Gå til innhold

Mini 11 mnd. har fått "vannskrekk"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forrige gang han satt i stampen og badet falt han med ansiktet nedi vannet. Jeg satt der, men holdt han ikke skikkelig fast, så han glapp ut av hendene mine. Jeg tok han raskt opp igjen. Han ble mest skremt. Og begynte å skrike etterhvert. 
Nå vil han ikke bade. Han hylskriker. Virkelig hylskriker. Jeg er litt redd for at dette ikke kan fikses... Finnes det en god måte å venne han til vann igjen? 

Anonymous poster hash: fbd54...030
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ble sånn i den alderen uten fall :P her satt han i dusjen, i mens dusjhodet lå på gulvet. Så vasket jeg han med klut og skylte av med svak svak stråle i en mnd eller to. Så tok vi mer og mer vann etterhvert :-)

Men har du prøvd å dusje sammen med han? Det måtte vi gjøre ved et seinere tidspunkt så kanskje det funker? :-)

Skrevet

Figursvamper og leker man kan klemme på for å sprute vann. Sett han i stampen uten vann i og ha litt vannlek. Hell vann fra små bøtter, sprut med transprøyta, eller noe annet som kan gi positive assosiasjoner. Det må ha vært en fryktelig opplevelse. Stakar liten.

Skrevet

Begge mine har også hatt slike perioder ved den alderen (uten noen hendelser i forkant).

Et tips kan være å leke mye med vann en periode, både med og uten barnet oppi vannet. Kluter og kopper til å helle vann ut av har vært det store her.

Håper det løser seg raskt, det kan være litt slitsomt mens det står på!

Skrevet

Figursvamper og leker man kan klemme på for å sprute vann. Sett han i stampen uten vann i og ha litt vannlek. Hell vann fra små bøtter, sprut med transprøyta, eller noe annet som kan gi positive assosiasjoner. Det må ha vært en fryktelig opplevelse. Stakar liten.

Ja, jeg får vondt av han. Håper han ikke kommer til å huske det... :-( 

Takk for svar alle sammen. Og takk for gode tips!! Dette skal jeg prøve. 

Anonymous poster hash: 5af5d...0d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...