Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #1 Skrevet 25. september 2013 Og hvordan merker du noe til det? Styrker\svakheter? Min er lynende intelligent. Han scorer godt over snittet for å bli Mensamedlem. Han er veldig oppmerksom, og har en hukommelse som er helt hinsides. Har jeg sagt jeg ønsker meg et par pensko, husker han hvor\når\hva osv jeg har sagt det og kjøper de ved neste anledning. Jeg må si at jeg elsker at han er så smart. Vi kan snakke om alt. Han er så kjærlig og god ( uten at det er en korrelasjon til IQ), han er interresant, og laaaangt ifra den typen som drikker øl og spiller playstation. Han er så spennende, og helt fantastisk på absolutt alle måter. Hvordan er din? Anonymous poster hash: ac6e7...d0c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #2 Skrevet 25. september 2013 Han har nesten like høy IQ som meg, men det merker jeg ikke så mye til i hverdagen. Når vi diskuterer/krangler synes jeg ofte han er stokk dum. Men han er veldig god til å tilegne seg kunnskap, kan huske de utroligste mest uinteressante ting. Eller han syns visst det er interessant da. Anonymous poster hash: 3c1c4...904
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #3 Skrevet 25. september 2013 Intelligent fordi han husker på at du har sagt du ønsker deg sko...? I så fall burde jeg vært mensa-medlem for lenge siden Men over til det du spurte om: Han er vel på snittet, tenker jeg. Jeg tror jeg er mer intellektuell enn han, om man kan si det sånn. På den andre siden har han en god stilling i det private næringsliv og han kan mekke bil og er god praktisk. Så jevnt over er han vel mer kyndig enn meg totalt sett. Anonymous poster hash: 88908...e27
skjotta Skrevet 25. september 2013 #4 Skrevet 25. september 2013 Helt ærlig så vet jeg ikke. Han har lese og skrivevansker, så skole gikk han fort lei av. Iq test har han aldri tatt. Han kan skru fra hverandre en hel bil og huske hvor alt går. Løser rubriks kube og alle sånne "tre figurer/puslespill/nøtter" uten problemer. I tillegg er han bare snill og god med alle, en god og stolt pappa til våre 2 og han klarer fint å leve med meg og mine ..... særegenheter, så for meg er han verdens beste uansett iq...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Midt på treet. Det er han som tjener mest, han er utrolig handy og fikser det meste. Han er sterk matematisk, og ser løsninger. Og er snill og flink med ungene. Drømmemannen for meg selv om han ikke deler interessen for litteratur og div. Anonymous poster hash: c6db7...5de
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #6 Skrevet 25. september 2013 Han har blitt scoret til å være veldig intelligent, men den sosiale intelligensen er ikke så høy. .. han husker tallkombinasjoner lange som et vondt år i forbindelse med jobb, men å huske personnummeret til ungene får han ikke til. .. Anonymous poster hash: b307f...43e
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #7 Skrevet 25. september 2013 Mannen min er en smarting. Han har godt over middels IQ. Til gjengjeld er han god på Playstation og en jævel på musikkutstyr og gitarer. Han slår meg ned i støvlene i sin argumentasjon i evt krangler/diskusjoner, men tar seg ofte i det etter en stund og møter meg på halvveien og vel så det. Jeg følger meg ofte litt dummere enn ham, men det er virkelig ikke hans skyld. Det er min egen dårlige selvsikkerhet som prater da. Han mener jeg er like intelligent som ham, jeg mener vi er intelligente på to forskjellige måter. Jeg har nok en høyere EQ, er mer kreativ og interessert i litt andre ting enn ham. Totalen er at vi utfyller hverandre! Anonymous poster hash: ccfb4...cc2
Fruen i huset Skrevet 25. september 2013 #8 Skrevet 25. september 2013 (endret) Han har helt middels IQ, men veldig sosialt intelligent Endret 25. september 2013 av Fruen i huset
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #9 Skrevet 25. september 2013 VI er veldig ulike. Jeg er "boksmart". Lang akademisk utdannelse. Han er mekaniker og praktisk til tusen. Han bare rister på hodet av min praktiske sans. Så vi utfyller hverandre godt i hverdagen, synes jeg. Anonymous poster hash: 46d97...0a7
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #10 Skrevet 25. september 2013 HI her. Såklart er ikke det med penskoene en rettferdig sammenligning. Mer en indikasjon på at han er veldig oppmerksom og "tunet på." Han får oppdrag fra flere store bedrifter i Norge og utlandet om å hjelpe de å løse oppgaver de ikke mestrer selv. Han er i USA og hjelper store bedrifter med saker ikke engang de klarer å løse. Så han er ekstremt smart. Anonymous poster hash: ac6e7...d0c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #11 Skrevet 25. september 2013 Han har ikke målt IQ'en tror jeg, har ikke spurt han ihvertfall. Selv synes jeg han er skikkelig smart, er det noe jeg lurer på så er det bare å spørre han så har han svaret. Han engasjerer seg i det meste og gir seg ikke selv før han får svar på det han lurer på. Og det klistrer seg skikkelig på hjernen. Forstår ikke hvordan han kan huske så mye, og kunne så mye om alt Jeg engasjerer meg også mye i saker, og får aldri nok kunnskap. Jeg og han kan snakke om saker og ting i en evighet, og ha morsomme diskusjoner som er givende for oss begge. Anonymous poster hash: 80413...538
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #12 Skrevet 25. september 2013 Han ligger nok litt over snittet. Men jeg er smartere enn ham! Anonymous poster hash: e26fd...8d3
lillepixie Skrevet 25. september 2013 #13 Skrevet 25. september 2013 Langt over gjennomsnittet. Han har aldri tatt mensatest, og tror selv han ikke hadde scoret så høyt der. Han kan det meste om alt, har en vanvittig evne til å forstå alt han leser og er derfor en kløpper på å lære bort. I tillegg er han et av de mest følsomme og empatiske menneskene jeg vet om og det ser jeg også på en form for intelligens. Men sosialt er han ikke helt på topp. men det kan trenes opp
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #14 Skrevet 25. september 2013 Mannen min er smart. Best i klassen sin blant 150 siv.ing. på NTNU.Merker det at han er veldig flink i jobben sin (tjener godt). I tillegg er det veldig kult når folk driv og diskuterer og han bare VEIT svaret pga. han har studert det.Stolt ja. Anonymous poster hash: 0a4ed...442
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #15 Skrevet 25. september 2013 Min mann er faglig sterk, jobber som lege og har en stor detaljekunnskap innen sitt område. Samtidig har han 10 tommeltotter og vet knapt opp-ned på en drill. Så det at en person er smart akademisk vil ikke dermed si at personen er løsningsorientert på andre områder. Her i huset er det jeg som er "handymannen". Jeg er helt middels smart tror jeg. Har en bachelorutdanning i sykepleie samt en master i ledelse og flere videreutdanninger innenfor mitt område, men er helt håpløs matematisk på avansert nivå og ikke spesielt filosofisk. Har god detaljekunnskap på uviktige ting.... Anonymous poster hash: 3b428...067
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #16 Skrevet 25. september 2013 Tror nok min mann er litt under snittet. Han har ganske omfattende lese- og skrivevansker, men er blitt en flott mann på tross av at han så vidt klarte ungdomsskolen. Og han har høyere timelønn enn meg som har tre års høyere utdannelse. Og han er verdens beste pappa! Jeg kan ikke skryte så veldig over høy IQ selv, og jeg mangler i tillegg en del på det sosiale, så sånn sett tror jeg at han og jeg er omtrent på samme nivå. Anonymous poster hash: 74d3f...fbe
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #17 Skrevet 25. september 2013 Han er stokk dum. Deilig underholdene for meg. Anonymous poster hash: f75e6...b38
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #18 Skrevet 25. september 2013 Mannen min har en IQ på 160. Han er en av de fremste i verden på sitt forskningsfelt og jeg er veldig, veldig stolt av ham Anonymous poster hash: 39a8d...de4
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #19 Skrevet 25. september 2013 Hva iqen hans er vet jeg ikke, men han er en smart mann. God til å tenke logisk, god til å finne løsninger, leser mye, kan mye, og husker godt. Vi er vel omtrent på samme nivå, selv om jeg har høyere utdanning enn han. Men vi snakker og diskuterer på samme nivå og er på bølgelengde både når det gjelder iq og sosial intelligens. Anonymous poster hash: e9100...d7c
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #20 Skrevet 25. september 2013 Han er stokk dum. Deilig underholdene for meg. Anonymous poster hash: f75e6...b38 Ha ha! Det har jeg faktisk mistanke om at mannen min er også! Dessverre er det lenge siden jeg syntes det var morsomt. Er ikke så morsomt lenger når man har 3 barn, og mannen oppleves som det fjerde... Han er i hvert fall mindre intelligent enn meg. Enn barna også, virker det som. Han er ofte den eneste i familien som ikke skjønner sammenhengen, og nå har ungene begynt å virke passe oppgitt over faren sin. "Men pappa da..." Jeg har prøvd å være lagspiller med mannen og stille på samlet front med han i forhold til barna (noe som har krevd masse hviske-tiske-forklaringer bak barnas rygg for å forklare uten at de skal forstå at pappan IKKE forstår). Men jeg er redd de likevel har lært av meg at pappa er litt treig. Stakkars mann. Noen som har sett tegnefilmserien "Gumballs fantastiske verden?" Jeg føler vi er litt der. Anonymous poster hash: 725d6...0b4
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #21 Skrevet 25. september 2013 HI her. Såklart er ikke det med penskoene en rettferdig sammenligning. Mer en indikasjon på at han er veldig oppmerksom og "tunet på." Han får oppdrag fra flere store bedrifter i Norge og utlandet om å hjelpe de å løse oppgaver de ikke mestrer selv. Han er i USA og hjelper store bedrifter med saker ikke engang de klarer å løse. Så han er ekstremt smart. Anonymous poster hash: ac6e7...d0c Du vet at han ikke trenger å være ekstremt smart for å kunne hjelpe andre med oppgaver de ikke mestrer selv? Han kan ha lært seg hvordan man løser disse oppgaven, og det trenger ikke å avhenge av iq, men heller interesse, hukommelse (som ikke nødvendigvis trenger å henge sammen med iq) talent osv. Anonymous poster hash: 9d7aa...90b
1-2-3 <3 Skrevet 25. september 2013 #22 Skrevet 25. september 2013 Og hvordan merker du noe til det? Styrker\svakheter? Min er lynende intelligent. Han scorer godt over snittet for å bli Mensamedlem. Han er veldig oppmerksom, og har en hukommelse som er helt hinsides. Har jeg sagt jeg ønsker meg et par pensko, husker han hvor\når\hva osv jeg har sagt det og kjøper de ved neste anledning. Jeg må si at jeg elsker at han er så smart. Vi kan snakke om alt. Han er så kjærlig og god ( uten at det er en korrelasjon til IQ), han er interresant, og laaaangt ifra den typen som drikker øl og spiller playstation. Han er så spennende, og helt fantastisk på absolutt alle måter. Hvordan er din? Anonymous poster hash: ac6e7...d0c Det du sa forfriskende )
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #23 Skrevet 25. september 2013 Hehe, det er akkurat som i trådene om egen IQ her inne. Det er bare ikke måte på hvor smarte folk som henger her inne. Alle ligger langt over gjennomsnittet på iq-tester og mennene er tydeligvis enda smartere. Bra selvtiliten er på topp i allefall. De aller fleste skårer i gjennomsnittsområdet og noen få over og like mange under. Likevel ligger alle her inne over, hver gang diskusjonen kommer. Det går bare ikke opp Anonymous poster hash: 46d97...0a7
Rediken Skrevet 25. september 2013 #24 Skrevet 25. september 2013 Jeg vil tro mannen min ligger middels/litt under gjennomsnittet, han er ikke spesielt god i logisk tenking. For min del gjør det selfølgelig ingenting siden han har så mange andre gode kvaliteter.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #25 Skrevet 25. september 2013 Gjennomsnittlig iq... Men stor kuk Anonymous poster hash: 451c3...1e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå