Gå til innhold

Baby på tog Oslo-Trondheim.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min mini på 6 mnd skal ta toget fra Oslo til Trondheim. Andre som har gjort det med små babyer? Hvordan gikk det? Tips? :)

Anonymous poster hash: 25288...21e

Skrevet (endret)

Jeg synes det er lettere på tog enn på fly, selv om toget tar mye lenger tid. Man er friere til å bevege seg, og til å leke. Det er egen familievogn på toget, så bestill plasser der. De har noen leker der, men ta med favorittlekene hjemmefra og noen bøker ol som barnet liker. 

Ta med litt godt å spise, fruktsmoothies, grøt ol, hvis babyen spiser det, eller mme, alt ettersom hva du bruker. Cafevognen har micro hvis du trenger å varme opp. 

Ellers er det greit å ha med et godt teppe. Noen liker å reise med bilstol, så babyen kan ligge der og sove, ellers kan det bli litt kronglete med liggeplass. Det er også greiere å få babyen av og på med bilstol synes jeg, enn å skulle ha han på armen sammen med bager og diverse annet. Har du ipad eller tab, så legg over et par filmer babyen liker, drømmehagen f.eks. Hvis alt blir galt, så kan det hjelpe til med å roe ned og gi deg en rolig stund ;)

Se på utsikten sammen, syng sanger og kos dere. Det er en kjempefin tur, særlig hvis dere får finvær. Dovre er nydelig på denne årstiden :)

Endret av mama foodie
Skrevet

Husk å bestille plass til barnevogn!

Jeg har opplevd på NSB langdistanse at de ikke ville varme min hjemmelagde babymat i mikroen og at de ikke engang ville varme et kjøpt glass med babymat der lokket var skrudd av, pga hygiene...Ehhh....og de har ikke skje til å få/låne.

Anonymous poster hash: c221d...dc3

Skrevet

Jeg har opplevd på NSB langdistanse at de ikke ville varme min hjemmelagde babymat i mikroen og at de ikke engang ville varme et kjøpt glass med babymat der lokket var skrudd av, pga hygiene...Ehhh....og de har ikke skje til å få/låne.

Og ja,ellers er det supert med tog og baby:) ikke stress slik som med fly. Og når babyen sover i vogna kan du lese og drikke kaffe. Herlig:)

Skrevet

Og ja,ellers er det supert med tog og baby:) ikke stress slik som med fly. Og når babyen sover i vogna kan du lese og drikke kaffe. Herlig:)

Hadde det vært så vel. Jeg reiste med tog da minstemann var rundt 6 mnd. Det var et helvete. Han skulle bare krabbe rundt og dette var på vinteren. Ikke noen lekevogn på dette toget i hvert fall.

Og da han skulle sove var et kapittel for seg. Han klarte ikke å finne roen. Og jeg måtte bysse han. Også våknet han hver eneste gang noen snakket på høyttaleren eller toget stoppet på stasjonen. Ellers hylte han en del. Tipper halve toget var irriterte pga hylingen og andre halvparten syntes synd på meg.

Endte med at kontrolløren låste meg inn i det bakerste førerhuset. Og der satt altså jeg med en sovende baby på armene...

Lovte meg selv aldri mer! Og det har jeg holdt!

Godt mulig en slik tur hadde gått bedre med de to yngste altså, da de var mye roligere av seg. Men jeg har ikke tatt sjansen.

Men det går nok helt fint med deg, HI. Bare ta til deg alle gode rådene du får her. :-)

Lykke til og god tur! :-)

Skrevet

Jeg ville ta nattoget mellom Oslo og Trondheim, men da må man ha sovekupe. Det ble for dyrt med vanlig billett + sovekupe, så da endte jeg opp med å ta fly.

Hvordan får man gått på do på toget når man ikke har noen til å passe på babyen?

Tog-toalettene er så trange og stinker piss, så der ville jeg helst ikke tatt med baby. Tror ikke jeg ville ha gått fra barnevogna uten tilsyn mens jeg var på toalettet...

Anonymous poster hash: 45b80...6c9
Skrevet

Jeg ville ta nattoget mellom Oslo og Trondheim, men da må man ha sovekupe. Det ble for dyrt med vanlig billett + sovekupe, så da endte jeg opp med å ta fly.

Hvordan får man gått på do på toget når man ikke har noen til å passe på babyen?

Tog-toalettene er så trange og stinker piss, så der ville jeg helst ikke tatt med baby. Tror ikke jeg ville ha gått fra barnevogna uten tilsyn mens jeg var på toalettet...

Anonymous poster hash: 45b80...6c9

Du kan enten få tak i konduktøren, eller så kan du ta med babyen på et handicaptoalett/stellerom. Det har i alle fall vært det på toget fra Oslo/Trondheim, rett ved siden av familievogna når jeg har reist :)

Og ja, sovekupe er svindyrt...

Skrevet

Hadde det vært så vel. Jeg reiste med tog da minstemann var rundt 6 mnd. Det var et helvete. Han skulle bare krabbe rundt og dette var på vinteren. Ikke noen lekevogn på dette toget i hvert fall.

Og da han skulle sove var et kapittel for seg. Han klarte ikke å finne roen. Og jeg måtte bysse han. Også våknet han hver eneste gang noen snakket på høyttaleren eller toget stoppet på stasjonen. Ellers hylte han en del. Tipper halve toget var irriterte pga hylingen og andre halvparten syntes synd på meg.

Endte med at kontrolløren låste meg inn i det bakerste førerhuset. Og der satt altså jeg med en sovende baby på armene...

Lovte meg selv aldri mer! Og det har jeg holdt!

Godt mulig en slik tur hadde gått bedre med de to yngste altså, da de var mye roligere av seg. Men jeg har ikke tatt sjansen.

Men det går nok helt fint med deg, HI. Bare ta til deg alle gode rådene du får her. :-)

Lykke til og god tur! :-)

Idag har toget familievogn, heldigvis! Mine barn har sovet godt på tog pga den fine togduren og bevegelsene.

En gang ba jeg en annen småbarnsmor holde ungen mens jeg var på do. Vi er jo alle i samme båt...eller tog:)

Skrevet

Bestill plass til barnevognen. Finfin måte å reise Oslo-Trondheim. Toalettet nærmest familievognen er HC med stellebord. 

Skrevet

Takk for alle råd damer :D

Barnevognplasser er bestilt, og alle råd lagret i bakhodet!

Anonymous poster hash: 25288...21e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...