Gå til innhold

Slutte på p-pille nå eller om 1-2 måneder?

Anbefalte innlegg

Mannen min og jeg skal endelig sette igang med prøvinga snart :) Den siste p-pilla skal tas om to dager (har gått på den i nesten to år). Men fordi jeg studerer nå og begynner å jobbe fra januar av, så kan jeg ikke bli gravid før tidligst i november.. vi er helt avhengig av at jeg får foreldrepenger i permisjonstida. Så nå er jeg litt i tvil om det er dumt å slutte på pillene nå - burde jeg kanskje ta dem en måned til? Planen var å slutte nå og være veldig forsiktige i oktober måned.. synes det også er litt forskjellig hvor fort folk blir gravide, og hvor raskt kroppen kommer tilbake i rytmen igjen. Er det noen som har erfaringer med dette? Hvor lang tid har det tatt fra p-pille slutt til normal rytme, og evt graviditet?

Fortsetter under...

Hei mrsmarie! Min erfaring er at det ikke går an å planlegge. Vi er alle forskjellige og kroppen forandrer seg hele tiden. Noen blir gravide mens de går på pilla, noen blir gravide på første forsøk etter pilleslutt, og noen går det flere år før noe skjer.

Mitt råd er: dersom du ønsker å bli gravid, men egentlig ønsker å vente litt, slutt på pilla og bruk kondom frem til dere er helt sikker på at dere ønsker å prøve.

Lykke til :)

Endret av Veslemøy_83

Takk for tilbakemeldinger :) Jeg regner med det blir til at jeg slutter nå, så bruker vi heller kondom og er forsiktige, slik at det er større sjanse for at kroppen er klar når vi er klar :) håper de neste månedene går fort!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...