Gå til innhold

barnefar med rusproblemer. .

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gått rettensvei for å avbryte samvær med bf pga rus? Vi har hatt 50/50 helt til han ble tatt blodprøver av på Haukeland sykehus og de fant diverse rusmidler i blodet hans og kontaktet bv. Nå nekter jeg han samvær og går kun med på annenhver helg ordning om han stiller med rene blodprøver. Men han truer og sier han skal ha henne 50/50 ,er vanskelig og sier at advokaten hans sier at dette er en lett sak for han! Noen erfaringer eller likn?

Anonymous poster hash: 2940c...4fc

Videoannonse
Annonse
Gjest FinogFjong
Skrevet

Noen som har gått rettensvei for å avbryte samvær med bf pga rus? Vi har hatt 50/50 helt til han ble tatt blodprøver av på Haukeland sykehus og de fant diverse rusmidler i blodet hans og kontaktet bv. Nå nekter jeg han samvær og går kun med på annenhver helg ordning om han stiller med rene blodprøver. Men han truer og sier han skal ha henne 50/50 ,er vanskelig og sier at advokaten hans sier at dette er en lett sak for han! Noen erfaringer eller likn?

Bare la han true. Du står på ditt, og krever samvær med tilsyn, om han ikke går med på ditt krav.

Rene rusprøver er en forutsetning for ethvert samvær herretter!

Hva han sier at advokaten hans sier, og hva advokaten hans faktisk sier, kan være to forskjellige ting.

Dersom barnevernet nå har mottatt en bekymringsmelding, kan du også be/kreve at de utreder samværshjemmet på bakgrunn av den foregående bek.mld. De kan sette inn tilsyn, og kreve rusprøver på selvstendig grunnlag.

Skrevet

Hva mener du med at de utreder samværs hjemmet?

Hi

Skrevet

Opp!

Skrevet

Tror hun mener at de utreder det hjemmet der barnet er minst.

Jeg foreslår at du ber om en samtale med BV. Fortell om din bekymring, hvorfor du nekter far samvær, spør hva som skjer fremover.

Lykke til!

Skrevet

Har allerede vært på samtale. Nå er det tydeligvis jeg som må ta neste steg med å få han med på å endre samværsavtalen, det nekter han! Men de sa at jeg hadde deres støtte! Det er jo trossalt en bekymringsmld fra overlegen. Har ikke det mye å si i rettsak?

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...