Gå til innhold

Hva bør jeg gjøre???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nettopp kjøpt leilighet og har laget et budsjett på at vi nå sitter igjen med ca 14.000,- til sammen etter at alt er betalt (da inkl mat og ja... ALT bortsett fra klær) per mnd. Vi er to voksne og et barn.

Jeg skulle så ønske at jeg kunne gå ned (iallefall i en periode) til 80% stilling på jobben, ha f eks fri hver mandag til å fikse ting, vaske hus ol..

Det vil da si at vi kutter utgifter til vask (900,- i mnd) og at jeg går ned ca 4100,- etter skatt per mnd. Noe som gjør at vi sitter igjen med ca 10.000,- totalt til å kose oss for i mnd...

Hva ville dere gjort? Hadde vært koselig å ha en dag hvor man har tid til å gjøre alle ting man ellers må stresse med etter jobb, samt å hente litt tidligere på AKS og ha litt kvalitetstid med lillemann.

Hva tenker dere? 

Anonymous poster hash: 8fbc7...9ed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at det viktigste er at man har et godt liv :) Om dere har råd (noe som 10 000 i mnd tilgjengelig på bare "tull" tilsier) så ville jeg ha valgt å gått ned til 80%.

Anonymous poster hash: 05038...2ad
Skrevet

Å ha 10 000 kr igjen per måned til "tull" er jo fantastisk mye da. Da hadde jeg gått ned i 80% stilling uten tvil.

Hvis jeg går ned til 80% stilling har vi kanskje 500 - 1000 kr å bruke på "tull" i måneden, så skjønner du har bra månedsbetaling.

Anonymous poster hash: 7f473...8ed
Skrevet

hadde absolutt gått ned i stilling om vi hadde hatt råd.Livet leves bare en gang, barna er små bare en gang og du kommer ikke til å angre.Om du isåfall skulle angre, er det bare å gå op ptil 100% igjen.

ja til frivillig redusert stilling!! ;)

Anonymous poster hash: 8d6e8...320
Skrevet

HI her.

Takk for innspill..

Ja vi er kanskje litt bortskjemte til å gjøre hva vi vil når vi vil. Så da må jo dette kuttes litt ned på.

Men jeg er veldig fristet.

Noen andre som har laget budsjett på dette og hvor mye har dere igjen i mnd når alt er betalt (bortsett fra klær og morro). 

Skrevet

HI her.

Takk for innspill..

Ja vi er kanskje litt bortskjemte til å gjøre hva vi vil når vi vil. Så da må jo dette kuttes litt ned på.

Noen andre som har laget budsjett på dette og hvor mye har dere igjen i mnd når alt er betalt (bortsett fra klær og morro). 

Jeg er dessverre i slekt med strutsen, jeg liker å stappe hodet ned i jorda når det kommer til økonomi..!

Anonymous poster hash: 8d6e8...320

Skrevet

Whhhattt?! 10000 til tull? Nå er jeg student, men her er det kanskje 10000 inn på gode lønningsdager/lånekassendager og de må dekke alt!

Folk har det godt, asså!

Anonymous poster hash: 2127a...7c0
Skrevet

Ja er klar over at vi ikke kan klage. Og det gjør jeg ikke heller altså!

Men så bruker vi en del også, har barnefri annen hver helg, og liker da å gå ut og spise og dra bort osv. 

HI

Skrevet

HI her.

Takk for innspill..

Vi har rundt 2000 kr når alt bortsett fra klær er betalt, to voksne + tre barn. Det hender at vi går og kjøper is på kafé en dag  måneden, ellers har vi ikke råd til ting som koster, feks kino. Vi låner heller en film på biblioteket, så vi lider ingen direkte nød. :)

Skrevet

Så ja, jeg hadde gladelig gått ned til 80% om vi hadde hatt 10 000 kr å kose oss for hver måned, ingen tvil. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...