Babygirl Juni11 Skrevet 24. september 2013 #1 Del Skrevet 24. september 2013 Min toåring var veldig sosial det første barnehageåret (1-2år), lekte med de andre barna i avdelingen og søkte kontakt. Så byttet vi barnehage denne høsten fordi vi fikk plass i en barnehage nærmere hjemmet. Her er hun stikk motsatt, leker helst alene både inne og ute, og vil ikke leke med de andre når personalet legger til rette for det. De har forsøkt med flere metoder for å få henne til å bli interessert i de andre, uten hell. Jeg er litt bekymret nå, fordi det ikke er slik jeg har opplevd henne før. Noen som har opplevd det samme? Ble det bedre med tiden? Vi foreldre er begge veldig sosiale av oss, og ofte slekter barn på foreldres sosiale evner. Jeg begynner å få en følelse av at det kan ha en sammenheng med at hun begynte i ny barnehage og at hun fortsatt, etter 2 mnd, føler seg utrygg der? Håper det er en naturlig forklaring, vil så gjerne at hun skal knytte bånd og få gode relasjoner til andre barn. Vil gjerne høre fra dere med tilsvarende erfaringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. september 2013 #2 Del Skrevet 26. september 2013 Min toåring trekker seg unna de andre, og liker helst å leke med de voksne. Det er fordi de andre barna er voldsom, også er hun en av de eldste. Jeg spurte i bhg om hun lekte med noen, men da fikk jeg til svar at de er såpass liten enda at de ikke leker sammen. Men de kan fint sitte ved siden av hverandre og leke med hver sin ting. Jeg velger heller å gi henne litt tid enda, og ser det an til våren igjen når hun blir 3 år. Anonymous poster hash: 965da...c56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 29. september 2013 #3 Del Skrevet 29. september 2013 toåringen min leker heller ikke med andre barn,hver dag når jeg kommer å henter han leker han enten alene eller går å holder på en av de voksne. Jeg hørte med barnehagen om han fortsatt holder seg for seg selv å dette bekreftet barnehagen. Barnehagen her mente også at det var ganske naturlig i 2-3 års alderen. Anonymous poster hash: c7565...4f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberbarn-11 Skrevet 6. oktober 2013 #4 Del Skrevet 6. oktober 2013 Slik er min datter på nesten 2 år også. Hun koser seg i barnehagen, men snakker helst bare når de er få i gruppen eller alene med voksen. Hun er helt annerledes hjemme, da går skravla i ett sett. Men har egentlig merket at hun trives bedre sammen med barn som er et par år eller mer eldre enn henne. Da leker hun med de, men når vi er sammen med mine venninners døtre som omtrent like gamle så er hun ikke spesielt interessert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå