Gå til innhold

Noen som har mops?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi lure veldig på å kjøpe oss en mops. Har dere noe negativt å si om den rasen? Røyter den mye? Bjeffer mye?

Anonymous poster hash: 17b65...ce3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner noen som har mops,vet ikke så mye om de egentlig annet enn at de kan være litt rare/gjøre rare ting. :)

Skrevet

Mopser har veldig fin personlighet, men dere bør forsikre/ ha råd til denne rasen da de er veldig uheldig sykdomsmessig. Med mye respirasjons problemer, hjerte og diverse annet.. Men de er herlige :-) er det første gang dere skal ha hund?

Skrevet

Vi har. Veldig fornøyd. Men jentehunden blir en god del mindre leken etter valgperioden så sant hun ikke trimmes flittig. Vi har jentemops. Snill og søt. Men litt for lite leken.

Anonymous poster hash: a930c...506

Skrevet

Min beste venninne har mops, og en hund som røyter mer skal du lete lenge etter. Og så sikler den mye. Jeg vet ikke om det er typisk for rasen ellerom det bare er denne hunden. Den må også titt og ofte til dyrlegen.

Det positive er jo at mopser ikke bjeffer, men til gjengjeld lager den desto fler andre rare lyder og de snorker høyt.

Jeg skulle aldri hatt mops ene og alene pga røytinga.

Anonymous poster hash: 7a299...121

Skrevet

De er ihvertfall kjempesøte, og skal ha godt gemytt. Du kan jo se her:

Anonymous poster hash: 44b9d...a1f
Skrevet

Har ikke mops selv, men har to venninner som har. De er utrolig søte, har godt lynne. Problemet kan være at andre hunder kan ha litt vanskeligheter for å lese dem og de har ikke muligheten til å forsvare seg. Jeg er helt forelska i mops, men ville aldri skaffet meg det selv. Mops er dessverre av de hundene som har mange arvelige sykdommer fordi det har blitt avlet så hardt på utseende; hjerteproblemer, åndedrettsproblemer. allergi på hårsekkmidd, øyeproblemer (de er utstående og uten nesen til å beskytte seg er de veldig sårbare),  tarmproblemer, kviser, hudfolder som må renses. Vel dette er de jeg kommer på i farten... Jeg er i utgangspunktet i mot avl på raser som har så mange arvelige problemer som mopsen. Hvis du likevel bestemmer deg for å skaffe deg mops så bør du være nøye med linjen du kjøper. 

Og, ja - de røyter (men det er jo det man har støvsugeren til).

Anonymous poster hash: 7fdf5...c56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...