Musemorbr / Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Vi har hatt fårikål på andre dagen, og kålstanken brer seg i hele huset. Vi pleier normalt ikke å ha noe med duft, bortsett fra julerøkelse, men nå merker jeg at det vil jeg ha i huset. Kan noen med peiling tipse meg om noe behagelig, og ikke for intenst? Jeg er hakket fra å lete frem kongerøkelsen her.
Gjest Emea Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 (endret) Fettlukten fra fårikål er vanskelig å dekke over. Julerøkelse er sikkert mer effektivt enn duftelys. En god rundvask anbefales. Hater åpen kjøkkenløsning, huset stinker jo alltid etter matlaging. Endret 24. september 2013 av Emea
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 Kjøpte noe duftolje med pinner som skal stå oppi på kremmerhuset. Du kan regulere lukten med antall pinner. Lukter fantastisk godt, litt sånn som nyvasket tøy i hele huset Anonymous poster hash: 0a19a...781
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 På matbutikkene har de et duftlys fra Glade som dufter veldig godt, tror det heter noe med blomster? Hvitt duftlys i glassholder. Jeg elsker duftlys og oljer, men dette billige fra Glade er en av mine favoritter. Anonymous poster hash: a2893...08d
Musemorbr / Skrevet 24. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 24. september 2013 Fettlukten fra fårikål er vanskelig å dekke over. Julerøkelse er sikkert mer effektivt enn duftelys. En god rundvask anbefales. Hater åpen kjøkkenløsning, huset stinker jo alltid etter matlaging. Vi har ikke helt åpen kjøkkenløsning, men en dør som ikke kan lukkes. Kongerøkelse føles liksom litt som å begynne på julefeiringen. Rundvask er jo et alternativ, men slitsomt i lengden hvis det må gjøres etter hver middag.
Musemorbr / Skrevet 24. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 24. september 2013 Skal en tur til byen i helgen, så jeg får vel ta meg en snifferunde på pinnerøkelse og gladelys.
En til, please. Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 En bøtte med glovarmt vann med masse grønnsåpe oppi, uuuhmmm. Tror jeg kunne gått med en varm grønnsåpegulvklut foran nesa døgnet rundt og bare sniffet og sniffet. Huff, man blir litt rar med baby i magen
Musemorbr / Skrevet 24. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 24. september 2013 En bøtte med glovarmt vann med masse grønnsåpe oppi, uuuhmmm. Tror jeg kunne gått med en varm grønnsåpegulvklut foran nesa døgnet rundt og bare sniffet og sniffet. Huff, man blir litt rar med baby i magen Det er jo nettopp baby i magen som gjør at jeg synes matlukt som henger igjen (spesielt kållukt) lukter som om jeg ligger og hviler i matavfallet og ikke på sofaen. Luktesansen er på sporhundnivå. Jeg har "pisket" mannen over gulvet med en jif mopp. Det varer bare ikke lenge nok.
En til, please. Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 En bøtte med glovarmt vann med masse grønnsåpe oppi, uuuhmmm. Tror jeg kunne gått med en varm grønnsåpegulvklut foran nesa døgnet rundt og bare sniffet og sniffet. Huff, man blir litt rar med baby i magen Det er jo nettopp baby i magen som gjør at jeg synes matlukt som henger igjen (spesielt kållukt) lukter som om jeg ligger og hviler i matavfallet og ikke på sofaen. Luktesansen er på sporhundnivå. Jeg har "pisket" mannen over gulvet med en jif mopp. Det varer bare ikke lenge nok. Full forståelse og full sympati, Musemor. Kållukt...fysjom!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Jeg har også de pinnegreiene fra Kremmerhuset, lukten heter cotton fresh, clean linnen eller noe sånt (det står i kjellerstua og jeg gidder ikke gå og sjekke ). Var ute på sykkeltur med 4-åringen på søndag da hun plutselig sier med høy stemme: Å fysj, her lukter det tiss! Jeg svarte at neida, det lukter middag, noen har laget fårikål til middag. Hun viftet med hånden foran nesa på skikkelig fin-frøken-vis og konstaterte at: DET liker ikke JEG! Anonymous poster hash: 1d974...ed0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå