Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Dette tror jeg er noe av det verre jeg har lest. Er denne typen avgjørelser i barnefordelingssaker der det er påståtte overgrep så vanlig som man kan få inntrykk av i denne artikkelen? Både barn og den andre forelderen står jo helt maktesløse overfor systemet når barnas vitnemål ikke blir vektlagt i det hele tatt. Jeg er sjokkert... http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10143721 Anonymous poster hash: a01b0...ac0
NormaJean Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Viktig at du skriver påstått overgriper og ikke overgriper. Det er faktisk en forskjell
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 Hvis dere bare visste hvor mange som faktisk er utsatt for overgrep.. Det er klassisk - overgriperen er så hyggelig og samarbeidsvillig, koooselig fyr osv. Selvsagt er de det, de mister jo "leketøyet" sitt hvis de ikke slikker dommere og fagkyndige opp etter ræven. I tvilstilfeller burde fosterhjem eller institusjon være første alternativ, man sender IKKE ungen til noen som KAN være en overgriper. Anonymous poster hash: 2152e...b8d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 Hvis dere bare visste hvor mange som faktisk er utsatt for overgrep.. Det er klassisk - overgriperen er så hyggelig og samarbeidsvillig, koooselig fyr osv. Selvsagt er de det, de mister jo "leketøyet" sitt hvis de ikke slikker dommere og fagkyndige opp etter ræven. I tvilstilfeller burde fosterhjem eller institusjon være første alternativ, man sender IKKE ungen til noen som KAN være en overgriper. Anonymous poster hash: 2152e...b8d Så om eg ringer barnevernet og seier at du er ein overgriper fordi eg syns du er ein dust, så skal barna dine automatisk bli plassert i instutisjon eller fosterheim? Anonymous poster hash: cd265...cfa
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 Hvis dere bare visste hvor mange som faktisk er utsatt for overgrep.. Det er klassisk - overgriperen er så hyggelig og samarbeidsvillig, koooselig fyr osv. Selvsagt er de det, de mister jo "leketøyet" sitt hvis de ikke slikker dommere og fagkyndige opp etter ræven. I tvilstilfeller burde fosterhjem eller institusjon være første alternativ, man sender IKKE ungen til noen som KAN være en overgriper. Anonymous poster hash: 2152e...b8d Så om eg ringer barnevernet og seier at du er ein overgriper fordi eg syns du er ein dust, så skal barna dine automatisk bli plassert i instutisjon eller fosterheim? Anonymous poster hash: cd265...cfa Det er jo helt tragisk hvis noen ringer å bevisst juger om slik, men ja for å beskytte de som blir utsatt for overgrep burde alle slike henvendelser resultere i at barnet blir plassert i beredskaps hjem mens barnevernet undersøker saker. Bure og være obligastorisk med underlivs undersøkelse, tannlege og psykolog for å se etter tegn på de påståtte overgrep. Anonymous poster hash: fd7bc...535
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Hvis dere bare visste hvor mange som faktisk er utsatt for overgrep.. Det er klassisk - overgriperen er så hyggelig og samarbeidsvillig, koooselig fyr osv. Selvsagt er de det, de mister jo "leketøyet" sitt hvis de ikke slikker dommere og fagkyndige opp etter ræven. I tvilstilfeller burde fosterhjem eller institusjon være første alternativ, man sender IKKE ungen til noen som KAN være en overgriper. Anonymous poster hash: 2152e...b8d Så om eg ringer barnevernet og seier at du er ein overgriper fordi eg syns du er ein dust, så skal barna dine automatisk bli plassert i instutisjon eller fosterheim? Anonymous poster hash: cd265...cfa De sakene som sto omtalt i vg hadde vitneutsagn fra barna som detaljert beskrev overgrepene. De bevisene ble ikke lagt frem i retten... Anonymous poster hash: 5a4a4...9d4
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 Helt jævlig Har lest fagartikler om dette problemet tidligere. Den desperate forelderen som ikke vil at den andre skal ha samvær fremstår tilsynelatende som hysterisk og lite fleksibel, men det er jo ikke akkurat rart... Å ikke kunne beskytte sine barn og se at overgriperen blir trodd må være en grusom følelse. Å få noen etterforsket og ikke minst dømt for incest er en nærmest umulig oppgave. At man ikke får hjelp og ressurser av politiet til å bevise det, betyr ikke at det ikke har skjedd. Anonymous poster hash: a781f...e7d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Hvis dere bare visste hvor mange som faktisk er utsatt for overgrep.. Det er klassisk - overgriperen er så hyggelig og samarbeidsvillig, koooselig fyr osv. Selvsagt er de det, de mister jo "leketøyet" sitt hvis de ikke slikker dommere og fagkyndige opp etter ræven. I tvilstilfeller burde fosterhjem eller institusjon være første alternativ, man sender IKKE ungen til noen som KAN være en overgriper. Anonymous poster hash: 2152e...b8d Så om eg ringer barnevernet og seier at du er ein overgriper fordi eg syns du er ein dust, så skal barna dine automatisk bli plassert i instutisjon eller fosterheim? Anonymous poster hash: cd265...cfa Det er ikke det det er snakk om. Anonymous poster hash: a781f...e7d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 HI her igjen. Det er jo selvfølgelig alltid to sider i en slik sak og ikke alt som kommer fram i en artikkel i VG, men slik jeg forstår det her, virker barna fullstendig rettsløse. For et mareritt; Valget den opprinnelige omsorgsforelderen står overfor er a) fortsett å sende barna til helgesamvær med den påståtte overgriperen, da skjer jo overgrepene eventuelt "bare" annenhver helg eller lignende. Eller rapporter saken og risiker at barnet ender opp med overgriper full tid. Jeg har ikke ord... Anonymous poster hash: a01b0...ac0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 HI igjen, var ikke meningen å legge inn noe smileyfjes der altså. Vet ikke hvordan jeg tar det bort... Anonymous poster hash: a01b0...ac0
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 Viktig at du skriver påstått overgriper og ikke overgriper. Det er faktisk en forskjell Har du lest artikkelen? Detaljene som barna har gitt der er hjerteskjærende. Det burde være i det minste oppfølging ved slike alvorlige påstander når barnet bor hos den som har blitt anklaget. Bjugn-saken var en skandale der barna ble påvirket til å si ting (feks prikkete biler som kom og hentet dem - les siste kapittel på Guillous Heksenes forsvarer), men nå har de gått til andre ytterlighet. Alt barna blir sagt i noen saker blir tillagt mor,selv om hun har samvær fire timer i måneden MED tilsyn. Stakkars, stakkars barn som ikke blir trodd av de de betror seg til. Hva slags liv skal de få, selv når de blir voksne og kommer seg unna? Anonymous poster hash: 0e1e7...f99
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 Stakkars, stakkars barn som ikke blir trodd av de de betror seg til. Hva slags liv skal de få, selv når de blir voksne og kommer seg unna? Anonymous poster hash: 0e1e7...f99 Det er disse barna som ofte ender opp totalt utenfor arbeidslivet og lever på kanten av samfunnet, som rusmisbrukere eller kronisk psykiatriske pasienter. Om man tar seg en tur på plata i oslo eller i nygardsparken i bergen tipper jeg at overvekten av de som henger der fast har en tragisk historie om misbruk eller neglisjering i barndommen å fortelle om Heldigvis skal det biologiske prinsipp nå vektlegges mindre. Jeg mener man MÅ ta disse barna ut av hjem hvor det er reell mistanke om misbruk slik at de skal få en sjanse til å kunne leve et tilnærmet normalt liv som voksne! Anonymous poster hash: 328e3...f4b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Stakkars, stakkars barn som ikke blir trodd av de de betror seg til. Hva slags liv skal de få, selv når de blir voksne og kommer seg unna? Anonymous poster hash: 0e1e7...f99 Det er disse barna som ofte ender opp totalt utenfor arbeidslivet og lever på kanten av samfunnet, som rusmisbrukere eller kronisk psykiatriske pasienter. Om man tar seg en tur på plata i oslo eller i nygardsparken i bergen tipper jeg at overvekten av de som henger der fast har en tragisk historie om misbruk eller neglisjering i barndommen å fortelle om Heldigvis skal det biologiske prinsipp nå vektlegges mindre. Jeg mener man MÅ ta disse barna ut av hjem hvor det er reell mistanke om misbruk slik at de skal få en sjanse til å kunne leve et tilnærmet normalt liv som voksne! Anonymous poster hash: 328e3...f4b Ja, har lest noen innlegg her inne fra folk som er "NAVere" pga grusom barndom. Samfunnet kan sikkert spare mye på å få stoppet slik misbruk. Jeg tror ikke det er mange som er så ondskapsfulle at de falskt anklager eksen for slike ting, selv om jeg ikke benekter at det kan skje. Og det er grenser for hvor dyktige disse mødrene og fedrene er til manipulere barna sine. Jeg hadde ikke klart å tenke ut de tingene som blir sitert i artikkelen, og jeg har ganske god fantasi. Nei, dette var fælt å lese. Anonymous poster hash: 0e1e7...f99
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 desverre så er det det,holdt selv på å miste mitt barn selv til barnefaren,som har begått vold og overgrep på den lille jenta mi.Barnevernet trudde på meg,mensiden jeg valgte å tru på mitt barn og nekte barnefar samvær uten tilsyn fra barnevernet,fikk han hovedomsorgen i tingretten.i lagmannsretten måtte jeg gå med på å avbryte hovedforhandling å gå med på forlik,el hadde jeg tapt det er noe av det verste jeg har vært med på. barnefaren klarte å lure helsesøster,sakkyndige,familien sin,vennene og arbeidsgiveren sin. Eneste som trudde meg og støttet meg i mine avgjørelser var en i barnevernet,og pedagogen i barnehagen jenta mi gikk i. Desverre veide ikke det jenta mi fortalte,hennes endra adferd,mine bekymringer og forklaringer el det barnevernet og barnehagen fortalte ingenting. Barn har ingen rettssikkerhet i dette landet. Jeg fikk høre av barnevernet at jeg havnet mellom barken og veden,om jeg sendte henne på samvær uten tilsyn,og jeg viste det ikke var trygt,ville de hente barnet og jeg mistet omsorgen,og det samme kom til å skje om jeg holdt henne igjen. Jeg valgte likevel å inngå forlik,men da m tilsyn og da det ble slutt på tilsyn,følte jeg magefølesen og holdt henne og holder henne fortsatt hjemme.Og det eneste som har kommet ut av det,er en trygg glad jente med forutsigbare rammer,og hun er trygg og husker mer og mer av det som har skjedd,og hun ønsker ikke å se pappan sin. Anonymous poster hash: a148c...9e3
Anonym bruker Skrevet 25. september 2013 #16 Skrevet 25. september 2013 Den artiklen er faktisk noe av det verste jeg har lest. Opplevde noe av det samme med ei nabojente - sexslave for pappaen sin fra hun var 7 år og helt til hun var voksen. Og da moren tok jenta med seg og flyttet, ringte hun selv barnevernet. Barnevernet mente at moren løy og at hun hadde plantet disse historiene i hodet på jenta. En gang ble faren dømt, og etter sonet dom ble jenta flyttet tilbake til faren. For han sa jo at det var et "tilbakelagt kapittel av livet". Og overgrepene fortsatte. Moren fikk se jenta to timer to ganger i året under tilsyn. Anonymous poster hash: c2dca...22c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå