Gå til innhold

Mange av disse løgnene har du i huset ditt??

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja kjente til noen, men sånne som skremselsløgner har jeg aldri utført. Det er mer som å høre svigermor. "Om du ikke tar på selen kommer politiet å tar deg", "om du piller i nesen og spiser det får du mark", "om du spiser snø kan du også få mark", "og om du peller på tissen så detter den av". Hater sånn! Jeg legger alle slike løgner døde når de kommer og spør.

Skrevet

Kjente igjen 4. Det er ikke så lett å følge  med på alle hoppene fra doen mens jeg står å sminker meg. Av og til 8, men kommer an på alder og modenhet.

Skrevet

Var ikke så veldig mange jeg kjente meg igjen i...

Anonymous poster hash: c2d79...30b
Skrevet

Bruker noen ganger "nei vi har ikke godteri" og vi forteller også at karius og baktus kommer om vi ikke pusser tennene... Har ikke så dårlig samvittighet for noen av de to iallefall :)

Skrevet

Bruker noen av dem, men ikke ofte.
Ikke alle som er løgner heller.
F.eks. «Hvis du ikke er flink til å pusse tennene dine, så kommer Karius og Baktus»

Karius er omskrivning av karies som er det som ødelegger tennene.
Baktus er en omskrivning av bakterie som er det som ødelegger tannkjøttet.
Begge bekjempes med å pusse tennene

Anonymous poster hash: 950a7...fff
Skrevet

Jeg kjente meg igjen i litt for mange. Flaut! Men nå som jeg har blitt mer bevisst dette så skal jeg prøve å skjerpe meg :)

Anonymous poster hash: 609c3...aa7
Skrevet

Disse:

- «Nei, du kan ikke smake vennen min. Dette er mamma-brus skjønner du» (også kjent som hvitvin).

- «Alle barna i barnehagen venter på deg, kom så skynder vi oss»

- «Jeg kommer om ett minutt» 

- «Jeg hører»

- «Nå må du oppføre deg. Nissen kommer bare med gaver til snille barn vet du»

- «Tannfeen kommer ikke før du har sovnet»

- «Hvis du ikke er flink til å pusse tennene dine, så kommer Karius og Baktus»

Anonymous poster hash: 25b56...40d
Skrevet

Eneste jeg har brukt som jeg kan huske er voksenbrus om en øl som sto på bordet, og som junior ville smake på. Sa at han skulle få smake når han ble like stor som pappa. "Snart", sa han da :P 

Ellers tror jeg ikke jeg har brukt noen av de. Ved tannpussen har vi snakket om Lina (i Emil) som fikk vondt i tennene sine fordi hun spiste mye godteri (og ikke pusset tennene har vi konkludert med). Dette var det han selv som tok opp, så jeg jattet bare med ;) 

Den om å true med å gå fra barna synes jeg er fæl. Kjenner ei som har brukt den, og frykten som lyste ut av barnets øyne da det gråtende løp etter moren sin skar i hjertet. 

Skrevet

Jeg har nok brukt noen av sunnhetsløgnene.. Isbilen er tom for is, du blir like stor og sterk som pappa. Ser igrunn ikke på det som så ille løgner..

Sier at han får makk imagen av å spise snø, men det er mer fordi at det hørte man jo selv og som liten.. :P

Anonymous poster hash: 4af86...d91
Skrevet

Jeg sier ofte kommer snart, karius og baktus er også i mitt ordforåd. 

Den verste løgnen jeg har servert er at jeg ble til et troll etter kl 22, kan si at jeg var møkkalei av barn som ikke ville sove å sto opp igjen med alskens unnskyldninger til langt på natt hver kveld!

Barna lever fortsatt i beste velgående og nå vet de at jeg ikke blir til et troll, men de er stadig ofre for mammas bizzare humor :P

Anonymous poster hash: e4dea...02d
Skrevet

Kjente igjen 4. Det er ikke så lett å følge  med på alle hoppene fra doen mens jeg står å sminker meg. Av og til 8, men kommer an på alder og modenhet.

Er "skyldig" i nr 4 og 8 innimellom jeg også.

Skrevet

Blir ikke tyggisen i magen i 7 år?? ;-) kjente meg igjen i "Mamma kommer om 1 minutt"

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Tannfe og julenisse og påskeharen eksisterer her i huset helt til ungene selv bestemmer seg for å ikke tro på dem lenger.  

Hvitvin er voksnebrus, hva er usant med det?  

Og det er også sant at bilen ikke starter før alle har sikkerhetsbelte på.  Det gjør nemlig ikke vår bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...