Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #26 Skrevet 26. september 2013 Jeg kan bare si at jeg gjorde det samme.. Jobber deltid (natt) og sendte ungene i bhg når jeg hadde fri. Ikke hver eneste dag, men ofte. I gjennomsnitt 3-4 av 5 dager per uke. Jeg leverte tidligst kl 10. Da fikk 3 åringen løpt fra seg (har et meget aktivt barn..) og 1-åringen rakk å sosialisere seg i 2 timer før han sovnet igjen. Hentet barna da minstemann våknet fra luren sin i 15-tiden. (Ja, han sov gjerne 3. Helst lenger også..) I praksis opplevde dermed 1-åringen at han var ute av hjemmet i 2 timer. Resten av tiden sov han. Noe av den største utfordringen jeg hadde med min 1-åring var matsituasjonen. Han nektet plent å spise uten at det ble funnet noe feil med ham.. Så mitt håp var dermed at han ville speile sin egen adferd rundt bordet sammen med de andre barna i barnahagen i matsituasjonen. Jeg fikk rett. Det tok ikke lange stunden før han våget å putte ting i munnen da han var der.. (x i taket!) ..og 3-åringen var evig lykkelig for å endelig være tilbake i bhg. Hun hadde vært hjemme med meg og lillebror sammenhengende i 4 måneder fra hun var 2 til 2,5 år. Hun lovpriste dagene i bhg og kunne ikke komme dit fort nok. Utsultet på massiv sosialisering og aktivisering. Og jeg? Jeg benyttet meg av tiden til å gjøre unna alt av handling, vasking, rydding.. dere vet. Det som tar tid, men som ikke synes. Og dermed hadde jeg all tid ledig da jeg hentet barna tidlig på ettermiddagen. Jeg hadde alltid tid til dem. De trengte ikke å få beskjed om å 'passe seg' fordi jeg måtte gjøre huslige sysler og de 'var i veien'. Gjøremålene var jo gjort. Det at jeg sendte barna i bhg på tross av at jeg hadde fri mellom mine arbeidsøkter medførte altså at 3-åringen fikk den grad av stimulering hun etterspurte, 1-åringen lærte seg å spise, jeg fikk gjort alle pliktene mine og resten av tiden var ren skjær kvalitetstid sammen. Uten andre plikter enn nettopp å være sammen. Man kan si mye om mødre som har fri som allikvel velger å sende barna i bhg. Jeg velger å tro at de foreldrene som velger å gjøre det på den måten har sine grunner. På samme måte som jeg hadde mine. Jeg velger å tro at jeg ikke var en dårlig mor selv om jeg valgte 'å gjøre som dårlige mødre gjør'. Anonymous poster hash: 860cd...7a6
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #27 Skrevet 26. september 2013 DiB-mødrene på sitt aller, aller beste! Men til deg, HI, vil jeg si at jeg ikke har noe problem med at ditt barn går i bh. Om hun trives der så er det fint.. Tror nok ikke hun tar skade av dette. Hvorfor du er hjemme er det kun du som vet, og ikke noe du trenger å dele med oss. Anonymous poster hash: 09d8c...46e
Gjest Anonymbruker85 Skrevet 26. september 2013 #28 Skrevet 26. september 2013 Synes du virkelig ikke er en dårlig mor,men synes at en 1 åring er for ung og være i barnehagen og at de har det best med foreldrene og så lenge du er hjemme i tillegg synes jeg det er unødvendig og sende barnet i barnehage,men det gjør deg aboslutt ikke til en dårlig mor for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå