Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Jeg er helt oppgitt.... Jeg veier meg hver dag, pga frykt for å gå opp for mye... Er i uke 26 nå, og sist svangerskap gikk jeg opp 2 kg... Satt igjen med 15, som jeg brukte 2 år. På og nesten få av... Hadde 6 kg igjen før jeg ble gravid nå. Men over til saken... Igår vekte jeg 78, 4 kg og idag tidlig hele 79, 9kg.... Hva har skjedd? Er dette normalt??? Anonymous poster hash: 454d3...b65
Dailis Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Helt sikkert vann i kroppen. Hadde du klær som veide mer? Hadde du vært på do ene eller andre dagen? Drikker du en halvliter vann er det en halv kg. Spiste du salt i går?
Fru Pinne Skrevet 26. september 2013 #3 Skrevet 26. september 2013 Ikke lurt å veie seg hver dag, for vekten kan svinge ganske mye fra en dag til neste. Vei deg heller en gang i uken. Og fra 78,4 til 79,9 er det vel strengt tatt 1,5 kg og ikke 2,3.... Hvis du ikke går opp noe nevneverdig mer ila kort tid ville jeg ikke stresset med det. Men om du skulle sprette opp i vekt veldig fort uten noen klar grunn kan det være greit å snakke med jordmor eller lege.
plipp Skrevet 26. september 2013 #4 Skrevet 26. september 2013 Husk også at vanlige badevekter ikke er så nøyaktige som det ser ut som. At det står 79,9 betyr ikke nødvendigvis at du faktisk veier akkurat det. Prøv gjerne å gå opp på vekten flere ganger etter hverandre, men variér hvor du setter føttene litt, så kan det faktisk svinge en god del. Hvis den ikke står på helt flatt, hardt underlag vil det også slå ut. Og, som Fru Pinne sier, avhengig av hva du har på deg, når på dagen det er, hva du har spist og drukket og om du har vært på do nylig gjør også en forskjell. Svingninger på 1-2 kg av sånne årsaker er helt normalt. Hvis man skal veie seg daglig må man prøve å sørge for at slike omstendigheter er så like som mulig, og prøve å sette føttene på samme sted på vekta hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå