Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #26 Del Skrevet 27. september 2013 Skulle ikke være anonym over. Her blir det to bittesmå bager, hva som er oppi er vel ett fett? Vi finner tidsnok ut hva vi får brukt og ikke, en liten stellebag på arma med ting i ser jeg ikke på som noe overpakka for min del. Du sier at hva som er oppi er ett fett, så hvorfor lager du en egen tråd om det da? Jeg mener ikke å være frekk, men du er så vanvittig hårsår! Jeg har da ikke svart noe "galt", bare at det virker som om noen tar litt av da det gjelder å pakke til baby for opphold på barsel. Har aldri hørt om at noen pakker egen bag til babyen en gang... Tenkte bare å nevne det, siden noen kanskje ikke har vært på barselavdeling tidligere..... Har, som sagt, liggi på barsel flere ganger, og har jobbet litt på neonatal avdeling. På ens lik avdeling har jo folk med litt mer fordi de som oftest er der en stund, men på vanlig barsel er det ikke vanlig å kle opp baby... men for all del, gjør som du vil! Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145722201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isimagen Skrevet 27. september 2013 #27 Del Skrevet 27. september 2013 Jøss! Hvor lenge har dere tenkt til å være på sykehuset egentlig? Hvorfor må dere ha med dere egne bleier, salve, helsetepper ol? Her jeg bor har de alt slikt på barsel. Jeg skal ha med klær hun skal ha på på turen hjem.....thats it. Har ingen planer om å oppholde meg på barsel lenger enn jeg må. Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Jeg skal være 48 timer på barsel. Klærne er til hjemreise + ett skift på barsel. Bleier og helseteppe er til hjemreise, og babyolje tipset jordmora på ABC om at vi bør ta med for den seige nyfødtbæsjen (de ønsker at vi har med selv). Ser ikke problemet? Og ja, jeg har født før og vet hva de tilbyr på barsel. Pakker helt annerledes nå enn sist nettopp pga det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145722341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isimagen Skrevet 28. september 2013 #28 Del Skrevet 28. september 2013 Kom plutselig på at CozyFix ammeputa SKAL med til sykehuset. Ingen andre ammaputer gir så god stabilitet når babyen er så liten, og mor i tillegg er så sår nedentil og sliter med å sitte godt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145722802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 28. september 2013 Forfatter #29 Del Skrevet 28. september 2013 Skulle ikke være anonym over. Her blir det to bittesmå bager, hva som er oppi er vel ett fett? Vi finner tidsnok ut hva vi får brukt og ikke, en liten stellebag på arma med ting i ser jeg ikke på som noe overpakka for min del. Du sier at hva som er oppi er ett fett, så hvorfor lager du en egen tråd om det da?Jeg mener ikke å være frekk, men du er så vanvittig hårsår! Jeg har da ikke svart noe "galt", bare at det virker som om noen tar litt av da det gjelder å pakke til baby for opphold på barsel. Har aldri hørt om at noen pakker egen bag til babyen en gang... Tenkte bare å nevne det, siden noen kanskje ikke har vært på barselavdeling tidligere..... Har, som sagt, liggi på barsel flere ganger, og har jobbet litt på neonatal avdeling. På ens lik avdeling har jo folk med litt mer fordi de som oftest er der en stund, men på vanlig barsel er det ikke vanlig å kle opp baby... men for all del, gjør som du vil! Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Jeg mente ett fett for deg da vettu (jeg pakker da det jeg skal ha.. ), hvorfor bry seg så veldig.. Hårsår er jeg fremdeles ikke, jeg prøver bare å holde tråden til det den er ment for - en artig sammenlikning av det som befinner seg i bagen til de som skal pakke. Jeg bryr meg overhode ikke om hva en anonym på et gravidforum mener om mitt personlige ønske for disse første dagene som mor (må nesten le, men takk for at jeg får gjøre som jeg vil, og de andre som vil pakke litt av ulike årsaker). Det er bare irriterende fenomen at når man spør om noe her og vil ha konstruktive svar, så skal folk blande seg opp i og stille spørsmål om andres ønsker og valg og kuppe tråden med det. Prinsippsak, ikke hårsår. Jeg ville vite hva folk som skal pakke - pakker, jeg, enkelt og greit. Har du googla sykehusbag noen gang eller sett i svangerskapsbøker om tips fra jordmødre osv. til hva det er lurt å ta med? Jeg er ikke den første på jord til å gjøre det. Sjekk ut hospital bag på youtube, så får du litt perspektiv.. DE overpakker de! Jeg ender ikke opp med baby på noen neonatal avd. men jeg kan som sagt risikere å bli på sykehuset pga. en alvorlig sykdom jeg har. Hvis jeg vil gjøre vårt opphold hyggelig midt oppi sykehustilværelsen med private eiendeler i en liten bag, er det bare koselig spør du meg. Har ligget nok på sykehus i stivkokte skjorteler og blitt skåret i. Lite koselig. Jeg poengterte i HI at det er mine ønsker, og det som ikke blir brukt - blir ikke brukt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145722835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #30 Del Skrevet 28. september 2013 Slettet grunnet upassende innhold. Kira, brukermoderator Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145722905 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #31 Del Skrevet 28. september 2013 Hehe jeg er "desverre" noe enig med siste anonyms kommentarer. Hun prøver bare å gi et velment råd til de som hadde pakket i overkant, i tilfelle det var snakk om 1gangs mødre.. Og som hun sier dere må da bare pakke det dere vil, dere finner jo selv ut om det er nødvendig eller ikke. Første gang på barsel er som regel en unntakstilstand. Melka spruter, dagene flyr, man rekker knapt ta en dusj og dette selv om man skal være der flere dager enn vanlig. Anonymous poster hash: c5588...a53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145722933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 28. september 2013 Forfatter #32 Del Skrevet 28. september 2013 *Gjesp* Så viktig det var for deg å bruke flere dager på dette.. Ganske utrolig at du gadd spør du meg. Jeg skal kose meg glugg ihjel på barsel med tingene mine jeg, vær du trygg på det. Håper du ler godt i hele helgen av noe så patetisk som en ubrukelig diskusjon om andres valg. Og så håper jeg du var fornøyd med "førstegangsmamma" hersketeknikken din, som om andre voksne damer er helt på trynet bare fordi de ikke er deg. Jaada du er så perfekt så, ta det med ro. Jeg bor i Norge, ikke USA, selv om du tydeligvis ikke tok det poenget heller. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145723229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #33 Del Skrevet 28. september 2013 *Gjesp* Så viktig det var for deg å bruke flere dager på dette.. Ganske utrolig at du gadd spør du meg. Jeg skal kose meg glugg ihjel på barsel med tingene mine jeg, vær du trygg på det. Håper du ler godt i hele helgen av noe så patetisk som en ubrukelig diskusjon om andres valg. Og så håper jeg du var fornøyd med "førstegangsmamma" hersketeknikken din, som om andre voksne damer er helt på trynet bare fordi de ikke er deg. Jaada du er så perfekt så, ta det med ro. Jeg bor i Norge, ikke USA, selv om du tydeligvis ikke tok det poenget heller. Haha, jeg har nok ikke brukt flere dager på dette :-) Tar meg noen sekunder, faktisk. Godt å se at andre er enige med meg, da, så SÅ dumt kan det ikke være. Slapp av, du, og pakk alt du orker! Hva med litt pynt til rommet også, så det blir riktig så hjemmekoselig der. Etter fødsel vil du nok forstå hva jeg mener, nemmelig at hva baby har på seg på barsel er UTROLIG uviktig akkurat i den tiden.... Jeg syntes det er søtt, jeg, selv om jeg begynner lure litt på hvor gammel du egentlig er. Har du besøkt noen på barselavdeling noen gang? Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145723273 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandrende Skrevet 28. september 2013 #34 Del Skrevet 28. september 2013 Ikke rart unger ikke klarer å være alrighte mot hverandre når man ser her hvor ekle mødre kan være. Jeg er førstegangs og synes faktisk det er fint å høre hva andre tar med (ikke hvor håpløse noen synes andre er pågrunn av sine valg) Alle har vi forskjellige behov, mine behov er slett ikke like som andre sine, og det siste noen trenger i "disse tider" ( fødsel, barsel") er vel å bli rakka ned på for hva de tror de vil ha med seg i bagen sin. For meg er det viktig at barnet mitt får på seg klær som er sine. Hvorfor: ikke for å være stivpynta, men for at JEG skal kunne kjenne at dette er MITT barn, dette er den lille jeg har båret på i ni måneder og sittet og stirret på klærne til, strøket over magen min og elsker av hele mitt hjerte før han er ute. Denne babyen er MIN, ikke bare en baby på et sykehus og akkurat nå er dette et viktig ønske for MEG - om jeg kjenner det slik etter fødsel (eller om jeg rettt og slett ikke bryr meg da) spiller ingen rolle akkurat NÅ. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145724124 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #35 Del Skrevet 28. september 2013 Ikke rart unger ikke klarer å være alrighte mot hverandre når man ser her hvor ekle mødre kan være. Jeg er førstegangs og synes faktisk det er fint å høre hva andre tar med (ikke hvor håpløse noen synes andre er pågrunn av sine valg) Alle har vi forskjellige behov, mine behov er slett ikke like som andre sine, og det siste noen trenger i "disse tider" ( fødsel, barsel") er vel å bli rakka ned på for hva de tror de vil ha med seg i bagen sin. For meg er det viktig at barnet mitt får på seg klær som er sine. Hvorfor: ikke for å være stivpynta, men for at JEG skal kunne kjenne at dette er MITT barn, dette er den lille jeg har båret på i ni måneder og sittet og stirret på klærne til, strøket over magen min og elsker av hele mitt hjerte før han er ute. Denne babyen er MIN, ikke bare en baby på et sykehus og akkurat nå er dette et viktig ønske for MEG - om jeg kjenner det slik etter fødsel (eller om jeg rettt og slett ikke bryr meg da) spiller ingen rolle akkurat NÅ. Fantastisk med folk som alltid må kommentere at det "ikke er rart ungene er ekle mot hverandre, når mødrene er det" Djiiises! Så hormoneller folk er i denne tråden da! For det første er det ingen som kaller noen for håpløse her, det er flergangsmødre som kommer med råd og opplysninger til folk som spør om ting. Samtidig som de sier pakk hva dere vil, det er jo et individuelt valg.. Har det slått deg at barn er ekle mot hverandre fordi de mødrene ikke har lært dem å kommunisere? hehe Anonymous poster hash: c5588...a53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145724201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isimagen Skrevet 28. september 2013 #36 Del Skrevet 28. september 2013 Trolleri trollera. Tror det er noen som synes det er veldig gøy med litt drama. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145724233 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #37 Del Skrevet 28. september 2013 Ikke rart unger ikke klarer å være alrighte mot hverandre når man ser her hvor ekle mødre kan være. Jeg er førstegangs og synes faktisk det er fint å høre hva andre tar med (ikke hvor håpløse noen synes andre er pågrunn av sine valg) Alle har vi forskjellige behov, mine behov er slett ikke like som andre sine, og det siste noen trenger i "disse tider" ( fødsel, barsel") er vel å bli rakka ned på for hva de tror de vil ha med seg i bagen sin. For meg er det viktig at barnet mitt får på seg klær som er sine. Hvorfor: ikke for å være stivpynta, men for at JEG skal kunne kjenne at dette er MITT barn, dette er den lille jeg har båret på i ni måneder og sittet og stirret på klærne til, strøket over magen min og elsker av hele mitt hjerte før han er ute. Denne babyen er MIN, ikke bare en baby på et sykehus og akkurat nå er dette et viktig ønske for MEG - om jeg kjenner det slik etter fødsel (eller om jeg rettt og slett ikke bryr meg da) spiller ingen rolle akkurat NÅ. Å himmel og hav, du er tydeligvis førstegangsfødende ja! Du må ha på babyen babyens klær for å kjenne at det er DITT barn? Herregud, du har litt i vente! Da den babyen kommer ut og blir lagt på magen din kommer du til å blåse en lang marsj i hva ungen har på seg. Babyer vil ha hudkontakt med mamma og pappa, ikke flotte klær! Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145724291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #38 Del Skrevet 28. september 2013 Ikke rart unger ikke klarer å være alrighte mot hverandre når man ser her hvor ekle mødre kan være. Jeg er førstegangs og synes faktisk det er fint å høre hva andre tar med (ikke hvor håpløse noen synes andre er pågrunn av sine valg) Alle har vi forskjellige behov, mine behov er slett ikke like som andre sine, og det siste noen trenger i "disse tider" ( fødsel, barsel") er vel å bli rakka ned på for hva de tror de vil ha med seg i bagen sin. For meg er det viktig at barnet mitt får på seg klær som er sine. Hvorfor: ikke for å være stivpynta, men for at JEG skal kunne kjenne at dette er MITT barn, dette er den lille jeg har båret på i ni måneder og sittet og stirret på klærne til, strøket over magen min og elsker av hele mitt hjerte før han er ute. Denne babyen er MIN, ikke bare en baby på et sykehus og akkurat nå er dette et viktig ønske for MEG - om jeg kjenner det slik etter fødsel (eller om jeg rettt og slett ikke bryr meg da) spiller ingen rolle akkurat NÅ. Å himmel og hav, du er tydeligvis førstegangsfødende ja! Du må ha på babyen babyens klær for å kjenne at det er DITT barn? Herregud, du har litt i vente! Da den babyen kommer ut og blir lagt på magen din kommer du til å blåse en lang marsj i hva ungen har på seg. Babyer vil ha hudkontakt med mamma og pappa, ikke flotte klær! Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Hehe det er jo bare å "følge" navnelappen på babyens arm og bein Nei fy da! Overtrøyt, høy på sukker, små "feit" og hjemme alene. Nå skal hvertfall jeg være snill å slutte og gå til sengs. God natt alle! Lykke til med barsel, pakking og baby! ikke lenge igjen nå! Anonymous poster hash: c5588...a53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145724360 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandrende Skrevet 28. september 2013 #39 Del Skrevet 28. september 2013 Ikke rart unger ikke klarer å være alrighte mot hverandre når man ser her hvor ekle mødre kan være. Jeg er førstegangs og synes faktisk det er fint å høre hva andre tar med (ikke hvor håpløse noen synes andre er pågrunn av sine valg)Alle har vi forskjellige behov, mine behov er slett ikke like som andre sine, og det siste noen trenger i "disse tider" ( fødsel, barsel") er vel å bli rakka ned på for hva de tror de vil ha med seg i bagen sin.For meg er det viktig at barnet mitt får på seg klær som er sine. Hvorfor: ikke for å være stivpynta, men for at JEG skal kunne kjenne at dette er MITT barn, dette er den lille jeg har båret på i ni måneder og sittet og stirret på klærne til, strøket over magen min og elsker av hele mitt hjerte før han er ute. Denne babyen er MIN, ikke bare en baby på et sykehus og akkurat nå er dette et viktig ønske for MEG - om jeg kjenner det slik etter fødsel (eller om jeg rettt og slett ikke bryr meg da) spiller ingen rolle akkurat NÅ.Fantastisk med folk som alltid må kommentere at det "ikke er rart ungene er ekle mot hverandre, når mødrene er det" Djiiises! Så hormoneller folk er i denne tråden da! For det første er det ingen som kaller noen for håpløse her, det er flergangsmødre som kommer med råd og opplysninger til folk som spør om ting. Samtidig som de sier pakk hva dere vil, det er jo et individuelt valg.. Har det slått deg at barn er ekle mot hverandre fordi de mødrene ikke har lært dem å kommunisere? hehe Anonymous poster hash: c5588...a53 Var ikke meningen å virke verken hormonell eller sur, jeg var faktisk riktig så blid da jeg skrev innlegget - det skinner kanskje ikke igjennom :)Det med mødrene var vel heller som en "oi, kan faktisk voksne oppføre seg sånn".( ikke rart barn gjør det når voksne gjør det) Råd og opplysninger er en ting, nedlatenhet og nesten latterliggjøring er noe helt annet( man behøver ikke å kalle noen håpløse for at det skal vises at man synes det) Hmm, jeg vet hvordan man kommuniserer, hvordan man metakommuniserer, hvordan barn kommuniserer og hvordan man lærer å kommunisere;) (og nei, barn er ikke ekle mot andre fordi de ikke kan å kommunisere) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145724478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandrende Skrevet 28. september 2013 #40 Del Skrevet 28. september 2013 Ikke rart unger ikke klarer å være alrighte mot hverandre når man ser her hvor ekle mødre kan være. Jeg er førstegangs og synes faktisk det er fint å høre hva andre tar med (ikke hvor håpløse noen synes andre er pågrunn av sine valg)Alle har vi forskjellige behov, mine behov er slett ikke like som andre sine, og det siste noen trenger i "disse tider" ( fødsel, barsel") er vel å bli rakka ned på for hva de tror de vil ha med seg i bagen sin.For meg er det viktig at barnet mitt får på seg klær som er sine. Hvorfor: ikke for å være stivpynta, men for at JEG skal kunne kjenne at dette er MITT barn, dette er den lille jeg har båret på i ni måneder og sittet og stirret på klærne til, strøket over magen min og elsker av hele mitt hjerte før han er ute. Denne babyen er MIN, ikke bare en baby på et sykehus og akkurat nå er dette et viktig ønske for MEG - om jeg kjenner det slik etter fødsel (eller om jeg rettt og slett ikke bryr meg da) spiller ingen rolle akkurat NÅ.Å himmel og hav, du er tydeligvis førstegangsfødende ja! Du må ha på babyen babyens klær for å kjenne at det er DITT barn? Herregud, du har litt i vente! Da den babyen kommer ut og blir lagt på magen din kommer du til å blåse en lang marsj i hva ungen har på seg. Babyer vil ha hudkontakt med mamma og pappa, ikke flotte klær! Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Siden du "tydeligvis" er flergangsfødende og "tydeligvis" har fasiten for hvordan alle er, hvordan dette arter seg for deg og alle andre, hva alle andre trenger og ikke trenger, og muligens over deres følelser, erfaringer osv.osv. Så kan du vel kanskje beære alle oss "tydeligvis" ulærte med en fiks ferdig oppskrift nedskrevet som alle andre kan dra nytte av??? ;D Og nei, jeg MÅ ikke ha på babyens klær for å kjenne at dette er babyen min, men det har seg nå slik at det kan man faktisk velge. (wOw,man har litt valgfrihet altså)Og da velger jeg faktisk det som kjennes rett for meg (jeg velger faktisk ikke etter hva folk rundt meg tror jeg trenger etter deres erfaringer, eller hva de mener, tror og synes jeg skal gjøre). Det var forøvrig bare et eget eksempel på at det som oftest er grunner til at folk velger som man gjør uten å skrive lange avhandlinger med begrunnelser i en tråd som dette. At du ikke ser hvordan noen kan ønske at den lille skal ha på seg klær som gjør at følelsene til babyen blir forsterket får være en Annen sak. Kanskje du kan lese litt om tilknytning?? Såklart vil babyen ha hudkontakt, og hva gjør det vel deg om jeg putter på babyen en body jeg har med hjemmefra eller en som er fra sykehuset?? (blir det en forskjell for noen andre enn for de som faktisk bryr seg der og da, nemlig foreldrene?) Og hvis du ikke legger merke til det så vil jeg påpeke; jeg skrev at dette er "viktig" for meg akkurat NÅ, om det er viktig for meg når det kommer til stykket vet jeg jo ikke før jeg er der. - jeg vet bare at jeg har mine grunner til å tenke det nå! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145724568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandrende Skrevet 28. september 2013 #41 Del Skrevet 28. september 2013 Trolleri trollera. Tror det er noen som synes det er veldig gøy med litt drama. Noen synes nok det ja!! bare så rart at nettevettet forsvinner i det man trykker på anonymknappen;P Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145724587 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandrende Skrevet 28. september 2013 #42 Del Skrevet 28. september 2013 Baby baggen vår tror jeg skal inneholde: * en stk body i liten strl og en i litt større strl (den ene siden av slekta er kjent for bitte små, den andre siden for store babyer) *en strømpebukse *kanskje en sparkebukse *et par tykke sokker *en tynn lue og en tykk lue *en ganske tykk dress med føtter og hender det går Ann å "vrenge". *pledd/et lite teppe *noen få bleier *en liten pakke med våtservietter *en krem jeg vet kan være god *en smokk - just in case Tror det var alt, enn så lenge ihvertfall:p Baggen til meg selv synes jeg dog er enda vanskeligere, hvor mye trenger man av alt?? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145724646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #43 Del Skrevet 28. september 2013 Slettet grunnet upassende innhold. Kira, brukermoderator Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145724672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest novembertretten Skrevet 28. september 2013 #44 Del Skrevet 28. september 2013 Jeg skal, som sagt, ta KS nr. 3, og tar med klær baby skal ha på seg på hjemturen, altså ullundertøy, vinterdress eller lignende og lue og sokker. Alt annet får man på barsel. Må si jeg reagerte litt da jeg leste at noen tror at hva babyern har på seg har noe å si for tilknytningen. Da har nok noen misforstått noe, for det betyr ikke noe som helst. Jeg kan skjønne at noen vil tro det er veldig stas å stæsje opp babyen og være "perfekte" på barsel, men det er nok ikke virkeligheten på en barselavdeling. Ihvertfall ikke for de fleste. Mange førstegangsfødende tror nok at det er bare kos, de skal pynte de nye "dukkene" sine og vandre rundt i sin lille boble, men for veldig mange blir virkeligheten en helt annen og dagene går med til grining (pga. hormonene), vanvittig vonde pupper, ammevansker, melkespreng og vondt i underlivet eller keisersnittet. Du er heldig om du rekker å ta deg en dusj mellom slagene. Sist jeg lå på barsel var det ei som "stæsjet" opp ungen sin i pene klær, resten av babyene fikk ligge i bare trøye og teppe. Om jeg skal være helt ærlig tror jeg nok de som slapp all stylingen var mest fornøyde for babyer trenger ikke mer enn nærhet og pupp i denne tiden. De fleste nyfødte er ikke så begeistret for hyppige klesskift. Gjør som der vil, bare ikke bli skuffet om tiden ikke blir som dere tror! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145724691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 30. september 2013 Forfatter #45 Del Skrevet 30. september 2013 Jeg hører bare hva mine venninner gjorde og tar tips fra dem om hva de skal gjøre annerledes neste gang, eller gjøre likt. Ser ikke problemet med å pakke ned noen bittesmå ting/klær til babyen, sykehuset ramler ikke sammen av overvekt i bagasje av den grunn Det er heller ikke barnemishandling å kle på babyen din egen private body fremfor sykehusets. Det blir som det blir med klesskift og vind og vær. Ikke rart det er krig i verden når det er så forferdelig ille å pakke ned noe tøy i ei veske. Tråden ble helt ødelagt så jeg skal heller spørre andre steder enn her heretter, men takk for voksne og konstruktive tips av dere som svarte på det jeg spurte om, og for at dere delte deres planer med meg Masse lykke til med fødsler og la oss håpe det blir en fin barseltid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145729406 