Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Trodde aldri jeg skulle oppleve og spørre om det her inne. Men jeg vil liksom "bekrefte" at vi velger rett.. Vi fikk for snart 7år siden en katt fra FOD. Den var 4 år da vi fikk den, og hadde vært hos de siden den var ca året. Før det var det en streifkatt i byen. Katten har vært "seg selv", ikke særlig glad i kos, ei heller supersosial, og har alltid manglet det "dyreskjønn" katter og hunder ofte har mtp ekstra tålmod og godvilje når det kommer til små barn. Den langer ut en labb med eller uten klo, varierer, istedet for og bare gå bort hvis barn blir for nærgående. Den sier fra ved og bite når det er nok kos. Ikke hardt glefs, men lett napping, dog biting og ofte like vondt som når han biter i skikkelige( vi må børste ham litt hardt noen gang, da har vi fått SKIKKELIG bitt...) Det siste året har han blitt mer sosial og trekker oftere mot oss for kos eller bare ligge sammen med oss der vi sitter. Samtidig som dette har kommet, har han begynt og markere. Han hadde en periode for 2 år siden, da vi malte om mye inne og fikk nye spisestuemøbler OG teppe til det fra mine foreldre..Som hadde brukt det selv, de har katt...Da begynte han og markere, og vi hadde noen tilfeller på våre soverom...VI ble flinke til og alltid stenge dører der, og det gikk seg til,- før jeg kjøpte "feelaway" eller hva det heter...SOm er duftsoff man stikker i kontaken som sprer beroligende "hormon"(????) i huset slika t kattene skal slutte og mareker pga usikkerhet. Men nå har han begynt igjen. Helst på vårt eller sønnen sitt soverom (IKKE datteren)..HELDIGVIS har vi rukket og avverge tissinga i senga!! og i BADEKARET på badet oppe og mellom to puter i sofaen vi har på loftstua..Mellom de samme hver gang: Det er en skaisofa, så det skjer ingen skade, men ikke morsomt... Det merkelige er at, bortsett fra å soverom, så markerer han ALDRI på badet eller i sofaen om vi ikke er der. Men om han kommer opp og en av oss er der, så prøver han seg...Han setter seg til go stirrer på oss,-også skvetter han bittelitt... Feelaway hjelper ikke...Jeg føler han er usikker, på oss, på situasjonen og på hva han vil. Vi har ham regelmessig til dyrlege for børsting, vaksine og tannstenfjerning, og de har ikke funet noe som tilsiser han ikke er fysisk frisk....Når han føler det slik, tenker jeg at han ikke har det bra. Vi bor på landet, ikke opplevd noe flere katter som streifer forbi, eller at det har skjedd annet i livet hans. Han bare virker ustabil, og da til tider aggresiv og andre gang deprimert/usikker....Vi velger nå og sende ham til avliving..Vi må bare få oss til og bestille time først....En ting er at vi allerede har måttet kjøpe nye dyner to gang til gutten (ble IKKE bra etter vask) og ny seng til gutten(fikk IKKE bort lukta. Det var skumgummimadrass han hadde nemmelig..), og at det er "upraktisk" med skvettinga. Jeg føler katten stort sett har det bra, men samtidig IKKE...Noe annet er at JEG begynner og stresse og fotfølger ham for og se HVOR han går, har barna lukket alle dører til soverom og bad (men siden han har begynt i sofaen på åpen loftstue, hjelper ikke det helt), og ved kos er jeg på "alerten" om han viser tegn til go være ferdig og snur seg for og bite.... Gutten går fra og elske ham til og komme gråtende med kloremerker etter ikke ha tolket koppsspråket til katten fort nok, og det skjer oftere og oftere.... Men igne, i perioder viser han en kjærlgihet og omtanke for oss alle, at det er så feil og ta ham av dag..(han kommer når et av barna har slått seg og gråter, han sjekker at alle er kommet inn gjennom døra før han går inn når vi kommer hjem alle sammen fra fesses tur osv osv... Kan noen si at avlivning er det beste for katten? Jeg klarer ikke helt og ovebevise meg selv...Eller har noen oppelvd det samme og funnet noe som hjelper? (krysser fingre for det) Bare så det er sagt. Han er kastrert, markerte ADLRI de første 5 år vi hadde ham, og det er markering.:Ikke inkontinensskvetting/tissing som vi hadde med vår forrige katt (som ble nesten 20 år, så det er sagt...) Anonymous poster hash: 23cf0...895
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå