Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #1 Del Skrevet 24. september 2013 Jeg blir snart gal av dette Uansett tid han skal sove på døgnet, så er det masse gråt. Det blir så ille at han hyler, og jeg må forte meg å ta han opp. Det eneste som funker er masse byssing/vugging/vipping osv. Har prøvd å bytte soveplass, for jeg skulle ønske han kunne lære seg å sove i vogge/seng på dagtid, men det kan jeg bare glemme. Har prøvd alle triks for å få han til å sove. Han er mett, tørr bleie, og frisk. (har vært hos kiropraktor nylig, da han hadde problemer med ryggen, men det er ingenting galt nå lenger, og han sovner jo i vippestolen av alle steder, men det er eneste stedet også, noe jeg ikke liker) Ingenting nytter. Det har blitt sånn at jeg gruer meg til det er sovetid, for da er det minst en halvtime med bare tull og gråt før han endelig sovner. I går brukte jeg 2,5 time på å få han til å sove til natta Han har kosekluter som han er avhengig av, musikk for babyer som han er vant med (har prøvd uten musikk også) Greit nok at noen babyer er sånn at dem må gråte litt før søvn, men det begynner å bli litt vel mye nå. Så fort jeg tar han opp, så er han blid og fornøyd. Noen tips? Tas imot med STOR takk i så fall Anonymous poster hash: 7319b...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
to små prinsesser Skrevet 24. september 2013 #2 Del Skrevet 24. september 2013 Er han trøtt eller er det du som mener det er sovetid? Spør ikke for å være frekk altså, men med min første så hadde jeg det litt slik. Jeg hadde fått det for meg at babyer i den alderen skal sov til den tiden så jeg la henne ned ved første tegn på en gjesp og det ble hyling, men jeg holdt meg hard. Angrer som bare det i dag. Yngstejenta har vært mye lettere slik. Hun fikk regulere selv i starten og har vært mye lettere ved legging. Hadde en periode hvor vi ikke rakk å få skvist inn alle duppene hun egentlig hadde behov for og dermed måtte vi prøve å få henne til å sove før hun egentlig var skikkelig trøtt. Ble bare skriking. Da vi kuttet ned til 2 måtte vi holde henne våken lengre enn hun egentlig likte, men ved at vi underholdt henne så gikk det greit. Jeg har hørt alle søvnråd om at man ikke skal holde barn våken osv, men her i huset avler ikke søvn søvn altså. Personlig er jeg helt i mot uroer, musikk og alt slik når det er sovetid. Det tror jeg ikke avler søvn. Jeg vet ikke om dette ble noe godt råd til deg, men husk at han er liten enda. Det er slett ikke uvanlig med urolige barn rundt den alderen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletrillekruspersille Skrevet 24. september 2013 #3 Del Skrevet 24. september 2013 Jeg har linket til denne siden et par ganger før her inne, men jeg synes den er så god og om den ikke akkurat stilner gråten og får babyen din til å sove så kan det jo hende at DU i det minste kan få en forklaring og dermed blir det litt lettere å takle http://forum.babyverden.no/threads/for-de-som-sliter-med-søvn-mat-og-humørsyke-unger-utviklingssprang.1336121/ Lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #4 Del Skrevet 24. september 2013 Han gråter kun når han er trøtt og sulten, så jeg vet forskjell. Han himler med øynene og blir helt glassaktig i blikket, så jeg ser at han er trøtt, så det er det ingen tvil om. Jeg mener ikke han skal sove når jeg vil det, for jeg vil gjerne ha han våken mest mulig da jeg storkoser meg sammen med han Har snakket med helsesøster i dag som mener jeg skal kutte ut siste duppen på eftan og heller holde han våken sånn at han er skikkelig trøtt til kvelden. Spent på kvelden i kveld om det funker, eller om jeg får en superovertrøtt baby Takk for svar og link Anonymous poster hash: 7319b...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #5 Del Skrevet 24. september 2013 Jeg har linket til denne siden et par ganger før her inne, men jeg synes den er så god og om den ikke akkurat stilner gråten og får babyen din til å sove så kan det jo hende at DU i det minste kan få en forklaring og dermed blir det litt lettere å takle http://forum.babyverden.no/threads/for-de-som-sliter-med-søvn-mat-og-humørsyke-unger-utviklingssprang.1336121/ Lykke til videre! Linken funker ikke Anonymous poster hash: 7319b...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lilletrillekruspersille Skrevet 24. september 2013 #6 Del Skrevet 24. september 2013 Jeg har linket til denne siden et par ganger før her inne, men jeg synes den er så god og om den ikke akkurat stilner gråten og får babyen din til å sove så kan det jo hende at DU i det minste kan få en forklaring og dermed blir det litt lettere å takle http://forum.babyverden.no/threads/for-de-som-sliter-med-søvn-mat-og-humørsyke-unger-utviklingssprang.1336121/ Lykke til videre! Linken funker ikke Anonymous poster hash: 7319b...52b Hmm.. Hvis du googler utviklingssprang og humørsyke barn skal denne linken komme opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Underveis --> Skrevet 25. september 2013 #7 Del Skrevet 25. september 2013 Sniker meg inne her, selv om jeg ikke hører til her ennå ;-) Jeg ville snudd på flisa. I stedet for å begynne med å legge ham i senga, for så å ta ham opp når han skal sove, så ville jeg en god periode bysset ham i søvn slik han ønsker for så å legge ham i senga. Legg gjerne en varmeflaske eller noe i senga så den er god og varm nå han legges. Etter en stund (en uke eller to), så sovner han forhåpentligvis ganske greit i armene, og da kan du begynne å (forsøke) å legge ham i vugga rett før han sovner. Vuggevuggevugge til han sovner! Dersom han forbinder det å sovne med stress vil det ta et par uker før dette stresset er ute av kroppen så vært tålmodig og ikke legg ham for tidlig i vogga før han sovner. Har hatt en slik en selv, og jeg begynte å avvenne pupp og vugging da han var rundt 4 mnd. Tok vel 1-2 mnd før han var klar for å legges i sprinkelsenga (som da ikke kan vugges) og før han klarte å sovne uten puppen. Hadde ham da også i sovepose som vi stræppet fast så han ikke fikk rørt seg så mye. Likte ikke den etterhgvert, så han slapp løs da han var 9 mnd, og da måtte han lære å sovne på nytt *he he he* Gikk veldig fort det da. Bare et par-tre dager med litt hyling da vi skjønte at vi bare måtte la ham stå der og hoppe :-P Ingen av mine har funnet døgnrytmen sin før de har vært rundt 3 mnd, så det er ikke sikkert han helt har funnet det ut ennå. Håper det retter seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå