Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Har ingen problemer med å levere lillemor i barnehagen og styre og stelle hjemme. Har hun dog ikke fulle dager men er i bhagen hver dag. Virker som det blir så sett ned på å ha i barn bhage når en selv er hjemme. Hun trives kjempegodt og det er mange ansatte og er kjempefornøyd med de:) Hjemme blir hun rastløs etter 2 timer og vil gjerne treffe andre barn/voksne. Hun er 1 år gammel. Ønsker vel egentlig andre synspunkter og meninger om dette. Anonymous poster hash: 26b54...974
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Er du hjemme hver dag? Da tenker jeg mitt når du leverer en 1 åring i barnehagen hver dag..... Anonymous poster hash: 1d091...704
frklena Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Jeg tenker at du kjenner barnet ditt og hennes / deres behov best. Vil du levere henne i barnehagen fordi det er det beste for henne så horfor ikke? Jeg synes barnehage er fint fordi barna da kan sosialiseres og leke med andre om de ikke har søsken etc. Jeg synes IKKE du er en dårlig mor fordi om du leverer henne i bhg og selv er hjemme. Så lenge ungen er fornøyd og får behovene sine så why not?
Gjest MamsMø Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Jeg tenker at det er flott for jenta di at hun får lov å dra i bhg å leke og ha det fint istedenfor å kjede seg hjemme mens mamma styrer og steller! (Dersom ikke mamma -Gud forby- slapper av!) Regner med du har har henne hjemme innimellom så dere koser dere da :-)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Med mindre du er syk så syns jeg det høres rart ut at en hjemmeværende leverer 1-åringen sin i barnehage hver dag. Jeg tenker umiddelbart at du må være noe ressurssvak. Anonymous poster hash: 151e1...0df
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 Tja, samme gjorde jeg og dro hjem for å sove etter ungen var levert.. Hadde da vært våken siden kl 12 på natta for å være på jobb da.. Måtte prøve å sove for å være oppegående nok til å ta meg av barnet på ettermiddagen igjen. Anonymous poster hash: 69a4f...bc2
frk.Lykkeliten<3 Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 nei det er du da absolutt ikke ! Skjønner ikke hvorfor noen skal kunne mene det. Det er jo sunt for barnet og oppleve mer av verden enn det de kan oppleve med sin mor, og da har du muligheten til å gjøre det du vil/trenger mens hun får frihet til å leke med likesinnede i større grad enn det som vil være naturlig at hun gjør hjemme. Pluss at hvis du er hjemme har du jo muligheten til å se ann for og humør hos henne, og være der om noe skulle skje. Jeg mener barnehage og andre barn er sunt for barnet også med tanke på livet fremover Så synes du kan levere henne i barnehagen med god samvittighet, uansett hva du velger å gjøre når hun er der.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 Du er ingen dårlig mor, men jeg hadde aldri gjort det selv... Anonymous poster hash: f4967...ff5
*Yuna* Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 Tja, jeg hadde nok hatt en deltidsplass til henne da. Men du er nok ikke en dårlig mor
hønemor0408 Skrevet 25. september 2013 #10 Skrevet 25. september 2013 syns barn har godt av å være i BH. hadde heller syns du var en "dårligere" mor om du ikke hadde hatt det har jobbet i barnehage, skole og sfo og vi så helt tydelig på hvilke unger som hadde vært i barnehage eller ikke. og det var ikke positivt for å si det sånn... barn blir tryggere på seg selv, språklige ferdigheter blir bedre, god sosialisering, og ikke minst bedre immunforsvar. jeg kommer til å bli hjemmeværende mamma og vår jente kommer til å være i BH, men ikke sikkert hun går ut i BH før hun er rundt 2 år kanskje. og hun blir ikke den første som blir levert og ikke den siste som blir hentet, da jeg syns det er litt unødvendig hvis man alikevel går hjemme nei jeg syns du skal sende henne i BH med god samvittighet jeg!
Honningmelon Skrevet 25. september 2013 #11 Skrevet 25. september 2013 Syns ikke du er en dårlig mor, men jeg hadde aldri gjort det samme. Min mening er at 1-åringer ikke har noe i bhg å gjøre. Skjønner derimot at mange ikke har noe valg. Så at du frivillig sender 1-åringen i bhg hver dag syns jeg er litt rart.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #12 Skrevet 25. september 2013 Så lenge hun liker seg der og hun har korte dager er du ikke en dårlig mor Anonymous poster hash: 7c5a0...09c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #13 Skrevet 25. september 2013 Du er sikkert ikke noen dårlig mor, men om barnet ditt trenger å gå i barnehage som ettåring for ikke å bli rastløs tror jeg du kan være litt dårlig til å aktivisere henne og følge henne oppi hverdagen. Da er det jo fint at u har tatt konsekvensen av det og sendt henne i barnehagen. Det å se sine egne svake sider og finne måter å kompansere for dem er vel heller et tegn på at man er en god enn en dårlig mor. Anonymous poster hash: 733c3...15f
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #14 Skrevet 25. september 2013 Du er sikkert ikke noen dårlig mor, men om barnet ditt trenger å gå i barnehage som ettåring for ikke å bli rastløs tror jeg du kan være litt dårlig til å aktivisere henne og følge henne oppi hverdagen. Da er det jo fint at u har tatt konsekvensen av det og sendt henne i barnehagen. Det å se sine egne svake sider og finne måter å kompansere for dem er vel heller et tegn på at man er en god enn en dårlig mor. Anonymous poster hash: 733c3...15f Å det var fint sagt, tusen takk! Er ikke HI, men er i samme situasjon, så jeg tar det til meg jeg også. Anonymous poster hash: c28bf...1d7
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #15 Skrevet 25. september 2013 Min unge på 11 mnd går i barnehagen, selv om jeg er hjemme hver dag (studerer over nett). Leverer ungen i barnehagen klokken ni og henter halv to. Hun stortrives i barnehagen, kryper bort til de andre barna med en gang jeg setter henne ned på gulvet. Anonymous poster hash: 0409d...d17
*Teoline* Skrevet 25. september 2013 #16 Skrevet 25. september 2013 Altså, jeg tror ikke barn har direkte vondt av å være i barnehagen, men å si at en ettåring må i bhg fordi den ellers blir rastløs høres veldig rart ut i mine ører. Jeg er hjemme med en ettåring selv, og selvsagt blir hun rastløs og lei hvis vi bare er hjemme hele dagen. Derfor går vi tur med vogn, leker i sandkassen, husker og går på besøk. Kunne ikke drømt om å ha henne i bhg hvis jeg ellers var frisk og istand til å ta meg av henne selv. Men selv om du velger helt annerledes enn meg, vil jeg ikke kalle deg dårlig mor. Det skal verre ting enn det til for å fortjene den merkelappen.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #17 Skrevet 25. september 2013 Hvorfor er du ikke på jobb? Jeg vil ikke si at du er en dårlig mor, mine barn begynte også i bhg når de var et år. Men det var fordi vi skulle på jobb etter endt permisjon. Om jeg hadde hatt mulighet til å være lenger hjemme hadde jeg nok valgt det, men det hadde vert for å ha barnet hjemme og begynner barnehagen litt senere. H a driver du med hjemme? Jeg ser ikke helt at en ettåring kjeder seg så fort? Anonymous poster hash: a1fb0...f85
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #18 Skrevet 25. september 2013 Jeg jobber ikke.Har barnet fire dager i uka i barnehagen. Anonymous poster hash: 85a8f...c56
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #19 Skrevet 25. september 2013 Jeg jobber ikke.Har barnet fire dager i uka i barnehagen. Anonymous poster hash: 85a8f...c56 Hvorfor har du behov for det? Er du syk? Anonymous poster hash: 3e7a8...ab3
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #20 Skrevet 25. september 2013 Jeg jobber ikke.Har barnet fire dager i uka i barnehagen. Anonymous poster hash: 85a8f...c56 Men hvorfor jobber du ikke? Anonymous poster hash: a1fb0...f85
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #21 Skrevet 25. september 2013 Hadde det vært en 4-åring, men en 1-åring? Du er sikkert ikke en dårlig mor, men hadde aldri sendt en 1-åring i Bhg og vært hjemme selv! Anonymous poster hash: e859a...eed
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #22 Skrevet 25. september 2013 Tja, samme gjorde jeg og dro hjem for å sove etter ungen var levert.. Hadde da vært våken siden kl 12 på natta for å være på jobb da.. Måtte prøve å sove for å være oppegående nok til å ta meg av barnet på ettermiddagen igjen. Anonymous poster hash: 69a4f...bc2 Du jobbet, HI går hjemme å jager innbilte hybelkaniner... Vesentlig forskjell Anonymous poster hash: dd9b4...904
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #23 Skrevet 25. september 2013 Dårlig mor er du ikke. Men tror alikevel at de fleste ettåringer har det best hjemme med mor, og jeg sybes jo det er rart at du ikke har henne hjemme når du har mulighet til det. Anonymous poster hash: a75d3...cf9
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #24 Skrevet 26. september 2013 Hvis du sender 1 åringen i bhg for å tilfredsstille barnets behov syntes jeg du er en god mor. Er det for at du selv skal få slippe og du er frisk, ja da blir jeg betenkt. Jeg syntes at bhg er helt suveren når det gjelder lekekamerater og sosialisering. Ellers er stort sett det meste normalt sett bedre hjemme mht tilsyn, leker, omsorg, mst osv. Bhg 'vinner' altså kun når det gjelder det sosial etter min oppfatning (forutsatt et normalt hjem). Når det gjelder 1 åringer er det ofte mer paralell lek enn samlek, så da tenker jeg at det ikke høres så bra ut med barnehage om man ikke må ha de der. Det koker ned til om du gjør dette for barnet eller deg selv. Er du syk eller ressurssvak får du større forståelse fra meg. Anonymous poster hash: 70e1a...76a
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #25 Skrevet 26. september 2013 1-åringer trenger ikke sosial stimulering i form av barnehage, de trenger å knytte seg til omsorgspersonene sine. Veldig rart at du sender henne i barnehage når du selv er hjemme. Jeg hadde satset på åpen barnehage en gang i uka, babysvømming og andre ting for å stimulere henne. Hvis du forventer at hun skal leke rolig alene mens du jobber i huset hver dag er det ikke rart du synes hun blir "rastløs" etter et par timer. Anonymous poster hash: b29a7...23d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå