Gå til innhold

Dere som har tråkket over, personlig eller helsepersonell.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tok det?

Nå er det 6 dager siden og beinet fortsatt veldig hovent og til og med tærne er blå.

Smerten har såklart avtatt mer og mer, men fortsatt veldig vont og svært hovent.

Hvor lang tid tok det hos dere?

Vil så gjerne trene snart igjen og kaste krykkene.

Skrevet

..vondt...

Skrevet

Hos meg tok det 2 mnd før jeg kunne løpe uten smerter igjen.. Overtråkk er fryktelig kjipe greier :/

Anonymous poster hash: a6c6b...dbc
Skrevet

Har tråkka over og vore bra etter nokre dagar, men også brukt krykker i ei veke etterpå. Kjem an på kor kraftig overtåkket er.

Skrevet

normalt tar et kraftig overtråkk 4-8 uker før det er bra. helt borte kan ta inntil 6 måneder :/

Anonymous poster hash: f37d1...7fb
Skrevet

Takk for svar.

Hvor lang tid tok det før dere kunne trene?? Og kaste krykkene?

Skrevet

Tråkka over 2 ganger på ett år....har fremdeles vondt ett år etterpå. Bruker støttebandasje ofte da jeg er redd for at det skal skje igjen,

Fyttirakkeren så vondt det er :(

Anonymous poster hash: f2e93...9c4
Skrevet

Stakkars deg! Jeg tråkket over for 7 uker siden, og det er fortsatt ikke helt bra. Kun flate sko og "snille" aktiviteter fortsatt.

Skrevet

Jeg tråkket over i midten av juni. Kan fortsatt kjenne ubehag, spesielt på kvelden. Fikk beskjed på legevakta at det kan ta flere mnd før jeg er helt bra igjen.

Skrevet

Åh herregud, dette var ikke særlig oppløftende lesning:o(

Fortsatt god bedring til deg Himmel og Hav:)

Skrevet

Hvor lang tid tok det?

Nå er det 6 dager siden og beinet fortsatt veldig hovent og til og med tærne er blå.

Smerten har såklart avtatt mer og mer, men fortsatt veldig vont og svært hovent.

Huff, føler med deg. Da jeg tråkket over for 2 år siden hadde jeg store smerter i en uke der jeg ikke klarte å ha foten ned i det hele tatt. Jeg kunne så smått belaste den etter 3 uker. Gikk på krykker i 5 uker. Sykemeldt i 8 uker. Foten var svart/blå i 5 uker. Nå 2 år etter kjenner jeg enda at noe stikker til i ankelen i blant og kan fortsatt ikke gå i høyhælte sko (kan ikke være hæl i det hele tatt).

Dette var et kraftig overtråkk og jeg gjorde all førstehjelp som skal gjøres (RICE).

Så det kan ta lang tid, desverre.

Skrevet

Jeg har tråkket over flere ganger. Det kan ta flere uker, men normalt sett er det ikke så alvorlig selv om det er kjempevondt når det skjer. Som regel har  jeg kunnet trene forsiktig igjen etter noen dager, men da noe annet enn løping. Som regel har jeg vært symptomfri på under 3 uker, noen ganger allerede etter et par dager.

Anonymous poster hash: 0d4a7...7e0
Skrevet

Hvor lang tid tok det?

Huff, føler med deg. Da jeg tråkket over for 2 år siden hadde jeg store smerter i en uke der jeg ikke klarte å ha foten ned i det hele tatt. Jeg kunne så smått belaste den etter 3 uker. Gikk på krykker i 5 uker. Sykemeldt i 8 uker. Foten var svart/blå i 5 uker. Nå 2 år etter kjenner jeg enda at noe stikker til i ankelen i blant og kan fortsatt ikke gå i høyhælte sko (kan ikke være hæl i det hele tatt).

Dette var et kraftig overtråkk og jeg gjorde all førstehjelp som skal gjøres (RICE).

Åh herremin hatt :( Det hørtes IKKE bra ut:(( Guri, er du sikker på at det ikke var brudd?

Her er HELE foten blå og svart, ser gal ut. Har så lyst til å spille håndball, squash, og løpe igjen, men synes det tar så lang tid før det er noen markant bedring:(

Skrevet

Hvor lang tid tok det?

Åh herremin hatt :( Det hørtes IKKE bra ut:(( Guri, er du sikker på at det ikke var brudd?

Her er HELE foten blå og svart, ser gal ut. Har så lyst til å spille håndball, squash, og løpe igjen, men synes det tar så lang tid før det er noen markant bedring:(

Vanlig røntgen kunne ikke se noe. Vi (legen og jeg) har vært inne på tanken å ta MR da det kan være små bein inni ankelen som kan ha røket, men det går jo i og for seg greit og jeg er ikke kjempe innstilt på operasjon når det ikke plager meg daglig. Eneste er at jeg har et helt skap fullt av høyhælte sko jeg ikke får brukt. Kan og hende det er blitt slark i ankelen. Min fot var helt blå fra knokene og oppå risten.

Når smertene gir seg bør du begynne å trene på balansebrett for å styrke musklene slik at de hjelper til å holde ankelen stabil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...