Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Tror jeg har fått brystbetennelse i ve bryst. Har hatt spreng i hele ettermiddag og begynte å gjøre vondt i kveld. Har fått en hvitt prikk på brystvorten som ser ut som tørket melk. Tett melkegang? Babyen har tømt dette brystet dårlig og vært urolig ved det de siste dagene. Allmenntilstanden er god men prøver desperat å bli kvitt betennelsen før jeg blir skikkelig dårlig. Samboer kommer ikke hjem før imorgen så er alene med 2,5 åringen og babyen. Så gode råd mottas med takk:) Har lest inne på ammehjelpen sine sider om behandling så er i full gang med håndmelking og å masere samtidig. Samt at babyen får annenhver time ca. Også brukt brystpumpe men blir så fort sår. Gode tips mottas med stor takk:) Anonymous poster hash: 572cd...309
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Varmeflaske på puppen og pump deg når den er varm, ikke tenk på at du blir sår for alternativet er 100 ganger værre... Du MÅ få tømt brystet og åpnet melkegangene. Klarer babyen så suge er det selvsagt like bra :-) Hadde selv meget krafig brystbetennelse og ble lagt inn for operasjon t.o.m., da det løsnet endelig... hadde da 41,5 i feber og skyhøy CRP. Selv husker jeg lite for jeg var borte vekk.... Babyen ante jeg knapt hvem var, he, he... Anonymous poster hash: 58c92...1c9
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Når du ammer neste gang på det friske brystet slipper du løs det vonde og når utdrivningen kommer masserer du det vonde og slipper melka løs på et håndklede under det vonde brystet mens barnet dier. Ta varme dysjer når du får mulighet og håndmelk/masser. Forsøk flere ammestillinger på det vonde brystet (tvilling, stående over barnet på alle 4, mage mot mage) Vet det er grusomt vondt, har hatt det selv og det er helt for j...... vondt!!! Føler med deg. Får du høy feber og muskelverk ringer du lege/legevakt. Anonymous poster hash: 5e4a3...c8c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Ja, enig med de over her. Det viktigste er å få løst opp de tette melkegangene. Hadde så mye brystbetennelse jeg kunne ikke løfte babyen på knappe 3 kg. Feber og rødsprengte bryster, hadde lyst å kappe de av! Anonymous poster hash: 04cc8...f75
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Kan du få tak i kål? Jeg sverger, det hjelper! Det er et gammelt kjerringråd, legg kålblader rundt, bytt når de blir vasne. Anonymous poster hash: 9de7b...d8e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 Det er nok tette melkeganger som ikke er blitt en betennelse enda. Blir det betennelse får du høy feber og influensa symptomer. Men hvis du ikke får løst opp kan det bli betennelse. Legg babyen alltid til det brystet du har vondt. Legg på varmeflaske føsrt og prøv å håndmelke. Få baby til å tømme det hver gang, og håndmelk det andre brystet også hvis hun ikke tømmer det også (så du ikke blir dårlig der også) Anonymous poster hash: 171e1...986
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå