Fiemamma Skrevet 25. september 2013 #1 Del Skrevet 25. september 2013 Jeg holder på med pakking til han nå. Har ikke lagd noen spesifikk liste, men har memorert noen ting. Blir litt ekstra med vinterbaby føler jeg. Ting jeg tenker å ta med: - Bleier i str.1, de har kun i 2 på St. Olavs og jeg vil ikke ende opp med klumpete bleier. - Varme sokker - Ullbodyer - Ullblanding heldrakt/pysj som er så fin at kan brukes til dagbruk - Et par bukser med fot - Strikka tøfler i ull - Et par nattdrakter - Et helsepledd samt et flanellspledd - Lue og votter - Bamse - Liten flaske desinfiserende til andres hender - Pose til bilstol - Håndduk med hette Mangler det noe vesentlig da? Min egen bag blir jo et eget kapittel med ammeutstyr osv. Dette er bare hva jeg vil ha med, man vet aldri hvilken fødsel man får så jeg tar med det jeg tror vi vil trenge. Hvis noe ikke blir brukt, so be it Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 25. september 2013 Forfatter #2 Del Skrevet 25. september 2013 Glemte å føre på tynne votter mot kloring Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145715928 Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 25. september 2013 #3 Del Skrevet 25. september 2013 (endret) Tenker å bruke sjukehustøy på barselhotellet, så det blir ikkje rare greiene eg tek med. Body, strømpis, bukse, jakke og lue til heimreise, samt stellebag til heimreise (forrige kunne ikkje gjere ei einaste fjordkryssing utan å bæsje før ho vsr 6 mnd trur eg, første gong på heimreisa frå sjukehuset). Bilstol og pose. Då skulle det vere nok trur eg.. Endret 25. september 2013 av ★ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145715933 Del på andre sider Flere delingsvalg…
☆☆☆ Skrevet 25. september 2013 #4 Del Skrevet 25. september 2013 Og klorevottar, ja (eller sokkar, som vi brukte på hendene til lisja). Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145715940 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 25. september 2013 Forfatter #5 Del Skrevet 25. september 2013 Hihi Lurt med stellebag da ja! Tror jeg har fått med det viktigste. Blir mye fotografering her så vil han skal ha på litt fine og egne klær. Vi bor 25 min unna sykehuset så det er mulig å dra hjem etter ting hvis noe trengs. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145716012 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 25. september 2013 #6 Del Skrevet 25. september 2013 Ikke glem gotteri å kaker!! Kroppen min krävde rask energi i to dager etter födseln!! Sjokolade, saft å kaker va ett must:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145716116 Del på andre sider Flere delingsvalg…
gledebarnet2 Skrevet 25. september 2013 #7 Del Skrevet 25. september 2013 Jeg holder på med pakking til han nå. Har ikke lagd noen spesifikk liste, men har memorert noen ting. Blir litt ekstra med vinterbaby føler jeg. Ting jeg tenker å ta med: - Bleier i str.1, de har kun i 2 på St. Olavs og jeg vil ikke ende opp med klumpete bleier. - Varme sokker - Ullbodyer - Ullblanding heldrakt/pysj som er så fin at kan brukes til dagbruk - Et par bukser med fot - Strikka tøfler i ull - Et par nattdrakter - Et helsepledd samt et flanellspledd - Lue og votter - Bamse - Liten flaske desinfiserende til andres hender - Pose til bilstol - Håndduk med hette Mangler det noe vesentlig da? Min egen bag blir jo et eget kapittel med ammeutstyr osv. Dette er bare hva jeg vil ha med, man vet aldri hvilken fødsel man får så jeg tar med det jeg tror vi vil trenge. Hvis noe ikke blir brukt, so be it Har en veldig lik liste som deg , selv om jeg har termin tidlig i oktober men spm.er hva skal man bruke på baby til hjemreisen? Tenkte å kjøpe sånn sett med flisdress, flislue og flistøfler, holder det? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145716355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #8 Del Skrevet 25. september 2013 Ikke glem gotteri å kaker!! Kroppen min krävde rask energi i to dager etter födseln!! Sjokolade, saft å kaker va ett must:) Jepp, tenkte å pakke ned noe frukt/mat/snacks i min bag, samt drikkeflaske Anonymous poster hash: 88ece...b59 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145716511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #9 Del Skrevet 25. september 2013 Jeg holder på med pakking til han nå. Har ikke lagd noen spesifikk liste, men har memorert noen ting. Blir litt ekstra med vinterbaby føler jeg. Ting jeg tenker å ta med: - Bleier i str.1, de har kun i 2 på St. Olavs og jeg vil ikke ende opp med klumpete bleier. - Varme sokker - Ullbodyer - Ullblanding heldrakt/pysj som er så fin at kan brukes til dagbruk - Et par bukser med fot - Strikka tøfler i ull - Et par nattdrakter - Et helsepledd samt et flanellspledd - Lue og votter - Bamse - Liten flaske desinfiserende til andres hender - Pose til bilstol - Håndduk med hette Mangler det noe vesentlig da? Min egen bag blir jo et eget kapittel med ammeutstyr osv. Dette er bare hva jeg vil ha med, man vet aldri hvilken fødsel man får så jeg tar med det jeg tror vi vil trenge. Hvis noe ikke blir brukt, so be it Har en veldig lik liste som deg , selv om jeg har termin tidlig i oktober men spm.er hva skal man bruke på baby til hjemreisen? Tenkte å kjøpe sånn sett med flisdress, flislue og flistøfler, holder det? Så gøy Spennende dager for deg nå da! Jeg er 33 uker på vei, men man vet aldri hva som skjer føler jeg, så jeg vil bare ha bagen klar nå sånn at det blir 50 ting mindre å tenke på hvis noe skjer Tenker det samme som deg. Hadde bestilt en mariusdress i merinoull til hjemreise, men den er aaaaltfor stor til nyfødt, så nå må jeg nesten finne noe annet.. Hmm. Han har med seg pelslue, pelsvotter og pelstøfler fra Newbie, men mangler en varm heldrakt som han kan ha i bilstolposen. Faren får gå ut og starte opp bilen før vi kommer så den er varm, så vi trenger ikke poldrakt, men blir vel litt lite med bare body og bukse? Tenker å droppe genser/jakke til innebruk når han er så liten for jeg synes de er upraktiske, krøller seg bare oppover mot nakken og må dras ned hele tiden. Er førstegangs så har jo ikke peiling i det heletatt Anonymous poster hash: 88ece...b59 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145716556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #10 Del Skrevet 25. september 2013 Bodyer Strømpebukser Nattpysj 1 fin-sett til eventuell fotografering 1 lue til hjemreise 1 bamsedrakt 1 helseteppe bilstol bilstolpose stellebag med nødvendigheter Pass på å ikke KUN ha med ull - hva om du får en baby som har ømfintlig hud? Kjører hjem med babyen i bilstolen, er ikke lenge barnet skal være ute så det er ikke nødvendig med 4 lag med klær akkurat. Body + strømpis + bamsedrakt oppi bilstolpose blir kanskje litt i varmeste laget i bilen, men man åpner jo opp posen og bamsedrakten. Anonymous poster hash: 7fddf...7ac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145717089 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 25. september 2013 Forfatter #11 Del Skrevet 25. september 2013 Jeg har med bodyer i økologisk bomull også, samt 3 bukser i bomull. Håper han ikke arver moras omfattende allergiproblematikk og kroniske eksem.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145717117 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 25. september 2013 Forfatter #12 Del Skrevet 25. september 2013 Bodyer Strømpebukser Nattpysj 1 fin-sett til eventuell fotografering 1 lue til hjemreise 1 bamsedrakt 1 helseteppe bilstol bilstolpose stellebag med nødvendigheter Pass på å ikke KUN ha med ull - hva om du får en baby som har ømfintlig hud? Kjører hjem med babyen i bilstolen, er ikke lenge barnet skal være ute så det er ikke nødvendig med 4 lag med klær akkurat. Body + strømpis + bamsedrakt oppi bilstolpose blir kanskje litt i varmeste laget i bilen, men man åpner jo opp posen og bamsedrakten. Anonymous poster hash: 7fddf...7ac Ja, skal sitte baki bilen sammen med han så skal følge med temperaturen. Jeg tar med bilstolpose og varme klær i tilfelle bilstans. Orker ikke å ta sjansen selv om vi har kjøpt ny bil i anledning det nye familiemedlemmet Har alltid med ekstra klær og ullpledd i bilen til oss voksne vinterstid og. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145717145 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest isimagen Skrevet 26. september 2013 #13 Del Skrevet 26. september 2013 Her er min pakkeliste for babyen: 2 bodyer i ull og/eller bomull med lang erm Sparkebukse / Strømpebukse i ull Utelue Bæresjal / Mei Tai Helseteppe Mjuk hjemmestrikka ulldress 2-3 bleier og våtservietter + Mesoft Smokk til nyfødt (just in case) Minitube med sinksalve, olje og antibac Gulpeklut Til mor - Pakkes rett før avreise: Helsekort for gravide Ønskebrev til jordmor YT Energidrikk Mobil (+ lader x 2) Digitalkamera (+ lader) Sminkepung Matpakke iPad med filmer / serierLesestoff? PC? Til mor - Er pakket ned nå: Innesko (Birkenstocks) Joggebukse / Gravidjeans (det motsatte av hva jeg reiser i) Hettegenser 4 singletter / ammetopper Pysj En tynn langermet bomullsgenser eller cardigan 2 store truser (sorte, så ikke evt blodsøl synes) 2 par sokker og ett par ullsokker 2 x Ammebh'er Bikinitopp / bh til badekaret Rispose / varmeflaske Sjokolade Fruktnøtt Hårbørste Deo Tannbørste og tannkrem Ett par linser Hårstrikker Mykt dopapir Store bind (Libresse good night) Shampo og dusjsåpe Øyensminkefjerner Bomullspads og qtips Foundation Fuktighetskrem og lipsyl Krem til såre brystvorter Medisiner (Astma-medisin f.eks.) Ammeinnlegg Pose til skittentøy Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145718122 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 26. september 2013 Forfatter #14 Del Skrevet 26. september 2013 Super liste, skal titte på den når jeg pakker min bag Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145718575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 26. september 2013 #15 Del Skrevet 26. september 2013 (endret) Ikke glem gotteri å kaker!! Kroppen min krävde rask energi i to dager etter födseln!! Sjokolade, saft å kaker va ett must:)Jepp, tenkte å pakke ned noe frukt/mat/snacks i min bag, samt drikkeflaske Anonymous poster hash: 88ece...b59 Jag tänkte mer till tiden etter på barsel. Under födseln e man glad om man orkar dricka vann/saft:) men efter födseln så fick iallafall jag ett sjukt behov för rask energi.. Så litervis med rödsaft, sjokolade å ballerina va min räddning!! Endret 26. september 2013 av Achieved my Everest79-♀2010 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145719426 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #16 Del Skrevet 26. september 2013 Jeg holder på med pakking til han nå. Har ikke lagd noen spesifikk liste, men har memorert noen ting. Blir litt ekstra med vinterbaby føler jeg. Ting jeg tenker å ta med: - Bleier i str.1, de har kun i 2 på St. Olavs og jeg vil ikke ende opp med klumpete bleier. - Varme sokker - Ullbodyer - Ullblanding heldrakt/pysj som er så fin at kan brukes til dagbruk - Et par bukser med fot - Strikka tøfler i ull - Et par nattdrakter - Et helsepledd samt et flanellspledd - Lue og votter - Bamse - Liten flaske desinfiserende til andres hender - Pose til bilstol - Håndduk med hette Mangler det noe vesentlig da? Min egen bag blir jo et eget kapittel med ammeutstyr osv. Dette er bare hva jeg vil ha med, man vet aldri hvilken fødsel man får så jeg tar med det jeg tror vi vil trenge. Hvis noe ikke blir brukt, so be