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 30. september 2013 #46 Del Skrevet 30. september 2013 (endret) Jeg skal iløpet av noen uker føde barn nr. 4. Denne gangen som de tre foregående skal jeg ha med eget tøy til babyen som den skal få bruke fra første stund. Har ikke brukt sykehus tøy på noen av barna. Den følelsen jeg fikk når jeg vasket pysjen de tre første har brukt den aller første natten sin utenfor magen alene, viser meg at det er verdt å pakke med seg tøy. Hva alle andre gjør bryr jeg meg ikke om. Snakker heller ikke om å stæsje opp babyen, men helt vanlige babyklær som body og sparkebukse. Gjør akkurat som du føler for og ikke bry deg om hva andre mener! Lykke til med fødsel og tiden etterpå :-) Endret 30. september 2013 av Hønseføtter og gulerøtter Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145729955 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuss2011 Skrevet 30. september 2013 #47 Del Skrevet 30. september 2013 Jah! Her så det ut som en koselig plass å havne om ei ukes tid Til deg, Vandrende, jeg forstår hva du mener - ta på ungen din det du mener er rett, det er ditt barn og din opplevelse Jeg satt ikke med innrykket av at du skulle pynte opp ungen din, men at det var riktig for deg å bruke ditt eget tøy og ikke sykehuset sitt... Akkurat nå er jeg glad jeg har født før og kommer, tro det eller ei, damer, til å bruke opp igjen hentedressen til storebror. Jeg skal nok vaske den en gang, men den er hverken ny, hjemmestrikket eller spesielt fancy... Den er kjøpt på Cubus i 2011... og oppi det hele skal jeg ha med to, kanskje tre, rene truser. Resten finner jeg ut av før vi drar... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145730040 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandrende Skrevet 3. oktober 2013 #48 Del Skrevet 3. oktober 2013 Jeg skal, som sagt, ta KS nr. 3, og tar med klær baby skal ha på seg på hjemturen, altså ullundertøy, vinterdress eller lignende og lue og sokker. Alt annet får man på barsel. Må si jeg reagerte litt da jeg leste at noen tror at hva babyern har på seg har noe å si for tilknytningen. Da har nok noen misforstått noe, for det betyr ikke noe som helst. Jeg kan skjønne at noen vil tro det er veldig stas å stæsje opp babyen og være "perfekte" på barsel, men det er nok ikke virkeligheten på en barselavdeling. Ihvertfall ikke for de fleste. Mange førstegangsfødende tror nok at det er bare kos, de skal pynte de nye "dukkene" sine og vandre rundt i sin lille boble, men for veldig mange blir virkeligheten en helt annen og dagene går med til grining (pga. hormonene), vanvittig vonde pupper, ammevansker, melkespreng og vondt i underlivet eller keisersnittet. Du er heldig om du rekker å ta deg en dusj mellom slagene. Sist jeg lå på barsel var det ei som "stæsjet" opp ungen sin i pene klær, resten av babyene fikk ligge i bare trøye og teppe. Om jeg skal være helt ærlig tror jeg nok de som slapp all stylingen var mest fornøyde for babyer trenger ikke mer enn nærhet og pupp i denne tiden. De fleste nyfødte er ikke så begeistret for hyppige klesskift. Gjør som der vil, bare ikke bli skuffet om tiden ikke blir som dere tror! Hei novembertretten:) jeg tror du ikke forstår helt hva det er jeg mener, jeg skal prøve å forklare; jeg har ikke tenkt å "stæsje opp" babyen min og er fullt klar over (i den grad det går Ann når man er førstegangsfødende) hva det er som venter, og er på samme tid fult klar over at dette har jeg ikke vært gjennom før og at det er helt ukjente ting som også venter. Det jeg prøver å vise med å nevne tilknytning er at en mors tilknytning til barnet sitt starter allerede lenge før barnet er født, på den tiden har man ingen fysisk kommunikasjon/sosial interaksjons måter å lage en tilknytning til barnet sitt på annet enn att man kjenner og føler barnet i magen - og det kan reagere med spark ved små dult på magen osv. Det vil si at den tilknytningen som mor opparbeider FØR fødselen blir laget gjennom følelser, tanker og forventninger til den lille i magen. Mange av disse følelsene, tankene og forventningene er med på å forberede oss og for de fleste er disse positive - for andre som sliter litt kan de også være negative, disse kan igjen være med på å forsterke/minske den følelsen man har for sitt eget barn når det er født. Alle disse tankene, følelsene og forventningene kommer gjennom svangerskapet ofte til uttrykk gjennom små ting vi gjør/lager/kjøper/steller i stand (begrepet redebygging kjenner vel de fleste til? hehe) Det jeg prøver å vise er at gjennom mine tanker, følelser og forventninger i ni måneder (også kan man plusse på alle tankene om den lille som kan bli til i prøvetiden før man blir gravid) har jeg allerede en kjærlighet for barnet mitt i magen (alle har ikke det) - alt dette kommer til uttrykk gjennom mine handlinger (for eksempel å putte på babyen en egen body når den er født) - dette er noe av mine forventninger, og det er akkurat det det er - forventninger! Alle vet at ting ikke alltid (kanskje også høyst sjeldent;p) går som man forventer. MEN, jeg vet heller ikke hvordan jeg vil reagere når jeg føder mitt barn, og vet også at mange ikke opplever den morskjærligheten som "alle" snakker om når de får barnet på magen (selv om de har gledet seg som alle andre) og at mange også blir rammet av depresjon i etterkant! (som om ikke alt det andre du nevner med vondt underliv, ømme pupper, ammevansker, hormoner og evig grining osv skulle være nok.. ;p) for MEG kan det å putte på "våre" klær på babyen, stelle babyen selv/evt faren, pakke den inn i "vårt" teppe og summen av masse andre slike småting være med på å minske sjansen for dette, og eventuelt hjelpe meg gjennom det hvis det skulle skje. Det er nemlig her, i møte mellom alle forventninger, følelser og tanker som har vært og de nye som oppstår akkurat da at slike småting kan bli utrolig viktige - eller utrolig uviktige. Jeg velger/våger å kjenne på/føle på frykten for å ikke være glad i babyen min når den blir født, jeg har ikke noe utbytte av å gå rundt i en liten boble og tro at slike ting ikke kan skje meg, selv om jeg er glad i babyen min nå som den er i magen.. Jeg velger å forberede meg på min måte, slik som er nyttig for meg! for andre igjen vil dette her være helt fjernt, de trenger det ikke, eller har ikke engang tenkt tanken - alle er vi forskjellige! (og bra er det) håper du ser innlegget mitt som noe positivt og ikke bare et "ekkelt" motsvar:) Til Fiemamma; beklager at jeg var med på å "kuppe" Tråden din, jeg ser nå at jeg ikke burde svart på noe annet enn det du spurte om. Håper du starter tråder/spør om ting igjen, så skal jeg holde meg til emnet;) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145736139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dailis Skrevet 3. oktober 2013 #49 Del Skrevet 3. oktober 2013 Hentesett og i det hele tatt det babyen skal ha på turen hjem. Smokk, regner med at storesøsken kommer med noen kosedyr de har kjøpt til ham. Ellers velger jeg pysj og ett par ekstra sett til meg, toalettsaker,kamera, en god bok, strikketøy og ammeinnlegg. Kanskje albueskjell..... Jeg har født fire barn som gulper mye, og har syntes det var deilig å bare kunne skifte og kaste sykehusklær og tepper rett i skittentøyet og ikke måtte ta med alt hjem og la det ligge skittent i baggen. Var mye gulp, tiss og "uhell" som gjorde at jeg skiftet på dem mange ganger om dagen. Men hva andre putter på sine babyer har jeg egentlig ikke lagt merke til. Er nok i boblen min hver gang jeg Nå blir nok jeg desembermamma da så burde egentlig ikke svare ( eller, jeg får svar til uken om det igangsettes i slutten av november eller begynnelsen av desember ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/page/2/#findComment-145737602 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå