Gå til innhold

Vurderer barn nr. 3...

Anbefalte innlegg

Skrevet

men usikker på hvordan hverdagen blir med tre små. Hvordan synes dere overgangen fra to til tre gikk? Var det overkommelig eller er dere helt utslitt? :) Vi er tre søsken selv og jeg har alltid sett for meg at vi også skulle bli en familie på fem, men ser fordeler med å være en liten familie også.

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Tror det kommer ann på alderen på de to andre. Fikk nr 3 i sommer, 6 år etter nr to. Helt kurant :)

Skrevet

Har en på åtte, en på 13 mnd og venter nr 3 om 2 uker, kan svare da, men forventer en hektisk hverdag... :)))

Skrevet

Jeg har 3 barn på 6 år, 3 år og 8 mnd, ikke så stor overgang for oss å få nr 3 :) Vi fikk ei veldig grei jente, så jeg pleide å spøke med at hun bare var et ekstra vedheng ;) Nå er det ingen sjalusi blant barna, og de store synes lillesøster er stas, og mellomste passer godt på henne, leker med henne, snakker med henne om jeg ikke kan komme med engang hun sutrer, veldig omsorgsfull storebror :)

Jeg var litt bekymret mens jeg gikk gravid (uplanlagt), men det har gått strålende :)

Skrevet

Har nå testa positivt og venter barn nr 3! Veldig kjekt og det er planlagt, men det er og veldig skummelt! Der kommer nok til å var travelt, det forbereder jeg meg på, kanskje ikke så lett å få barnevakt, flere dager hjemme fra jobb pga sykt barn, må ha ny bil, litt mindre penger og sløse på andre ting.Ja d finnes mange bekymringer og tanker på at 2 barn er nok, å men tanken på ett nytt familemedlem og ikke minst å få baby igjen gjdr at eg glemme alle bekymringer. Er ønske stort nok så får vi alt til :) Lykke til :) Når barn nr 3kommer her er mine barn 5 og 7år :)

Skrevet

Overgangen fra 2 til 3 barn gikk helt smertefritt hos oss i alle fall. Ingen sjalusi. De to største hadde selskap i hverandre, så når jeg ammet hang de ikke over meg og maste om når jeg var ferdig osv. Alle våre 3 barn har vært (og er) veldig rolige av seg, så det er jo også en stor fordel ;)

Anonymous poster hash: 3a002...8d3
Skrevet

Vurderer det samme her, må bare få mannen ordentlig med på laget ;) har en på 7,5 og en på 13 mnd

Anonymous poster hash: e9710...b24

Skrevet

Mente 18 mnd!

Anonymous poster hash: e9710...b24

Skrevet

Da vi hadde 1 liten var det mye. Da fikk nr 2 ble det mye, og det ble lett når bare 1 var hjemme. Så fikk vi 3 og da ble det lite med bare 2. 2 føltes da som 1. Grensene utvidet seg. Vi ble ufattelig glad for nr 3 og det føltes som vårt bonusbarn. Nå er minstemann 4 år. På en måte gikk det lettere med flere også pga stordriftsfordeler og vi fikk erfaring. Nå har jeg litt lyst på nr 4.

Anonymous poster hash: 9baf3...e86

Skrevet

Jeg synes det var en stor overgang fra 1 til 2 og fra 2 til 3. Men vår tredje var kolikkbarn og veldig krevende, pluss mye syk. Allikevel ser jeg nå på de familiene som har "bare" to barn, kommet over den verste småbarnsperioden og kan leve litt voksenliv igjen og tenker at jeg misunner dem ikke i det hele tatt. For oss var det veldig riktig å få tre i hvert fall, og vi er veldig fornøyd med det valget selv om det er litt slitsomt. 

Anonymous poster hash: db597...3b7
Skrevet

Takk for svar alle sammen! :) Vi får tenke på det en stund til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...