Gå til innhold

Flere som gir grøt til frokost? 15 mnd

Mammama87

Anbefalte innlegg

Jeg har inntrykk at de fleste gir brødskive til frokost, og er litt nysgjerrig på matrutiner til dere med barn på rundt 15 mnd?

Min datter får grøt på morgen (nestle) og kveld (hjemmelaget) samt skivemåltider med frukt i bhg og middag varierer mellom glass og hjemmelaget! Burde jeg legge vekk all "babymat" fra butikken og bare kjøre hjemmelaget? Ikke så mange tenner enda og virker hvertfall fornøyd med maten til nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min er bare 10 mnd men jeg synes kjøpegrøten virker veldig bra!(bedre enn min hjemmelagde..) men middagene virker utvannet og dårlige på smak. Mistenker derfor også at de er dårlige på næringsstoffer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel ved ca 15 mnd vi gjekk over til brødskive, før det var det graut. Det tok 5 min å gi graut, ho brukte 1 time på brødmåltid. Reknestykket var enkelt fram til ferien begynte og vi kunne ta oss såpass tid.

No et ho frokost i barnehagen, tempoet har auka litt også. Så no er skivr best, det blir mindre griseri. Og ikkje minst, det er enklare å variere brødskivene enn grauten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 16 mnd får grøt morgen og kveld. Hun er ikke noe særlig glad i brød, så da holder det med de to brødmåltidene hun får i bhg. Til middag spiser hun det samme som oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min på 13,5 mnd spiser grøt morgen og kveld, brød eller en varmrett til lunsj, og til middag spiser han det samme som oss, Ellers spiser han litt frukt og kanskje en youghurt avogtil. Hvis vi har noe til middag som ikke passer for han så har jeg alltid noen små retter i frysen som han kan spise. Middag på glass har vi sjeldent brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut til at det er det samme det går i her hjemme også. Kjøpe-grøt til frokost, brød til lunsj, middag, alltid hjemmelaget(har alltid noe på lur i fryseren som er hjemmelaget, hvis vi har noe som ikke passer minsten) og kjøpe-grøt til kvelds igjen. I tillegg kommer litt frukt og yoghurt. Ho er 16 måneder og er veldig fornøyd med dette foreløpig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gir jeg grøt til frokost og skive til lunsj, og tvillingene er 18 mnd. Grunnen til det er at det ofte er litt travelt på morgenen for å få eldste i barnehagen, så har vi bedre tid til å spise sammen og de kan kose seg meg skive når det er lunsj. De bruker gjerne 1 time for å få i seg maten, og sålenge de liker grøt fungerer dette greit hos oss.

Anonymous poster hash: 90f7d...b57
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...