Gå til innhold

Trenger hjelp! Skuffa og lei nå.. :(

Anbefalte innlegg

Nå har jeg lest veeeldig mye på nettet :rolleyes:

Og der forstår jeg det slik at når testen fremdeles er positiv henger egget fremdeles fast, testen vil bli negativ når egget har sluppet...

Stemmer dette tro?

Da min test var positiv i 15 tiden, vil det da si at jeg har gode sjanser for å treffe?

Jeg tror det varier litt fra gang til gang. Så en som skrev at hun hadde vært hos en spesialist som sa at når den ble positiv kan det være for sent allerede. Altså at man var mest fruktbar dagen før. Men ikke vet jeg:P Synes din forklaring hørtes logisk ut egentlig:)

Hehe, det var sikkert meg :) Veldig gira etter den timen på lørdag :) Synes vi fikk så bra tips. Er i 9.pp nå så ivrig på nye tips :)

Jaa, det var det:D Tar i mot alle tips her, hehe! Håper det klaffer for deg snart:))

Fortsetter under...

LEs mitt innlegg eingong til, hehe.

Eg er altså gravid, hadde ingen sex før eggl. dagen. har lest forskring som seier at sjansen øker på eggl dagen. Og den svømmeturen tar 4 timar. Lykke til

Men prat med mannen. Gløymer seg ein gong og orkar ikkje neste gong... er han heilt klar denne pp? Håpar ikkje du blir lei av at eg skriv det, men tanken slo meg, syns det er rart at han oppfører seg slik viss han har lyst du skal bli gravid.

Jeg leste ditt innlegg, men kommer bare med hva som er min erfaring. Går ut fra hi ville ha flere erfaringer..

Det er ikke sånn at svømmeturen tar akkurat 4 timer. Noen kan bruke under 1 time, noen flere døgn. For meg som har prøvd i 9 mndr og der det er muligheter for at mannen har dårligere kvalitet vil sex etter positiv test kunne være for sent. Da kan det gjelde for andre og, så derfor delte jeg det.

Eg er altså gravid, hadde ingen sex før eggl. dagen. har lest forskring som seier at sjansen øker på eggl dagen. Og den svømmeturen tar 4 timar. Lykke til

Men prat med mannen. Gløymer seg ein gong og orkar ikkje neste gong... er han heilt klar denne pp? Håpar ikkje du blir lei av at eg skriv det, men tanken slo meg, syns det er rart at han oppfører seg slik viss han har lyst du skal bli gravid.

Tror du hadde flaks som ble gravid på el-dagen. Har lest om en stor, nyere forskningsrapport som viser at sjansen er størst ved sex to dager før el. Sædcellene skal også gjennom en slags transformasjon på flere timer før de er i stand til å befrukte egget, som riktignok kan leve opp til 24 timer, men i praksis mye mindre.

Jeg er IVF'er og ble fortalt på sykehuset at den gjengse oppfatningen om at man skal ha sex ved el er litt missvisende. At man skal ha sex i dagene før el for å være sikrere på å treffe, at det kan være for sent når eltesten er positiv. Dette var nytt for meg, fordi leger og gynekologer har sagt noe annet før..

Helt riktig...

Han tok frem samtalen han hadde grua seg til den kvelden.. Følte seg ikke klar :/ Dette respekterer jeg jo, men synes det er urettferdig at han ventet flere mnd før han turte si noe.. Så da får vi vente. Han sa det ikke er lenge til, men må få ordnet en del ting først.

Annonse

Småen 100: Det var ikkje slikt meint!!det ville vore veldig arrogant og det var ikkje meininga! Klart alle andre sine erfaringar er like verdifulle. eg skreiv det- istadenfor å skriva alt oppigjen, fordi eg hadde lyst å sei det igjen, for å spre litt håp, fordi eg var redd det ville koma vekk frå ho med at så mange hadde andre erfaringar. Det var til hi, ikkje til deg det der med å lesa mitt igjen :).

Kjære Frida, såg ikkje dette før no. Huff så leit. Ja han skulle sagt det før. Føler med deg.

Håpar han snart blir klar! Prøvetid og graviditet kan vera ein skikkeleg prøvelse, så det er jo det ebste for deg som skal bera største byrden at du har ein god og klar støtte med på veien... Men veldig leit ja, forstår det. masse lykke til i ventetida!

Kjære Frida, såg ikkje dette før no. Huff så leit. Ja han skulle sagt det før. Føler med deg.

Håpar han snart blir klar! Prøvetid og graviditet kan vera ein skikkeleg prøvelse, så det er jo det ebste for deg som skal bera største byrden at du har ein god og klar støtte med på veien... Men veldig leit ja, forstår det. masse lykke til i ventetida!

Ja, det kom som et sjokk der og da ja..

Men, da er det bare å vente! Kan tro dette blir gøy når han kommer med den kjekke beskjeden om at NÅ er han klar :D

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Syns du virker som en super kjæreste for han iallefall, som respekterer at han ikke er klar likevel, og som tar det så fint (virker det som for meg iallefall). Da satser vi på at han blir klar ganske snart! :) 

Ja, Frida00! Det er jeg enig i. Du virker som en veldig forståelig kjæreste! Er jo bra det kom frem nå, og ikke midt i svangerskapet. Tipper det ikke er lenge til han vil prøve igjen:) i og med at han har vært litt på "glid". Og tenk så spennende det blir da:))

Det er klart vi må være klar begge to :) Kan tenke meg hvor skummelt og redselsfult det må være å få dette kastet over seg, og ikke tørre si fra.

Vi snakker mye åpner rundt dette emnet nå, og han sier ofte at det ikke er lenge før.

Han er veldig forståelsesfull for min situasjon også..

Takk for gode ord dere  :wub:

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

bare hyggelig <3 Enig med fillibobba i at det var bra han sa det nå, og ikke midt i svangerskapet!:) Jeg opplevde at barnefar kom i uke 20 og fortalte at han ikke ønsket dette barnet likevel.... Han hadde begynt å skjønne hva det innebar å skulle sette et nytt liv til verden, og hadde full angst for å ikke bli en god pappa, så han fikk full panikk, men det var uansett ikke noe hyggelig for meg! 

Fortsett å ta vare på hverandre <3  Bare hyggelig, håper vi sees på forumet før eller siden =) 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...