Gå til innhold

I hvilken uke var kvalmen verst??

Anbefalte innlegg

Til dere som har vært gravide før eller hvor kvalmen har gitt seg - i hvilken uke var kvalmen verst og når begynte det å bli bedre? Jeg begynte å bli kvalm rundt 6+0 og er nå 8+1 og synes det bare blir verre og verre.. At det ikke skal bli bedre før uke 12-13 høres ut som en evighet akkurat nå..!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144083300-i-hvilken-uke-var-kvalmen-verst/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar:) skjønner det er individuelt men håper jeg er unna det verste snart! Tørr såvidt røre meg her jeg ligger på sofaen i frykt for å spy..! Samtidig så var det eneste jeg ville ha til "middag" igår donuts.. Haha krise! Så det ble en tur til butikken, hjem å spy og så trykke i meg ikke en, men to donuts..*dåneavmegselv* Følte meg mye bedre..!!

Annonse

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

er 6+4 nå, vært dårlig i litt over en uke. Kaster ikke opp (enda..) men blir dette som mine to andre svangerskap så kommer det ca uke 8. Forrige gang var jeg kvalm tom uke 14-15-16 (husker ikke nøyaktig), men de siste ukene var jeg ubetydelig kvalm, verst var det fra uke 8-13, da spydde jeg noe som føltes som 100 ganger om dagen :P hadde kun seaband som lindring. Denne gangen sykemeldte jeg meg med en gang kvalmen kom. skal ta hensyn til meg selv i dette svangerskapet, slik at jeg har overskudd til å være mamma for de to barna jeg allerede har. Dette skal også, hvis alt går bra, bli mitt siste svangerskap, så jeg ønsker å ha best mulig form. =)

Lurer også på når man skal kontakte lege? Jeg føler meg ok i perioder, og klarer å holde på litt mat og drikke. Men spyr likevel alt fra 2-10 ganger om dagen og begynner å bli rimelig lei..! Kan ikke gjøre stort annnet enn å ligge på sofaen.

Annonse

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

idag våknet jeg i 5 tiden av at jeg følte meg så innmari dårlig. har kjempet mot oppkast siden da... Mannen er på blåtur med jobben hele helga, og jeg er hjemme med to meget aktive barn på 2 1/2 og 51/2. Begynner å føle meg passelig desperat. 

Første gang fra uke 6 til uke 14 . Nr to fra uke 6 til uke 24 . Nå nr 3 så vett jeg ikke enda hvor langt jeg er på vei, men jordmor mene 13 og jeg mener 9, men ikke lett å si i mitt tilfelle...men bar vert mårenkvalm siden jeg fant det ut , men denne siste uka har jeg vært mer,kvalm på kvelden...:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...