it Har en veldig lik liste som deg , selv om jeg har termin tidlig i oktober men spm.er hva skal man bruke på baby til hjemreisen? Tenkte å kjøpe sånn sett med flisdress, flislue og flistøfler, holder det? Så gøy Spennende dager for deg nå da! Jeg er 33 uker på vei, men man vet aldri hva som skjer føler jeg, så jeg vil bare ha bagen klar nå sånn at det blir 50 ting mindre å tenke på hvis noe skjer Tenker det samme som deg. Hadde bestilt en mariusdress i merinoull til hjemreise, men den er aaaaltfor stor til nyfødt, så nå må jeg nesten finne noe annet.. Hmm. Han har med seg pelslue, pelsvotter og pelstøfler fra Newbie, men mangler en varm heldrakt som han kan ha i bilstolposen. Faren får gå ut og starte opp bilen før vi kommer så den er varm, så vi trenger ikke poldrakt, men blir vel litt lite med bare body og bukse? Tenker å droppe genser/jakke til innebruk når han er så liten for jeg synes de er upraktiske, krøller seg bare oppover mot nakken og må dras ned hele tiden. Er førstegangs så har jo ikke peiling i det heletatt Anonymous poster hash: 88ece...b59 Høres ut som om du har alt under kontroll;) jeg er flergangs, men er veldig usikker på om vi trenger bilstolpose, man får jo ikke brukt den så lenge heller, veldig usikker. Dessuten har vi oppvarmet garasje hjemme, så bilen er aldri kald. Vår forrige ble født i midten av august for 2 år siden og det var så varmt på den tiden, så vi slapp å tenke på skikkelig varme klær frem til hun var ca 3 mnd. Men denne gangen er jeg selv forvirret hvor mye en nyfødt på denne tiden skal ha. Driver og kjøper inn ting fortsatt, har 4 dager til termin:) Anonymous poster hash: dd19c...f98 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145719938 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #17 Del Skrevet 27. september 2013 Jøss! Hvor lenge har dere tenkt til å være på sykehuset egentlig? Hvorfor må dere ha med dere egne bleier, salve, helsetepper ol? Her jeg bor har de alt slikt på barsel. Jeg skal ha med klær hun skal ha på på turen hjem.....thats it. Har ingen planer om å oppholde meg på barsel lenger enn jeg må. Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145720503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #18 Del Skrevet 27. september 2013 Jøss! Hvor lenge har dere tenkt til å være på sykehuset egentlig? Hvorfor må dere ha med dere egne bleier, salve, helsetepper ol? Her jeg bor har de alt slikt på barsel. Jeg skal ha med klær hun skal ha på på turen hjem.....thats it. Har ingen planer om å oppholde meg på barsel lenger enn jeg må. Anonymous poster hash: a8bd1...a36 nr 10 her, forrige fødsel endte med at jeg ikke fikk stelle barnet mitt og kle det selv, så er noe med det som gjør at jeg vil ha på egne klær på barnet denne gangen om det er mulig men pakker ikke så mange skiftene.. de blir jo knapt skitne etter 3 dager Anonymous poster hash: 7fddf...7ac Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145721198 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #19 Del Skrevet 27. september 2013 Jøss! Hvor lenge har dere tenkt til å være på sykehuset egentlig? Hvorfor må dere ha med dere egne bleier, salve, helsetepper ol? Her jeg bor har de alt slikt på barsel. Jeg skal ha med klær hun skal ha på på turen hjem.....thats it. Har ingen planer om å oppholde meg på barsel lenger enn jeg må. Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Forhåpentligvis så kort tid som mulig, men jeg vet aldri om jeg får et behov for KS da jeg har potensiale for å bli et kritisk tilfelle, og jeg er elendig på recovery etter op. Bagen til babyen er liten, og jeg velger vel selv hva jeg vil ha oppi? Synes sykehustøyet på vår avd var kjempestygt, så det vil jeg ikke ha på babyen min. Vil heller ikke knote med for store bleier når det finnes en str mindre som knapt tar plass i bagen. Vil også ha eget pledd for jeg synes det er koseligst. Dette er mest sannsynlig første og siste gang jeg føder så jeg tar faktisk med hva jeg vil. Jeg spurte hva de som skal pakke til babyen skal ta med.. Anonymous poster hash: 88ece...b59 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145721291 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #20 Del Skrevet 27. september 2013 Jøss! Hvor lenge har dere tenkt til å være på sykehuset egentlig? Hvorfor må dere ha med dere egne bleier, salve, helsetepper ol? Her jeg bor har de alt slikt på barsel. Jeg skal ha med klær hun skal ha på på turen hjem.....thats it. Har ingen planer om å oppholde meg på barsel lenger enn jeg må. Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Forhåpentligvis så kort tid som mulig, men jeg vet aldri om jeg får et behov for KS da jeg har potensiale for å bli et kritisk tilfelle, og jeg er elendig på recovery etter op. Bagen til babyen er liten, og jeg velger vel selv hva jeg vil ha oppi? Synes sykehustøyet på vår avd var kjempestygt, så det vil jeg ikke ha på babyen min. Vil heller ikke knote med for store bleier når det finnes en str mindre som knapt tar plass i bagen. Vil også ha eget pledd for jeg synes det er koseligst. Dette er mest sannsynlig første og siste gang jeg føder så jeg tar faktisk med hva jeg vil. Jeg spurte hva de som skal pakke til babyen skal ta med.. Anonymous poster hash: 88ece...b59 Jøss, så hårsår da! Jeg har da ikke sagt at du ikke kan bestemme hva du skal ha med deg! Jeg syntes bare noen tok heeelt av, og lurer på om de har vært på barselavdeling før :-) Jeg skal ta KS nr.3 og nettopp derfor gjør jeg det enklest mulig. Dessuten har jeg erfaring med at babyer helst ikke vil kle på seg, så da konsentrerer vi oss heller om kosen. Der jeg skal føde er det bare pappa og søsken smt besteforeldre som får komme på besøk så ungen trenger heldigvis ikke å være stivpynta til en hver tid. Det er liksom ikke akkurat så viktig ;-) Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145721506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest novembertretten Skrevet 27. september 2013 #21 Del Skrevet 27. september 2013 Jeg skal også ta keisersnitt nummer tre og hva mini skal ha på seg på barsel er vel det jeg bekymrer meg, og tenker, minst på. Trodde ikke det var "vanlig" å kle opp babyen allerede da. Forrige gang jeg lå på barsel var det riktignok ei dame der som pynta opp baby med både hårbånd og penkjole, men det var heldigvis ikke normen. Etter tidligere keisersnitt har jeg vært sliten og i dårlig form så å bruke tid på styling orker jeg ikke. Sykehuset her har bleier og klær i alle størrelser, samt salver ol. så det trenger vi heldigvis ikke tenke på. På sykehuset her pleier babyene å ligge i bleie og trøye/body, med mykt teppe rundt seg, enkelt og greit for det de liker aller best er hudkontakt, da slipper man å ta av og på tøy, noe svært få babyer egentlig koser seg med. Så over til spørsmålet ditt: Baby får ikke egen bag, men et behagelig og godt antrekk til å ha på seg på hjemveien. Bor 20 minutter unna sykehuset så noe mer enn det trenger vi ikke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145721827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #22 Del Skrevet 27. september 2013 Enig med noen av de andre; jøss som dere pakker. Synes jeg ser alle med hver sin store "syden" koffert :-p Jeg skal pakke: Til baby: 1 body 1 stømpebukse 1sparkedress 1 par ullsokker 1 lue 1 tynn bilstoldress 1 ullteppe (som sikkert ligger klar i bilstolen) Til meg: 2-3 truser 2-3 singleter 2 joggedresser 2 par ammeinnlegg i ulll 1pk "papir" ammeinnlegg Bind kamera tlf lader sokker flippflapper shampo + balsam + hårstrikk deo paracet ( jeg er for stolt til å spør om smertestillende pga smerter nedentil :-p ) helsekort energidrikk/brus sjokolade Alle de andre gangene er det mannen som har spist og drukket dette :-p Bor rett over en timer fra sykehuse og har en mann som kan ta i mot beskjeder hvis jeg trenger noe annet.. Sist var jeg der 24 timer, gangen før lørdag-torsdag pga komplikasjoner og KS... Anonymous poster hash: c5588...a53 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145721895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #23 Del Skrevet 27. september 2013 Dere må ikke bruke klorevotter. En av barnets viktigste sanser er følighet og den bruker hendene til å føle seg fram, ta inn inntrykk. Gjør ikke noe om den skraper seg litt. Kjempegammeldags! Hilsen meg som jobber på fødeavd/barsel. Anonymous poster hash: b8af5...447 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145721910 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. september 2013 #24 Del Skrevet 27. september 2013 Jøss! Hvor lenge har dere tenkt til å være på sykehuset egentlig? Hvorfor må dere ha med dere egne bleier, salve, helsetepper ol? Her jeg bor har de alt slikt på barsel. Jeg skal ha med klær hun skal ha på på turen hjem.....thats it. Har ingen planer om å oppholde meg på barsel lenger enn jeg må. Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Forhåpentligvis så kort tid som mulig, men jeg vet aldri om jeg får et behov for KS da jeg har potensiale for å bli et kritisk tilfelle, og jeg er elendig på recovery etter op. Bagen til babyen er liten, og jeg velger vel selv hva jeg vil ha oppi? Synes sykehustøyet på vår avd var kjempestygt, så det vil jeg ikke ha på babyen min. Vil heller ikke knote med for store bleier når det finnes en str mindre som knapt tar plass i bagen. Vil også ha eget pledd for jeg synes det er koseligst. Dette er mest sannsynlig første og siste gang jeg føder så jeg tar faktisk med hva jeg vil. Jeg spurte hva de som skal pakke til babyen skal ta med.. Anonymous poster hash: 88ece...b59 Jøss, så hårsår da! Jeg har da ikke sagt at du ikke kan bestemme hva du skal ha med deg!Jeg syntes bare noen tok heeelt av, og lurer på om de har vært på barselavdeling før :-) Jeg skal ta KS nr.3 og nettopp derfor gjør jeg det enklest mulig. Dessuten har jeg erfaring med at babyer helst ikke vil kle på seg, så da konsentrerer vi oss heller om kosen. Der jeg skal føde er det bare pappa og søsken smt besteforeldre som får komme på besøk så ungen trenger heldigvis ikke å være stivpynta til en hver tid. Det er liksom ikke akkurat så viktig ;-) Anonymous poster hash: a8bd1...a36 Hårsår? Du spør hvor lenge folk har tenkt å være på sykehuset. Merkelig spørsmål å stille og en smule søkt, folk vil da vel hjem så fort de kan? Jeg har ikke med kjole og hvitt til ungen min, så det er heller ikke snakk om stivpynting. Det er myke komfortable klær som ikke e utvaska på et kokeri og brukt av flere hundre andre babyer. Skjønner ikke poenget med å blande seg opp i andres valg. Jeg blander meg ikke opp i ditt jeg heller. Spurte som sagt andre som skal pakke til babyen sin om hva de tar med, det var poenget med tråden min. Du kan vel stille spørsmålene dine i egen tråd hvis det er så viktig å kommentere andres ønsker for sin barseltid? Anonymous poster hash: 88ece...b59 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145721974 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiemamma Skrevet 27. september 2013 Forfatter #25 Del Skrevet 27. september 2013 Skulle ikke være anonym over. Her blir det to bittesmå bager, hva som er oppi er vel ett fett? Vi finner tidsnok ut hva vi får brukt og ikke, en liten stellebag på arma med ting i ser jeg ikke på som noe overpakka for min del. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083647-hva-pakker-novembermammaene-i-babyens-sykehusbag/#findComment-145722013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå