Gå til innhold

Jordmor eller lege?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger/valgte dere jordmor eller lege til første kontroll?

Jeg er 6 uker på vei, og er vel på tide å bestille time hos noen.

Må man velge jordmor i kommunen jeg bor i?

Hva gjorde dere? Og hva gjorde at dere valgte/velger det dere gjør?

Håper noen vil dele sine oppleveser :)

-Ch.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har valgt lege til alle mine 3 førstekontroller.

Med barn nr 1 gikk jeg annhvergang til lege - jordmor, synes det fungerte ganske fint :)

Med nr 2 var planen å gjøre det samme, men gikk jeg kun én gang til jordmor. Hadde kommet en ny jordmor til min kommune og jeg gikk ikke helt overns med henne :unsure:

Nå skal jeg på min 1. kontroll i morgen og har da tenkt å snakke med legen om hvilken jordmor som er tilgjengelig nå, og så får jeg se hva jeg gjør etter det. Altså om jeg velger annenhver gang hos lege/jordmor eller om det bare blir lege.

Skrevet

Jeg gikk til legen første kontroll både forrige og dette svangerskapet. Ut i svangerskapet gikk jeg til begge og det var greit. Uke 6 er vel ganske tidlig å gå til jordmor. Tror jeg var hos legen uke 8 pga medisiner og jordmor uke 11-12. Men tror du kan velge litt selv hva som passer for deg:)

Skrevet

Jeg gikk til begge sist, og skal gå til begge nå, men legen har tatt første kontrollen begge gangene. Men nå har jeg litt helseutfordringer som må følges opp av lege under graviditet da, og første kontroll blir sånn sett gjort tidlig.

Skrevet

Hadde første kontroll i uke 16 jeg og da gikk jeg til lege.

De to neste kontrollene i uke 22 og 26 har vært hos jordmor.

Tror jeg tar resten hos jordmor også : ) føler de har mest peil på svangerskap og fødsel : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...