Gå til innhold

Bidrag gjennom NAV...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan fungerer dette? Altså utbetalings datoen er jo forskjellig hver mnd? Blir ikke dette trekt fra fars lønn? Eller betaler far dette inn når dette passer han?

Anonymous poster hash: e83c2...86e
Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Jeg får alltid rundt 15 +- noen dager. Hvordan han betaler vet jeg ikke...

Skrevet

Han får regning fra nav som han betaler senest den 25. hver måned. Så vidt jeg har forstått får du pengene når han betaler. 

Anonymous poster hash: e8576...bac
Skrevet

Han skal betale innen den 25. hver måned.

Du får ikke penger før han faktisk har betalt, så det er han som avgjør når du får pengene..

Kan du ikke be han legge inne et fast trekk i banken så det blir mer forutsigbart for deg da?

Anonymous poster hash: 268ab...6c8
Skrevet (endret)

Hvis du tjener under 6G, ca 492000kr kan du be NAV om forskudd. Dette utbetales den 10, mener jeg. Da får du deler av bidraget. Samværsforelder får en faktura med forfallsdato den 25 hver mnd. Du får bidraget når det er betalt. Du kan sjekke på dine sider på NAV.no om pengene er på vei.

Og hvis samværsforelder ikke betaler, tar det 3 mnd før NAV legger inn tvangstrekk. Dette trekket gjelder kun for den mnd, så hvis far ikke betaler mnd etter, går det enda 3 mnd....

Endret av Daquiry
Skrevet

Han skal betale innen den 25. hver måned.

Du får ikke penger før han faktisk har betalt, så det er han som avgjør når du får pengene..

Kan du ikke be han legge inne et fast trekk i banken så det blir mer forutsigbart for deg da?

Anonymous poster hash: 268ab...6c8

Han kan ikke legge fast trekk, for regningen har kid-nr som endrer seg hver gang... 

Anonymous poster hash: e8576...bac

Skrevet

Ok, takk for svar! Før fikk jeg det alltid midt i mnd. men de siste mnd. har jeg ikke fått det før rundt 28-29. Bare stusset litt. HI

Anonymous poster hash: e83c2...86e
Skrevet

Hvis du tjener under 6G, ca 492000kr kan du be NAV om forskudd. Dette utbetales den 10, mener jeg. Da får du deler av bidraget. Samværsforelder får en faktura med forfallsdato den 25 hver mnd. Du får bidraget når det er betalt. Du kan sjekke på dine sider på NAV.no om pengene er på vei.

Og hvis samværsforelder ikke betaler, tar det 3 mnd før NAV legger inn tvangstrekk. Dette trekket gjelder kun for den mnd, så hvis far ikke betaler mnd etter, går det enda 3 mnd....

nå har 6g blitt 511000 ca..

Anonymous poster hash: 01f83...704

Skrevet

nå har 6g blitt 511000 ca..

Anonymous poster hash: 01f83...704

Takk! Da kan jeg søke stønad til barnetilsyn igjen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...