Gå til innhold

Jeg synes synd i dere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så jeg er en dårlig mor da, siden vi nå avventer treåringen fra å komme inn til oss om natten? Da tror jeg det er mange dårlige mødre rundt om. Heldigvis er vi ulike, og de fleste gjør vel det de mener er best for sine barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Utrygge babyer og utrygge barn er ofte de som lager minst lyd og minst støy. De er vant til å ikke få respons så de resignerer Anonymous poster hash: 3c4d1...edc

Det har jeg også lært, og jeg har utdanning innen feltet.

Anonymous poster hash: 2c719...bd6

Skrevet

Synes synd på dere mødre som prioriterer deres egen nattesøvn fremfor barnets behov for nærhet og trygghet. Det ER bevist at risikoen for krybbedød er mye lavere hos barn som samsover, så da vil jeg faktisk heller være "hysterisk" enn å ta unødvendige sjanser!Anonymous poster hash: 2af5d...b3a

Det er en genfeil ikke noe du gjør kan egentlig påvirke barnets mulighet for krybbedød.

Har en kusine som samsover og hele pakken og har mistet tre barn til krybbedøden.

Jeg har hatt mine 8 på eget rom og ikke mistet noen.

Anonymous poster hash: 39b36...f9a

Skrevet

Utrygge babyer og utrygge barn er ofte de som lager minst lyd og minst støy. De er vant til å ikke få respons så de resignerer Anonymous poster hash: 3c4d1...edc

Så en liten baby på to mnd spver hele natten fordi den er vant til å ikke få respons..? Ja det hørtes sannsynlig ut.

Anonymous poster hash: c7f00...a7e

Skrevet

Så en liten baby på to mnd spver hele natten fordi den er vant til å ikke få respons..? Ja det hørtes sannsynlig ut.

Neida, slik er det ikke, men der folk ofte tror at det er skrikende babyer og høylytte barn som er utrygge så består ofte utrygge babyer og barn av de som er stille og som ikke sier så mye.

Anonymous poster hash: 3c4d1...edc

Skrevet

Neida, slik er det ikke, men der folk ofte tror at det er skrikende babyer og høylytte barn som er utrygge så består ofte utrygge babyer og barn av de som er stille og som ikke sier så mye.

Anonymous poster hash: 3c4d1...edc

Det trenger man ikke "utdanning innen feltet" for å vite. Og hva har det med denne diskusjonen å gjøre?

Skrevet

Det har jeg også lært, og jeg har utdanning innen feltet.Anonymous poster hash: 2c719...bd6
Så en liten baby på to mnd spver hele natten fordi den er vant til å ikke få respons..? Ja det hørtes sannsynlig ut.Anonymous poster hash: c7f00...a7e

Neida, slik er det ikke, men der folk ofte tror at det er skrikende babyer og høylytte barn som er utrygge så består ofte utrygge babyer og barn av de som er stille og som ikke sier så mye.Anonymous poster hash: 3c4d1...edc

Det trenger man ikke "utdanning innen feltet" for å vite. Og hva har det med denne diskusjonen å gjøre?Anonymous poster hash: c7f00...a7e

Så sint.

Ville bare ha fram at jeg har mye kunnskap om det, og ikke bare tror jeg er ekspert fordi jeg har barn. ( Tror ikke jeg er en ekspert selv heller, så ro ned;)

Skrevet

Hva var egentlig vits med dette innlegget? Alle mener forskjellige ting, og sånn kommer det alltid til å være. Når du skriver derew innlegget så ber du jo om krangel å diskusjon? Barnslig.

Hvis du mener noe annet enn andre så bare klabb igjen, er ingen så er veldig interessert i å høre hva du mener, lager bare kvalme her inne, noe som ikke er vits :-)

Ha en fin dag alle sammen!

Skrevet

Selv om ikke dette er temaet i tråden, lurer i hvert fall jeg på: er barnet mitt utrygt og usikkert det da, siden han ikke lager så mye/høy lyd????? Betyr det at jeg er en dårlig mor og har latt barnet mitt resignere? til tross for at jeg er av den sorten mor som nærmest kommer løpende så fort han lager en lyd? Har jeg gjort han resignert og utrygg? Hva mener du med utdanning om dette?

Anonymous poster hash: 90575...a98
Skrevet

Kan ikke foreldre få gjøre det som føles trygt og godt for dem? Råd og tips er fint, men ikke dømming fra andre, sånn som deg HI!

Skrevet

Hva var egentlig vits med dette innlegget? Alle mener forskjellige ting, og sånn kommer det alltid til å være. Når du skriver derew innlegget så ber du jo om krangel å diskusjon? Barnslig.

Hvis du mener noe annet enn andre så bare klabb igjen, er ingen så er veldig interessert i å høre hva du mener, lager bare kvalme her inne, noe som ikke er vits :-)

Så hvorfor leste du det da? Og orket å svare?

Skrevet

en god mor er for meg en mor som prøver sitt beste for at barnet skal ha det bra! Og alle barn er forskjellig, så da blir fremgangsmåten også forskjellig! 

Anonymous poster hash: 90575...a98
Skrevet

en god mor er for meg en mor som prøver sitt beste for at barnet skal ha det bra! Og alle barn er forskjellig, så da blir fremgangsmåten også forskjellig! 

Anonymous poster hash: 90575...a98 [/acr

Helt enig i det.

Anonymous poster hash: fae74...fb7

Skrevet

Så hvorfor leste du det da? Og orket å svare? Anonymous poster hash: c7f00...a7e

Sånn at du som skriver dette får litt informasjon om hva som er normalt, alle er forskjellige, haha. Utrolig at du gidder å lage kvalme her inne, virkelig utrolig.

Skrevet

Åja, er det du som sitter med fasitten altså?

"En utrygg baby sover ikke hele natten igjennom"?! Haha, da er det jammen meg mange utrygge babyer i verden.

Hjelpes sier jeg tilbake til deg, ta å tenk deg om før du kommer med sånne idiotiske påstander!

Nei jeg har ikke fasiten. Og jeg menef selvfølgelig ikke at alle babyen som våkner er utrygge, men om du har en utrygg baby så vil ikke den sove helw natten. Hvis du har en baby som er utrygg er det selfølgelog helt ok å ha den sammen med deg hvis det er det som må til. Det er det som er mitt poeng. Det er opp til hver enkelt baby. Man kan ikke rope ut at folk er en dårlig mor selv om man ikke ligger å våker over babyen hele natten. Ppøvde bare å si at det er ikke nødvendigvis bra å være for hysterisk heller!

En utrygg baby kan ha erfart at det ikke hjelper å gi beskjed og derfor gi inntrykk av å sove hele natten... Det betyr ikke at det gjelder alle babyer som sover natten gjennom, men det gjelder nok noen.

Anonymous poster hash: e408d...9be

Skrevet

Nå er det vel strengt tatt ikke "oss" det er synd på her.... Makan til bedrevitende og ovenfraogned holdning som du viser her er heldigvis sjelden å se.

Så slapp helt av du, "oss" er det ikke synd på.

Anonymous poster hash: e22bd...3f3
Skrevet

Jeg blir så skremt av å lese spm og kommentarer på dette forumet. Alikevell og kanskje nettopp derfor klarer jeg heller ikke la være.

I diskusjon om baby på eget rom nå virker det som dere dib-mammaer sitter våkne hele natta og våker over babyen for å følge med om den bæsjer bl.a. Det synes jeg er ganske spesielt. Du skal få lov å sitte der om du har tenkt å gjøre det til babyen er ferdig med bleier.

Man er en dårlig mor om man lar babyen sove alene. Vet du hva? Jeg synes du er en dårlig mor som venner babyen til å sove sammen med deg. Det vil garantert på sikt sørge for at su og barnet sover dårligere og at det kommer til ett punkt der du er nødt til å avvenne barnet. Slik som hun som skl avvenne en tråring som er vant til å ligge sammen med mamma og pappa for at de får ny baby. Er ikke det en dårlig mor? Som har laget dårlige vaner for barnet sitt, som tilslutt ender med å gå utover barnet fordi mor får en ny baby??

Når en baby sover hele natta tror jeg helt seriøst at den babyen er trygg. En utrygg baby (jada som ikke er syk av gulsott eller annet) sover IKKE hele natten uten å våkne. Og har du en baby som er syk legger ingen fornuftige menneKer den alene!! Tror dere det? Og om man har babyeb på eget rom så har jo folk selvfølgelig babysitter. Tror dere det finnes noen som har telefonen på ringing fordi de ikke våkner av babhens gråt?? Hvis man har klokka på ringing om natta vil jeg tro det er fornå mate eller pumpe.

Hjelpes!

Tykker synd i deg HI som kan gryter slikt ut av seg. Kor liten på jorda kan ein bli HI.

Anonymous poster hash: 459b9...0db

Skrevet

Barnet mitt har nettopp fylt 1 år, og våkner 2 ganger på natta, for da får han pupp:) er han utrygg da mener du???

Anonymous poster hash: 54fd0...9a3

Skrevet

Barnet mitt har nettopp fylt 1 år, og våkner 2 ganger på natta, for da får han pupp:) er han utrygg da mener du???

Jeg er ikke HI og jeg synes babyen din er heldig:-)

Skrevet

Hyggelig å høre 23.03 :) jeg synes det er så koselig selv at jeg klarer ikke slutte hehe :)

Skrevet

Er delvis enig med deg. Vi har alltid lagt babyen i sin egen seng, helt inntil senga mi. De har sovnet alene, ikke mens jeg har ligget ved siden av dem. Om natta ved amming har de kommet opp i senga til meg og stort sett sovet der resten av natta. De flyttet på eget rom ca 10 mnd gamle, helt komplikasjonsfritt. Vi har aldri brukt babycalling inne, det syns jeg er helt rart. Da ville jeg våknet hver gang barnet snudde på seg. Det er mye hysteri og halvsannheter om mye rart her inne. Og husk det damer, krybbedød er lydløs, de bare slutter å puste. De ligger ikke og feltet og hiver etter pusten. Så her vil jeg si at det virker som om mange tror at babycallen skal forebygge dette. Dessverre gjør den ikke det...

Anonymous poster hash: 1d513...d3f

Skrevet

Hyggelig å høre 23.03 :) jeg synes det er så koselig selv at jeg klarer ikke slutte hehe :)

Her har småen(snart 12mnd)gitt seg av seg selv litt etter litt. Hender fortsatt at det blir litt pupp på natten hvis det er tenner på vei eller det er sykdom i hus:-)

Skrevet

Eehhh......ingen blir dårlige foreldre av å la barn sove i samme seng???Eller i egen seng. Mine sov sammen med meg og når de ble to år fikk de eget rom( ja vi hadde bare et soverom først) og egne senger, barna mine er ulike og den ene likte godt å få ha egen seng og kom sjelden opp i senga vår på natta. Nr to sov i egen seng eller hos oss alt ettersom.

Anonymous poster hash: 71627...bc2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...