Gå til innhold

krydder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke krydder bruker dere i babymaten dere lager selv?

Har brukt litt muskat og kokt grønsakene med ett laurbærblad

Står helt still i hodet nå. Kommer ikke på noen flere

Anonymous poster hash: b6738...ebe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

akkurat det samme som i maten vår, minus salt selvfølgelig mindre chilli osv

Bruker masse urter, hvitløk, spisskummen, kanel, ingefær..

Anonymous poster hash: 0a13d...a8e
Skrevet

Med fare for å virke hysterisk :P

Tror ikke jeg ville brukt muskat dersom dere har mye allergi i familien. Muskat er pr.def.ikke en nøtt, men noen kan i følge www.naaf.no reagere likevel.

Skrevet

Brukte litt pepper i byrjinga, samt krydderurter. No krydrar eg maten vanleg (ho et det vi et om vi har middag før ho legg seg, ellers lagar eg eigen mat til ho med normal kryddermengde).

Skrevet

Tror ikke jeg ville brukt muskat dersom dere har mye allergi i familien. Muskat er pr.def.ikke en nøtt, men noen kan i følge www.naaf.no reagere likevel.

ingen grunn til å kutte ut muskaten.. men heller bare være litt ekstra oppmerksom..

Skrevet

ingen grunn til å kutte ut muskaten.. men heller bare være litt ekstra oppmerksom..

På hva? En allergisk reaksjon kan være skikkelig farlig.

Skrevet

Takk for svar :-)

Det med muskat viste jeg ikke. Har brukt det noen ganger. Og kan ikke si at mini har reagert. Er det "trygt" å fortsette da, eller Bør man vente litt?

HI

Anonymous poster hash: b6738...ebe

Skrevet

Basilikum, kanel, oregano, ingefær, hvitløk, salvie, rosmarin... 

Har brukt det samme som i vår mat, men uten salt og chili. Også unngått blandingskrydder siden de gjerne inneholder endel salt. 

Skrevet

ingen grunn til å kutte ut muskaten.. men heller bare være litt ekstra oppmerksom..Anonymous poster hash: 0a13d...a8e

På hva? En allergisk reaksjon kan være skikkelig farlig.

Men man kan jo ikke kutte alt mulig tilfelle man muligens kanskje får en allergisk reaksjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...