Gå til innhold

Fagfeltet sa jeg måtte slanke meg?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos fastlegen i dag for en helsesjekk. Jeg ble bedt om å gå på vekta og veide 57,8 kilo med klær og støvler og alt. Regner med å kunne trekke fra ca en kilo pga klærne. Jeg er 160 høy og synes vekta mi er helt ok, men pga kjent overvekt på min fars side av familien mente hun at jeg møtte slanke meg MINST fem kilo. Herregud! Er det sant? Jeg jeg tykk? Burde jeg virkelig slanke meg? Jeg vet at magen og puppene mine henger litt (ok, de henger mye), men likevel..? Jeg følte meg helt ok jeg, helt tilbud fikk denne beskjeden... Nå ble jeg bare lei meg...

Anonymous poster hash: 66995...824

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke fagfeltet, men fastlegen!

Skrevet

For en kronidiot! Du har da sunn vekt du.

Anonymous poster hash: 7ad94...509

Skrevet

Øh, du må slake deg fordi det er andre i familien som sliter med overvekt? Det tror jeg må være noe av det dummeste jeg har hørt! Du har helt normal BMI og vil ligge på grensen mot undervektig hvis du slanker deg 5 kilo (og i tillegg trekker fra vekta for klær/sko). 

Anonymous poster hash: 446c1...75e
Skrevet

Dummeste jeg har hørt på lenge! Hun kan da umulig mene at du som er normalvektig skal gå ned i vekt fordi familien på farssiden er overvektige. Ser virkelig ikke sammenhengen.

Skrevet

Dette er jo helt sprøtt! Herlighet! Jeg hadde blitt mektig provosert hvis jeg var deg!

Anonymous poster hash: e99ed...058

Skrevet

Du har en helt sunn og normal vekt, BMI'en din er ca 22-23, som betegnes som normalvektig. Har aldri hør om at man skal slanke seg "forebyggende" fordi det er overvekt i familien, høres ut til at legen din er på bærtur og ikke har særlig god kunnskap om dette.... Samt at hun burde vite at sånne beskjeder går på selvfølelsen løs for mange, og i verste fall gi spiseforstyrrelser.... Bytt fastlege, og hvis du er tøff: si ifra til legen din om hvordan du følte det her, få gjerne en fagperson med som kan uttale seg!

Skrevet

Takk for svar alle sammen! Jeg har ingen planer om å slanke meg, jeg spiste faktisk en brødskiver med nugatti nå for å trøste meg selv:)

Jeg vet at magen min henger, men det er stort sett overflødig hud etter totette fødsler.

Jeg skal ikke slanke meg, men jeg kan sikkert bli flinkere til å spise mer grønnsaker...

Skrevet

Tror faktisk jeg hadde sendt klage på den fastlegen jeg. Hva om hun kommer med noe slikt til noen som sliter med spiseforstyrrelse for eksempel.

Du har en vekt som tar deg til midten  av normalvektig i følge bmi

Anonymous poster hash: dea08...de8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...