Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Ser det er litt debatt ang vaksiner her. Jeg er så absolutt for vaksiner for mine barn, det hindrer jo både dem og andre i mye unødig lidelse og i verste fall småbarnsdød. Har tenkt så langt at lurer på å vaksinere mot omgangssyke også. http://www.klikk.no/foreldre/helse/article716626.ece Er det noen andre som har gjort dette? Erfaringer? Anonymous poster hash: aff75...3ea
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 ante ikke at det fantes engang.. Men på generelt grunnlag vaksinerer jeg kun mot ting som potensielt kan være farlig selv. Vaksinerer ikke mot influensa, vannkopper og slikt. Anonymous poster hash: b032a...daa
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 vaksinerer dem også mot hepatitt b og de får vaksinen BCG når de er 6 uker pga utenlandsk far Anonymous poster hash: b0fec...621
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 Jeg har selv tatt sesongvaksine mot influensa et par ganger, pluss ny dose stivkrampe pga dyrebitt. Ellers vaksinerte vi den eldste jenta mot livmorhalskreft-viruset slev om hun egentlig ar for gammel til å ta del i programmet. Anonymous poster hash: 73499...7ec
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 TBE vaksine mot flåttbåren encephalitt Anonymous poster hash: 30dfb...dbc
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Vi vaksinerer mot rotavirus, hovedsaklig fordi Rotarix er velutprøvd og det er en ganske tydelig assosiasjon mellom barnediabetes og rotainfeksjoner. Samt at det selvsagt er greit å slippe noen runder omgangssyke. Har også gitt kombivaksine mot hepatitt A og B grunnet en del utenlandsreiser. Anonymous poster hash: a138d...e2b
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 Nei jeg er generelt mot å vaksinere seg mot ting i hytt og vær, altså utenom det som er anbefalt.Omgangssyke synes jeg var en merkelig ting å vaksinere seg mot. Visste ikke at det gikk an en gang... Anonymous poster hash: 3f86f...fb5
DesLykke08<3SepLykke12 Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Vi kommer til å vaksinere begge to med BCG da de er store nok! =) Den vet jeg er godt nok utprøvd Ga eldstemann mot svineinfluensaen. Visste ikke hva jeg skulle, fulgte ikke magefølelsen. Såå, aldri igjen ikke godt nok utprøvde vaksiner!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 Stivkrampe og hepatitt A og B i voksen alder. Hepatitt A og B til barnet i forbindelse med utenlandsreise. Kommer til å vaksinere oss alle mot flåttbåren encephalitt neste sommer Anonymous poster hash: 6a5f6...f58
Voilà Skrevet 25. september 2013 #10 Skrevet 25. september 2013 Svineinfluensa og vaksine mot hjernehinnebetennelse. Tar ellers alt i vaksineprogrammet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå