Gå til innhold

Sove ute ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min sover mye bedre i vogna ute når han har dagduppene sine. Sover lengre, og våkner opp blid og fornøyd. Men det begynner jo å bli så kaldt ute. Er det bra å la de sove ute da ?

Latt han sove inne i vogna den siste uka, men han sover virkelig mye dårligere inne enn ute :(

Anonymous poster hash: e8ffb...f81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sover ute hele året så lenge han er frisk og det ikke er storm eller noe. :)

Anonymous poster hash: 6bc9f...2c3
Skrevet

hehe, hvordan skal det gå i vinter, hvis du syns det er for kaldt nå?

Anonymous poster hash: ee8f8...9e1
Skrevet

Min, gutt osv ute i minus 12 grader bare barnet er frisk og du har en lun vogn og vognpose, kle barnet i ull og gjerne ett ullpledd oppåvognposen/ dyna. Pass på at ikke det kommer direkte kald trekk ba barnet så er det ikke noe problem.  :)

Anonymous poster hash: 3d1f1...d6a
Skrevet

-12 er litt drøyt. Da det er for kaldt luft for de små lungene.

Anonymous poster hash: ee8f8...9e1
Skrevet

Min sover ute hele året så lenge han er frisk og det ikke er storm eller noe. :)Anonymous poster hash: 6bc9f...2c3

Hva sover han i da ? Har voksipose, men synes han fort blir veldig kald i ansiktet og på hendene.

Skrevet

Barn kan sove ute ned til minus 10, så lenge de har det godt og varmt nede i vognposen.

Når det er kaldt, bør du ha på ull innerst. Kjenn i barnets nakke for å kjenne etter at det ikke er for kaldt eller for varmt. Og plasser vogna i le for kraftig vind.

Anonymous poster hash: 84430...98d

Skrevet

Mitt første barn sov virkelig bare ute. Det var umulig å få han til å sove inne. Så han sov ute alltid han. På dagtid ;)

Skrevet

Minus 10 er offisiell anbefaling og det som praktiseres i barnehager.

Anonymous poster hash: edcf9...759

Skrevet

Min sover ute hele året så lenge han er frisk og det ikke er storm eller noe. :)Anonymous poster hash: 6bc9f...2c3

Hva sover han i da ? Har voksipose, men synes han fort blir veldig kald i ansiktet og på hendene.

Voksipose her også. Blir litt kald i ansiktet ja, men har lue med øreklaffer som dekker en del av kinnene også, og ullvotter.

Må bare presisere at vi bor et sted der det sjelden er kaldere enn 10 minus. Tenkte ikke over da jeg skrev svaret mitt at det kan bli en god del kaldere noen steder, og da ville jeg nok ikke lagt han ute.

Anonymous poster hash: 6bc9f...2c3

Skrevet

Hva sover han i da ? Har voksipose, men synes han fort blir veldig kald i ansiktet og på hendene.Anonymous poster hash: e8ffb...f81

Voksipose her også. Blir litt kald i ansiktet ja, men har lue med øreklaffer som dekker en del av kinnene også, og ullvotter. Må bare presisere at vi bor et sted der det sjelden er kaldere enn 10 minus. Tenkte ikke over da jeg skrev svaret mitt at det kan bli en god del kaldere noen steder, og da ville jeg nok ikke lagt han ute. Anonymous poster hash: 6bc9f...2c3
Bor i Bærum, så blir ikke de verste kuldevintrene her heller, men har ned mot -20, men da er ingen av oss ute uansett ;) prøver meg litt frem jeg og ser hva som funker for han. Er vel også jeg som er en skikkelig frossenpinn som bekymrer meg litt ekstra ;) tusen takk for svar :)

Skrevet

Om du har skikkelig utstyr så skal han absolutt tåle å sove ute.en dog vinterpose og gode mye ulklær, god lue , ullsokker og votter. Og kanskje et ullteppe når det blir på det kaldeste.

har nå tre barn og de sover uten tvil mye bedre ute i vogn enn inne,spesielt da de var under 2 år.

Vogner er så lune nå,så det går helt sikkert bra!men husk at overoppheting er absolutt ikke bra,så ikke stapp på babyen din masse klær og snurp sammen posen helt bare fordi du fryser...

Anonymous poster hash: 26154...076
Skrevet

Begge ungene sov ute hele året. Med ull, voksipose og en sted der vognen sto i ly for vinden var det aldri noe problem. Ingen av de ville sove inne så alternativet var å la 1åringen være våken... :P

Anonymous poster hash: e1f7d...a25

Skrevet

Hva sover han i da ? Har voksipose, men synes han fort blir veldig kald i ansiktet og på hendene.Anonymous poster hash: e8ffb...f81

Voksipose her også. Blir litt kald i ansiktet ja, men har lue med øreklaffer som dekker en del av kinnene også, og ullvotter. Må bare presisere at vi bor et sted der det sjelden er kaldere enn 10 minus. Tenkte ikke over da jeg skrev svaret mitt at det kan bli en god del kaldere noen steder, og da ville jeg nok ikke lagt han ute. Anonymous poster hash: 6bc9f...2c3
Bor i Bærum, så blir ikke de verste kuldevintrene her heller, men har ned mot -20, men da er ingen av oss ute uansett ;) prøver meg litt frem jeg og ser hva som funker for han. Er vel også jeg som er en skikkelig frossenpinn som bekymrer meg litt ekstra ;) tusen takk for svar :)

Vi bor også i Bærum, og så lenge det ikke er kaldere enn -10 så har ungene fått sove ute om de er friske :) Har voksipose, og da de kun på seg lue, hals og votter, og innetøy (body/genser og strømpebukse/bukse), og mine barn har vært gode og varme da :) Litt kald i kinna, men det er jo normalt :)

Skrevet

I minus 12 grader sov gutten i ull fra innerst itil ytterst, ull voksipose , og et gogt Berger ullpledd oppa voksipose. bruker også votter av ull, lammefell+ ullmadrass underst i vognen. ligger barnet åpent til kan de bli kaldt men en begrenser trekken inn med et godt pledd . Helsestasjonen syntes jeg gjorde det rette med innpakkning. Gutten min var ikke syk i det hele tatt denne vinteren  :) . Her satser vi på utesoving til vinteren også  :)

Skrevet

Litt på sidelinjen, men husk netting foran. Det har vært episoder med katter som varmer seg oppå fjeset til babyen slik at babyen ikke får puste. Mulig du vet det, men i tilfelle ikke så...

Anonymous poster hash: 292e7...6ed

Skrevet

Litt på sidelinjen, men husk netting foran. Det har vært episoder med katter som varmer seg oppå fjeset til babyen slik at babyen ikke får puste. Mulig du vet det, men i tilfelle ikke så...

Signerer denne!! Insektnetting blir til kattenetting på vinteren! ;)

Anonymous poster hash: 26154...076

Skrevet

Alle bruker vel nett på vogna? Insekter er nå en ting, men det beskytter jo mot alt annet og. Blader på høsten, katter som du skriver, snø osv..

Anonymous poster hash: e1f7d...a25

Skrevet

Litt på sidelinjen, men husk netting foran. Det har vært episoder med katter som varmer seg oppå fjeset til babyen slik at babyen ikke får puste. Mulig du vet det, men i tilfelle ikke så...Anonymous poster hash: 292e7...6ed

Alle bruker vel nett på vogna? Insekter er nå en ting, men det beskytter jo mot alt annet og. Blader på høsten, katter som du skriver, snø osv.. Anonymous poster hash: e1f7d...a25
Bruker alltid nett. Har katter så tenkt på dette, men de har aldri prøvd seg engang å hoppe oppi. Kikket litt på han også gått videre. Men nettet er på uansett. Man skal aldri ta sjansen. Og det beskytter jo selvsagt som du sier mot alt annet også.

Skrevet

Minus 10 er offisiell anbefaling og det som praktiseres i barnehager.

Anonymous poster hash: edcf9...759

Ikke på Svalbard...

Anonymous poster hash: 9670a...f1f

Skrevet

Minus 10 er offisiell anbefaling og det som praktiseres i barnehager.Anonymous poster hash: edcf9...759

Ja det er helt sant, men viss du henger et termometer opp under kalesjen vil du finne ut at lufta inni vogna er langt fra ti minus ;) når det er sagt, jeg tar ikke sjansen når det er så kaldt!

Skrevet

Bruker alltid netting på vognen, det er like obligatorisk som og sette bremsen på når du går fra vornen selv i minus 12 grader. trenger dere bilder også fra vinteren?

Skrevet

bruker også babycall com viser temp i voksiposen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...