Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 jeg har laget hjemmelagd fondant som jeg skal trekke en kake med, pluss pynten er laget av fondant.. men jeg skal bruke former til bokstavene, men de vil bare sitte fast og det ender med at jeg ikke får de ut, om jeg setter de i fryseren knekker de bare etterpå!! noen gode råd? Anonymous poster hash: 18d8e...dd8
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Jeg kan ingenting om dette, men går det an å strø formene med melis kanskje? Anonymous poster hash: 89646...643
ms.Pond Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 (endret) Strø formene med mel først. Da løsner det lettere. Ikke bruk melis, det vil bli seigt når det blander seg med fuktigheten i fondanten. Du kan også bruke en spiss kniv eller lignende til å pirke løs kantene. Endret 25. september 2013 av mama foodie
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Strø formene med mel først. Da løsner det lettere. Ikke bruk melis, det vil bli seigt når det blander seg med fuktigheten i fondanten. Du kan også bruke en spiss kniv eller lignende til å pirke løs kantene. Aha! Men vil ikke mel sette smak på fondanten? Anonymous poster hash: 89646...643
ms.Pond Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 (endret) Strø formene med mel først. Da løsner det lettere. Ikke bruk melis, det vil bli seigt når det blander seg med fuktigheten i fondanten. Du kan også bruke en spiss kniv eller lignende til å pirke løs kantene. Aha! Men vil ikke mel sette smak på fondanten? Anonymous poster hash: 89646...643 Nei, det setter ikke smak som jeg har opplevd i alle fall. Det blir dessuten lite mel som kommer i kontakt med fondanten. Blir det liggende noe oppå kan du koste det vekk med en liten kost (f.eks en sånn en som du bruker til å pensle grillolje eller noe slikt). Jeg bruker alltid mel når jeg kjevler fondant, og så børster jeg over kaken etter jeg har lagt den på, evt koster av figurer etter jeg har formet de. Endret 25. september 2013 av mama foodie
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 tusen takk for hjelp da skal jeg prøve det Anonymous poster hash: 18d8e...dd8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå