Gå til innhold

Middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir det risengrynsgrøt med herlig sukker og kanel. Rød saft til :-)

Anonymous poster hash: ca350...0b6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grønnsaksuppe her også :)

Skrevet

Innhaldet i grønnsaksskuffa + hermetiske tomatar + matfløte + hjortekjøtdeig + makaroni + ost i ovnen.

Skrevet

Torsk, poteter og grønnsaker. Samboer står for middagen i dag, så hva han gjør med fisken er opp til han;-)

Skrevet

Karbonade med potet og stekt løk

Anonymous poster hash: 204be...a13
Skrevet

Vi får besøk. Derfor "søndagsmiddag" på en tirsdag: Hjemmelaget ungarsk gulasj med focacciabrød. Til dessert: Stjernens plommekake :)

Skrevet

hjemmelaget kjøttgryte :D å dn smaker himmelsk så langt :) Gleder meg til sambo kommer hjem :)

Skrevet

Får ikke til å sitere, men dere som lager gulasj og kjøttgryte, vil dere dele oppskrift? ;)

Skrevet

Torsk med pesto, saltbakte poteter og stekte grønnsaker.

Skrevet

2 koteletter, eller annet kjøtt (1 pr pers, gjerne mer)

3 hvitløksbåter

2 lauvbærblad

7-8 pepperkorn

gulrot

brokkoli

blomkål

løk

smør

mel

buljong

Lager jevning av smør, mel og vann (sånn du gjør når du lager saus) og lar det brune litt, har oppi to buljongterninger og lar det småkoke. Skjærer opp hvitløk og freser det i panna litt,rensker kotelettene, har i ben og fett i panna med hvitløken og heller i vann så det dekker fettet. Har i 2 lauvbærblad, hel pepperet og koker det opp i ca 5 min. SÅ siler jeg av kraften av kjøttet og heller det i jevningen. Smaker til med litt salt og pepper etter det har kokt sammen litt og har i grønsakene samt kjøttet(etter bruning).

Og velbekomme :D gleder meg på middag ;)

Skrevet

Til 4 pers.

Brun 400 gram f.eks.flatbiff. Tilsett to rødløk i biter og 1-2 fedd hvitløk. La løken bli blank. Tilsett så et glass tomatpuré, deretter 2-3 paprikaer, ca.1/2 purre i ringer og 4-5 ternede poteter. Tøm på en liter kraft eller 1 liter vann med tilsatt fond. Fjern frøene fra en rød chilli og legg hele oppi gryten. La det hele putre og hygge seg til det er ferdig. Fjern chillien etterhvert. Smak til med paprikapulver, oregano og salt+pepper. Forsiktig med saltet om du bruker fond :)

Skrevet

Pølser...

Jada, vet det ikke kvalifiserer til middag. Men er midt oppi flytte-harikkeoppvaskmaskin-erhøygravidogsengeliggende-etsyktbarn problematikken. Så da blir det sånn! ;)

Anonymous poster hash: 1b406...bcb

Skrevet

Pølser...

Jada, vet det ikke kvalifiserer til middag. Men er midt oppi flytte-harikkeoppvaskmaskin-erhøygravidogsengeliggende-etsyktbarn problematikken. Så da blir det sånn! ;)

Anonymous poster hash: 1b406...bcb

Hehe ja du da er det lov :P:)

Skrevet

Stekt makrell. Mmmmm

Anonymous poster hash: 201c5...6a5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...