Gå til innhold

Når bytter dere fra parkdress til vinterdress i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved minusgrader? Det er 4+ her i dag og ingen har byttet til varm dress. Nesten ingen andre hadde kledt på barna ull heller. Jeg har lyst til å ta vinterdressen frem når det er som dette.

Anonymous poster hash: bdbff...7b7

Skrevet

Tar absolutt ikke på vinterdress i 4 plussgrader. Da tar jeg heller på en tynn ulldress under parkdressen.

Skrevet

Med ull innerst og ull/fleece som mellomlag vil eg tru det er meir enn varmt nok ned til null grader. Her har det vore 4 grader nokre morgonar, det har holdt med ull og joggebukse så lenge det er tørt. Før frokosten er ferdig og ungane skal ut er det gjerne varmare. I fuktig ver var ho brukt ull og overtrekksbukse.

Skrevet

Vi bytter når det blir snø eller kanskje når det er frost hvis barna blir for kalde med høstdress og ull. Synes det sliter sånn på vinterdressen hvis de bruker den mye på tørt føre.

Anonymous poster hash: 15e1a...505

Skrevet

Ikke før det blir snø, frost og vinter.

Ville absolutt ikke kledd en unge i vinterdress selv om det er 4 pluss om morgenen altså, temperaturen stiger jo utover dagen og ungene sitter ikke akkurat rolig og kjeder seg når de er ute.

En parkdress er gjerne vind og vanntett, så med en buff i halsen, pannebånd eller lue og et par lag under fryser de garantert ikke når de løper rundt ute.

Anonymous poster hash: 05909...766
Skrevet

Hmm her er det ennå 20 grader i sola, så det går i bukse, genser og småsko...

Også jeg som har alt på stell denne høsten! Sko,klær og alt handlet og funnet frem ;)

Skrevet

De kaldeste dagene kan jeg lett ta vinterdress på minsten fra morgenen av. Da holder det med undertøyet. Men jeg har ikke sendt med vinterdress i barnehagen enda, kun tynne fleeceklær.

Skrevet

husk at barn er aktive, og det er ikke akkurat veldig behagelig å svette ihjel mens man prøver å ha det moro og leker...og selv om det er kaldt på morgenen, så blir det litt varmere utover dagen...

Anonymous poster hash: 7c63a...6be
Skrevet

Jeg tenker å legge en av vinterdressene i kurven snart. Det skifter så plutselig her i nord, og det skader jo ikke å være forberedt. Til helga kjøper vi vintersko også, selv om cherrox og dock boots sikkert er nok en god stund til. Heller for tidlig enn for sent. :)

Skrevet

Her er ikke veldig kaldt enda, men jeg har lagt klar alt i bhg. Dress, ull, fleece, hals, luer og votter. Noe tynt og noe skikkelig varmt. Så da slipper jeg å tenke på det en travel morgen. Det skal sies at de har veldig god hylleplass i bhg, eget sted for ull/fleece/utetøy.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...