Gå til innhold

Inspirert. Er mannen din smart, litt over gj.snittet, middels, mindre intelligent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, han har veldig høy iq - heldigvis er han godt rustet også når det gjelder eq :)

Anonymous poster hash: dcdb3...09b

Skrevet

Tror ikke min har testet iq noen gang men vil si han er veldig smart på noen ting og ikke på andre. Han kan ikke føre en diskusjon basert på fakta, kun følelser. Han er ikke spesielt oppdatert på verden og reflekterer lite over verden der ute. Der er jeg veldig anderledes. Jeg har en mer akademisk utdannelse og er vant til å reflektere og se ting fra mange sider. Derfor diskuterer vi ikke politikk av noe slag eller nyhetene osv, for da ryker vi som oftest i tottene på hverandre. Til gjengjeld er jeg ikke praktisk anlagt noe han er. Han bygger, fikser, driver eget firma og har mange jern i ilden. Han er supernøye og arbeidene han gjør er alltid flotte. Han spiller musikk og har aldri tatt noen timer for å lære det.

vi utfyller hverandre på mange ting så vi har det i grunn ganske bra.

Anonymous poster hash: c08c4...356
Skrevet

Hehe, det er akkurat som i trådene om egen IQ her inne. Det er bare ikke måte på hvor smarte folk som henger her inne. Alle ligger langt over gjennomsnittet på iq-tester og mennene er tydeligvis enda smartere. Bra selvtiliten er på topp i allefall. De aller fleste skårer i gjennomsnittsområdet og noen få over og like mange under. Likevel ligger alle her inne over, hver gang diskusjonen kommer. Det går bare ikke opp ;)

Anonymous poster hash: 46d97...0a7

Og det er jo ikke bare i forhold til iq heller, her inne finner man de som tjener mest, har lengst utdanning, har størst areal å bo på, har millionærer til eksmenn som gladelig betaler astronomiske summer i bidrag, har barn som begynte å gå og lese eksepsjonelt tidlig etc etc.

Tror det er mange dagdrømmere her jeg ;-)

Skrevet

Jeg kjenner meg godt igjen med hi! Det at han husker alt jeg har sagt, naar jeg sa det osv. Er fint og til tider ganske irriterende ogsaa.

Min, er godt over gjennomsnitte smart, med hoy iq. Han er oppmerksom, snill, hengivende, noye, kreativ, spiller flere instrumenter. Han laerer nye ting temmelig raskt.

Han har gode komunikkasjons evner (vil si de er over gjennomsnittet ogsaa).

Skal han gjore noe, gaar han bestandig 100% inn for aa yte sitt beste.

Men,med alt det presset han legger paa seg og sine prestasjoner, saa kommer det ofte endel angst ogsaa.

Saa han har litt angst, men jeg maa si at det er virkelig ikke mye.

Han er rett og slett den beste og snilleste mannen og mennesket jeg kjenner! Jeg er heldig! :D <3

Skrevet

Hehe, det er akkurat som i trådene om egen IQ her inne. Det er bare ikke måte på hvor smarte folk som henger her inne. Alle ligger langt over gjennomsnittet på iq-tester og mennene er tydeligvis enda smartere. Bra selvtiliten er på topp i allefall. De aller fleste skårer i gjennomsnittsområdet og noen få over og like mange under. Likevel ligger alle her inne over, hver gang diskusjonen kommer. Det går bare ikke opp ;)

Og det er jo ikke bare i forhold til iq heller, her inne finner man de som tjener mest, har lengst utdanning, har størst areal å bo på, har millionærer til eksmenn som gladelig betaler astronomiske summer i bidrag, har barn som begynte å gå og lese eksepsjonelt tidlig etc etc.

Man er vel kanskje mest interessert i å svare der man kan si noe positivt om seg selv?

Jeg får rundt 130 på iq tester, så det svarer jeg gjerne på. Jeg forteller ikke like ofte at jeg går på AAP og bor i liten kommunal leilighet f.eks. Mitt barn er for øvrig ganske gjennomsnittlig på de ferdighetene du nevner. Men han er verdens skjønneste og jeg er selvfølgelig verdens stolteste mamma, akkurat som alle andre. ;)

Anonymous poster hash: 3c1c4...904

Skrevet

Hehe.. Har ikke lest paa iq traaden for jeg. Men, min mann er faktisk veldig smart og har over gjennomsnittlig hoy iq.

Han hadde (skal bare hore med han) skaaret 140 paa iq test som 15 aaring. Og har ikke testet etter det.

Spor man han saa vill  han derimot ikke si at han er smartere enn gjennomsnittet.

Skrevet

Han er lite intelligent når han er uenig med meg, og smart som fy når han er enig med meg. 

As simlpe as that! :)

Skrevet

Man er vel kanskje mest interessert i å svare der man kan si noe positivt om seg selv?

Jeg får rundt 130 på iq tester, så det svarer jeg gjerne på. Jeg forteller ikke like ofte at jeg går på AAP og bor i liten kommunal leilighet f.eks. Mitt barn er for øvrig ganske gjennomsnittlig på de ferdighetene du nevner. Men han er verdens skjønneste og jeg er selvfølgelig verdens stolteste mamma, akkurat som alle andre. ;)

Anonymous poster hash: 3c1c4...904

Det er sant, kanskje det er et uttrykk for at mange har et behov for å løfte fram kun sine positive sider.

Jeg må si jeg setter mer pris på de som kan by på seg selv med alle sine sider jeg da, slik du gjorde nå :)

Skrevet

Han er lynande smart på enkelte område, middels på mange og dum som eit brød på nokre.

Slik som eg..

Skrevet

:)

Skrevet

Jeg er fornøyd med min manns intelligens. Reflektert og nyansert, sitter inne med mye kunnskap. Men enkelte ganger fatter han bare ikke hva jeg mener. Kanskje det er jeg som er dum som ikke forklarer godt nok? :P Vi har forskjellige morsmål da, så det kan jo tenkes det spiller inn.

Og jada, jeg anser meg selv for å være smart også. Men langt i fra på alle områder, bare så det er sagt. Hos meg er det nok IQ som leder over EQ, mens det er mer balansert hos gubben.

Alle mennesker ønsker seg vel en partner som er nogenlunde på samme nivå som en selv, og i Norge er vi jo ikke så gode på å skryte av oss selv, så vi skryter av våre bedre halvdeler i stedet. Det er kanskje det som kommer frem i denne tråden? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...