Gå til innhold

Trenger hjelp! Skuffa og lei nå.. :(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

ha sex ikveld også! :)  Jeg mener å huske at dette med å drive å "spare" ikke nødvendigvis er så gunstig, fordi mange av spermiene da vil være mindre "ferske" og dermed ikke svømmer like godt.  Syns dere skal ha sex imorgen også, egget skal jo vandre fra eggstokk til livmoren også! =) Lykke til :)

Endret av EnBlåToRosaOgEnTil
Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Når man kan bli gravid av en enslig sædcelle som "falt av i svingen" så må man jo kunne bli gravid av en "ladning" som er mindre enn vanlig også :) eneste forskjellen fra når han hoppet av i svingen vil jo være at det er noe færre sædceller :) Ikke fortvil enda iallefall! :)

Annonse

Husk at sædceller lever i noen dager der inne, så funker det ikke i denne pp, start noen dager (2-5 f.eks) før neste måned :) Lykke til i alle fall. Jeg sitter her med min egen EL mens mannen er utenlands, grrr...

Edit: start seks dager før og hold på i to døgn etterpå. Da burde du ha god margin. Sex annenhver dag er nok. Egget sier takk for seg 24-48 timer etter EL, hvis ikke jeg husker helt feil.

Sædceller lever vel gjerne fem dager, men kan i noen tilfeller klare seg i en ukes tid.

Endret av Fero

Husk at sædceller lever i noen dager der inne, så funker det ikke i denne pp, start noen dager (2-5 f.eks) før neste måned :) Lykke til i alle fall. Jeg sitter her med min egen EL mens mannen er utenlands, grrr...

Å, så frustrerende, Fero!! :/

Disse mannfolka sku visst hvor slitsomt det er for en dame å være prøver!

Han tenker ikke så mye på det som meg, det er sikkert!

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Nei, mannfolka skal jo bare levere varene, vi damer som sitter og stresser og blir hormonelle! :P Heldigvis er mannfolka greie å ha når spira er et faktum og formen er dårlig! Jeg er 6+1 nå etter at spira satt på første forsøk, og formen er ELENDIG. Håper bare spira sitter, så kvalmen og ubehaget er godt for noe iallefall.... Lykke til Frida00 :)

Annonse

Hei! Ofte har ein smilefjes to dagar. Så kan godt vera du har morgondagen og! Eg ville ha testa flerie gongar med cb eggl test, og når den blir negativ har eggl vore. Eg har akkurat blitt gravid. me hadde sex berre på eggl dagen. Positiv test om morgonen og kl. 13 ( negativ dagen før) men så blei den negativ allereisa den kvelden. Så i beste fall hadde me sex berre ein gong før egget fall (sex 16.30- veit ikkje om testen var blitt negativ då, eg trudde eg hadde neste dag også) og så hadde me sex om kvelden og dagen etter. gravid er eg iallefall.

Egget lever 24 timar under gode forhold, ofte sluttar det å leva lenge før, så veldig lenge etter eggl hjelper ikkje mykje. Men kjør på no! Kryssar fingrane for deko!

Nå har jeg lest veeeldig mye på nettet  :rolleyes:

Og der forstår jeg det slik at når testen fremdeles er positiv henger egget fremdeles fast, testen vil bli negativ når egget har sluppet...

Stemmer dette tro?

Da min test var positiv i 15 tiden, vil det da si at jeg har gode sjanser for å treffe?

Nå har jeg lest veeeldig mye på nettet :rolleyes:

Og der forstår jeg det slik at når testen fremdeles er positiv henger egget fremdeles fast, testen vil bli negativ når egget har sluppet...

Stemmer dette tro?

Da min test var positiv i 15 tiden, vil det da si at jeg har gode sjanser for å treffe?

Jeg tror det varier litt fra gang til gang. Så en som skrev at hun hadde vært hos en spesialist som sa at når den ble positiv kan det være for sent allerede. Altså at man var mest fruktbar dagen før. Men ikke vet jeg:P Synes din forklaring hørtes logisk ut egentlig:)

Jeg er litt lei for å skuffe, men jeg var hos en gynekolog som er ekspert på kvinnesykdommer ifbm utredning. Han sa at det som står i tekstbøkene og på nettet om at egget lever i 24 t er feil. Egget lever i 10 timer. I tillegg skal sædcellene svømme en avstand som er som om vi skulle svømt fra Norge og langt ned i Italia. Derfor kan det allerede være for sent når testen er positiv. Man bør derfor begynne to dager før el. Vet, dette var helt nytt for meg og. Men han så egget mitt og sa at det skulle løsne på mandag. El test viste positiv mandag morgen. På formiddagen kjente jeg el smertene. Sex mandag kveld hadde vært for sent. Pga den lange svømmeturen kan sex søndagen også ha vært for sent. Hvis vi blir gravid nå er det derfor trolig sædcellene fra lørdagen som har gjort jobben.

Så det er jo et tips å ta med seg videre.

Men det kan godt være det har funket for deg! Du får jo sædceller i deg selv ved avbrutt samleie. Ellers vet du det til neste gang. Lykke til!

Nå har jeg lest veeeldig mye på nettet :rolleyes:

Stemmer dette tro?

Jeg tror det varier litt fra gang til gang. Så en som skrev at hun hadde vært hos en spesialist som sa at når den ble positiv kan det være for sent allerede. Altså at man var mest fruktbar dagen før. Men ikke vet jeg:P Synes din forklaring hørtes logisk ut egentlig:)

Hehe, det var sikkert meg :) Veldig gira etter den timen på lørdag :) Synes vi fikk så bra tips. Er i 9.pp nå så ivrig på nye tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...