Gå til innhold

Synes Maxmillian er så fint,men alle virker og være mot det ;(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det e vel dere som foreldre som bestemme va gutten skal hete ikke bry deg om andre. Det er ditt å fars valg.

Men det var fint å spesielt navn har hørt det før :)

Anonymous poster hash: 23574...121

Det er jo ikke et ukjent navn og ikke har det en rar betydning på norsk heller eller er vanskelig å stave, så det burde være helt uproblematisk å bruke.

Folk har forskjellig smak og noen roper høyere enn andre om sin mening og snakker stygt om andre som har andre meninger. Det skal dere ikke tenke på.

Uansett hvilket navn dere velger, vil det altid være noen som synes det er feil/stygt/kjedelig/for poppis/for ukjennt osv.

Det viktige blir at navnet ikke blir til direkte ulempe for barnet og at DERE synes det er det rette navnet. Husk at absolutt alle navn kan mobbes med, og at navnet i seg selv ikke sier noe om hverken personlighet eller fremtidsutsikter for barnet, så den slags argumenter bør ikke ha noe å si for navnevalget. (Det finnes mange Obamaer som ikke er i nærheten av å toppen på den sosiale rangstige, og Kronprinsessen fikk Kronprinsen selvom hun ikke har et klassisk prinsessenavn, for nå å ta noen opplagte eksempler)

Personlig synes jeg navnet er klangfullt og ganske klassisk men kanskje litt langt. Jeg ville ikke reagere spesielt om en av ungene våre fik en ven med det navn.

Lykke til med valget. :)

Synes det er stilig jeg, litt spesielt og unikt, men kan jo kortes ned til Max i hverdagsbruk,så så veldig komplisert blir det jo ikke. 
og det er dere som foreldre som skal bestemme navn, Men det er da ikke noe galt med Maxmillian.
I would say go for it !

:)  

Annonse

Min første har et ganske sjeldent navn, det var kun 21 (om jeg ikke husker feil) som hadde det navnet i Norge når hun ble født. (Nå har det mer enn triplet seg)

Barnefar fikk et par reaksjoner på navnet hennes den første tiden og ble veldig usikker av det. En dag spurte han meg om vi ikke burde bytte navn på henne, siden noen syntes det var rart.

Men som jeg sa til ham; Uansett om barnet heter Mari, Ingeborg, Savanna, Celine eller Turid, er det alltids noen som kommer til å reagere negativt/mindre positivt.

Så poenget mitt er da at jeg synes du/dere skal gå for det navnet dere liker,

ikke bry dere om hva andre mener! ;):)

Vi har en Maximilian, og synes selvsagt at navnet er tidløst, klassisk og vakkert :) Har ikke fått noen negative tilbakemeldinger, selv om folk vet at de kan være helt ærlige med oss - for vi bryr oss ikke om sånt ;) Vi fikk noe negative tilbakemeldinger på navnet på et av våre andre barn, men igjen - vi kunne ikke brydd oss mindre. Men tilbake til Maximilian. Er litt usikker på om dere vurderer Maxmillian eller Maxmillan (ser du skriver begge deler. De to vanlige formene av navnet er Maximilian og Maximillian. Jeg tror det kan bli endel skrivefeil hvis dere kutter ut den ene i'en. Sier man Maximilian fort, så kan det hos noen være slik at i'en forsvinner litt, så kanskje det er et alternativ? Dessuten så har kjært barn mange navn - gutten vår har meeer enn en håndfull kosenavn her hjemme - alle merkelig nok lengre enn hans navn ;) Han blir aldri kalt Max, verken av oss eller kompiser. Vet om en til ved samme navn på hans skole. Det er et navn som har vært i kraftig vekst de siste årene, men vil nok aldri gli inn på en ti på topp liste - heldigvis. I Tyskland er det dog topp 3 navn over noen år nå :)

Gå for det! :)

Endret av Suebird

Ei venninne av meg har en sønn som heter maximilian. Til og med morra hennes likte ikke det og gav uttrykk for det. Jeg mner at viss du føler at ett navn er rett så er det det. Det er dere som skal gi barnet ett navn ikke hvermansenigata..

Annonse

Maxmillian er et tøft navn :-)

De spiller ingen rolle hva andre mener, vist dere som foreldre er enig og begge liker de så gå for de. Andre venner seg til de med tiden uansett :-)

Noen/noe navn må man bare venne seg til og til mer man høre navnet til mer liker man det.

Ønsker ikke og kalle barnet vår noe de fleste ikke liker,men hit til har vi uten om Maxmillan :

Emil

Emilian

Caspian

Milo

Aron

Matheo

Liam

Anonymous poster hash: be361...4b7

Liker Matheo best på din liste, definitivt :) Emilian og Caspian er også tøft!

• 2 uker senere...
Gjest anouschka with Love

Maximillian er mitt favoritt guttenavn nummer en. Rett etter kommer Alfred <3. 

Men nå er jeg en gammel kjerring på snart 36 år og bryr meg ikke hva andre tenker om min smak. Så lenge det ikke er et typisk ertenavn, som er til byrde. 

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...