Gå til innhold

Krav på pappapermisjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om barnefaren har krav på pappaperm når mor er hjemmeværende? Prøver å søke litt rundt, men blir forvirra av alt jeg leser..

Anonymous poster hash: 501e5...fcd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, fordi mor ikke har opparbeidet seg retten til foreldrepenger så får heller ikke far det.

Er noe annet hvis mot er ufør feks, det telles som inntekt

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

Nei, vi ønsket det vi også,men fikk beskjed om at far måtte vente til mor var ferdig

Skrevet

Var mor hjemmeværende før barnet ble født også, så hun ikke får foreldrepenger? Da har ikke far krav på permisjon.

Men om mor jobbet før hun fikk barnet og har permisjonspenger fra nav, da har far krav på fedrekvoten. Det stilles ingen krav til hva mor gjør når far har fedrekvoten, så hun kan godt være hjemmeværende da.

Det er bare om far skal ha mer permisjon enn fedrekvoten at det stilles aktivitetskrav til mor.

Både mor og far kan ikke motta foreldrepenger fra nav samtidig, bare en om gangen.

Anonymous poster hash: d5c83...79e
Skrevet

Tusen Takk for svar.

Mor var hjemmeverende før svangerskapet også. Eller.. De siste 4årene pga sosial angst som ikke blir tatt seriøst..

Skrevet

Tusen Takk for svar.

Mor var hjemmeverende før svangerskapet også. Eller.. De siste 4årene pga sosial angst som ikke blir tatt seriøst..

Da har ikke far krav på permisjon han heller, dere får bare engangsstønaden.

Håper du går og får hjelp med angsten din da, det å ha fått et barn er en veldig flott motivator for å komme seg ut av det. Du blir nødt til å tvinge deg gjennom foreldremøter, dugnader, foreldrekaffe, osv osv og trenger kanskje hjelp til å bli den gode mammaen du ønsker å bli. Lykke til!

Anonymous poster hash: d5c83...79e

Skrevet

Har ei datter på 3 fra før og har kommet meg en del etter at jeg fikk henne, men skulle ønske jeg ble tatt mer seriøst og fikk hjelpen jeg ba om. Hadde blitt no helt annet for henne og nye barnet om jeg hadde turt å ta de med ut på lekedat og andre ting annet enn barnehage liksom. Må alltid ha med samboer, søsten min eller mamma om jeg skal tørre å møte ny folk, ut på ting osv.

Krysser fingrene for at jeg blir hørt når jeg skal på nytt møte til uka:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...