en del barn. Anonymous poster hash: bcbf2...701
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Det var veldig tidlig å overlate barnet til far når du ammer så mye. Barnet trenger DEG. I følge anbefalingene burde jo du fullamme til barnet er 6 mnd. Det er så trist at denne politiske kjepphesten av såkalt "likestilling" går utover barnet! Anonymous poster hash: 35977...bdf
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 Du bør ikke kutte ned på nattammingen før hun spiser godt på dagen av annen mat enn melk. Mener det er fulle måltider de bør ha på dagtid før man avvenner dem fra å spise på natta. Jeg hadde uten tvil fortsatt å amme på natta selv om jeg skulle begynt å jobbe. Jeg ammet lenge etter jeg startet å jobbe og man blir trøtt av å våkne hver natt, men det viktigste er tross alt at barna har det bra og får i seg den næringen de bør. Anonymous poster hash: 66254...193
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Du kan vel snart begynne med grøt på kvelden, da blir hun ikke så sulten om natta. Anonymous poster hash: 11598...0a4 Hun får allerede grøt morgen og kveld, veier over 8 kilo. HI Anonymous poster hash: 6ce19...5cf
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Det var veldig tidlig å overlate barnet til far når du ammer så mye. Barnet trenger DEG. I følge anbefalingene burde jo du fullamme til barnet er 6 mnd. Det er så trist at denne politiske kjepphesten av såkalt "likestilling" går utover barnet! Anonymous poster hash: 35977...bdf Siterer denne! Anonymous poster hash: feec3...c5c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 Du bør ikke kutte ned på nattammingen før hun spiser godt på dagen av annen mat enn melk. Mener det er fulle måltider de bør ha på dagtid før man avvenner dem fra å spise på natta. Jeg hadde uten tvil fortsatt å amme på natta selv om jeg skulle begynt å jobbe. Jeg ammet lenge etter jeg startet å jobbe og man blir trøtt av å våkne hver natt, men det viktigste er tross alt at barna har det bra og får i seg den næringen de bør. Anonymous poster hash: 66254...193 Har ikke tenkt å kutte ut nattmåltidene da. Men at hun skal få utpumpet mm på flaske av far i stedenfor pupp av meg. Hun bare kosesuger og er ikke skikkelig sulten før i 03-tida. Tror flaske på natta kan få henne til å sove bedre faktisk da det er mindre kos enn en pupp.. Anonymous poster hash: 6ce19...5cf
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #10 Skrevet 25. september 2013 21:57 er HI. Anonymous poster hash: 6ce19...5cf
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #11 Skrevet 25. september 2013 Det var veldig tidlig å overlate barnet til far når du ammer så mye. Barnet trenger DEG. I følge anbefalingene burde jo du fullamme til barnet er 6 mnd. Det er så trist at denne politiske kjepphesten av såkalt "likestilling" går utover barnet! Anonymous poster hash: 35977...bdf Siterer denne! Anonymous poster hash: feec3...c5c Mannen min og jeg er 100 % komfortable og trygge på denne beslutningen. Fint at dere gjør hva som er best for deres familier, slik vi gjør det som er best for vår. HI Anonymous poster hash: 6ce19...5cf
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #12 Skrevet 25. september 2013 Du bør ikke kutte ned på nattammingen før hun spiser godt på dagen av annen mat enn melk. Mener det er fulle måltider de bør ha på dagtid før man avvenner dem fra å spise på natta. Jeg hadde uten tvil fortsatt å amme på natta selv om jeg skulle begynt å jobbe. Jeg ammet lenge etter jeg startet å jobbe og man blir trøtt av å våkne hver natt, men det viktigste er tross alt at barna har det bra og får i seg den næringen de bør. Anonymous poster hash: 66254...193 Jeg fikk helt motsatt råd da min midterste ikke ville slutte å amme på natta, han var da 5 mnd og våknet hyppigere og hyppigere. Spiste ingenting på dagen. Helsesøster sa da at det ikke var rart han ikke spiste mat på dagen og ikke var interessert i fast føde, han fikk jo hele døgnets rasjoner på natta. Blir oppgitt over pekefingrene. Så mye for at man skal la hver familie velge det som passer for dem... Gjelder vel bare de som ikke vil at pappa skal være hjemme det. Min erfaring er at å være prinsippfast og skape endringer er lettere på dagtid enn på natta. Når man er stuptrøtt og vet at det blir ro av å dra frem puppen, da er det lett å dra frem puppen. Ville altså startet tilvenningen til flaske på dagtid. Anonymous poster hash: eb456...c8a
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #13 Skrevet 25. september 2013 Du bør ikke kutte ned på nattammingen før hun spiser godt på dagen av annen mat enn melk. Mener det er fulle måltider de bør ha på dagtid før man avvenner dem fra å spise på natta. Jeg hadde uten tvil fortsatt å amme på natta selv om jeg skulle begynt å jobbe. Jeg ammet lenge etter jeg startet å jobbe og man blir trøtt av å våkne hver natt, men det viktigste er tross alt at barna har det bra og får i seg den næringen de bør. Anonymous poster hash: 66254...193 Jeg fikk helt motsatt råd da min midterste ikke ville slutte å amme på natta, han var da 5 mnd og våknet hyppigere og hyppigere. Spiste ingenting på dagen. Helsesøster sa da at det ikke var rart han ikke spiste mat på dagen og ikke var interessert i fast føde, han fikk jo hele døgnets rasjoner på natta. Blir oppgitt over pekefingrene. Så mye for at man skal la hver familie velge det som passer for dem... Gjelder vel bare de som ikke vil at pappa skal være hjemme det. Min erfaring er at å være prinsippfast og skape endringer er lettere på dagtid enn på natta. Når man er stuptrøtt og vet at det blir ro av å dra frem puppen, da er det lett å dra frem puppen. Ville altså startet tilvenningen til flaske på dagtid. Anonymous poster hash: eb456...c8a Tusen takk for svar, er det jeg har kommet frem til selv også. Ja pekefingrene er det mange av her inne, men de kjenner ikke grunnene for vårt valg. Da fortsetter jeg å være nattesmokk en stund til, til snuppa blir dreven nok med flasken til å gå over fra pupp til melkeflaske på natten. HI Anonymous poster hash: 6ce19...5cf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå