Gå til innhold

Noen ringte fra dette Nr :

Anbefalte innlegg

Skrevet

9305

Jeg tok den ikke , men noen som vet hva dette er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være banken din , forsikringselskap elel rnoe? Jeg har FOKUS, når de ringer derifra er det 08540..Ser ut som liknende nummer. Sjekk "kundeservice"-nummeret til din bank og andre forbindelser.

Anonymous poster hash: fe9c7...802
Skrevet

Jeg ble oppringt av et firesifret nummer for et par uket siden. Googla det og fant ut at Telenor hadde fått inn varsling fra flere kunder om at de også hadde blitt oppringt av samme nummer. Telenor frarådet kundene på det sterkeste å svare på slike nummer. Det kan være svindlere osv.

Anonymous poster hash: 6b227...ba4

Skrevet

Ja jeg bare avviser,

Men det ringer og ringer....

Det er ikke Nr til banken min

Skrevet

Ja jeg bare avviser,

Men det ringer og ringer....

Det er ikke Nr til banken min

Tror det er mulig å blokkere nr!

Jeg har aldri gjort det, men har en gang blitt blokkert av en mann. Jeg visste ikke at han var gift, han ville møtes igjen, fikk da vite at han var gift (han var på guttetur). Da fikk jeg beskjed om at jeg fikk én mulighet til til tidenes sex, og at jeg hadde en time til å svare ham. Jeg så ikke meldingen før litt over en time, og da var jeg blitt blokkert, gitt! ;)

Jeg skulle bare skrive en melding og fortelle at jeg ikke roter med menn jeg vet er i forhold.

Og tidenes sex??? He-he... han skulle visst at det var det var det stikk motsatte for meg. Og han hadde definitivt førstepremie i tidenes dårligste kysser!!! ;)

Poenget er - du kan blokkere nr! :)

Anonymous poster hash: bef87...4e7

Skrevet

Det er vel egentlig ikke farlig å ta telefonen? Jeg ble ringt opp av noen svindlere i sommer. De ringe meg og sa at jeg hadde virus på pc'en. Det var en dame som snakket dårlig engelsk med sterk asiatisk aksent. Hun ville jeg skulle gå inn på pc'en min og installere et program, noe jeg selvsagt ikke gjorde. Jeg vet at annen telefonsvindel har gått ut på at man får et tapt anrop og blir fristet til å ringe opp igjen på nummeret og at man da kan man bli svindlet. Men kan man bli svindlet ved å bare ta telefonen?

Anonymous poster hash: bc22f...4d5
Skrevet

Det er vel egentlig ikke farlig å ta telefonen? Jeg ble ringt opp av noen svindlere i sommer. De ringe meg og sa at jeg hadde virus på pc'en. Det var en dame som snakket dårlig engelsk med sterk asiatisk aksent. Hun ville jeg skulle gå inn på pc'en min og installere et program, noe jeg selvsagt ikke gjorde. Jeg vet at annen telefonsvindel har gått ut på at man får et tapt anrop og blir fristet til å ringe opp igjen på nummeret og at man da kan man bli svindlet. Men kan man bli svindlet ved å bare ta telefonen?

Så lenge man har abonnement så kan man det ja.. Når man ringer opp igjen, eller svarer på en tlf, så kan pengene trekkes på neste regning, ei venninne av meg hadde plutselig regning hvor hun skulle betale 3000 kr for en tlf samtale hvor hun måtte ringe opp igjen et nr.. Så man bør være litt obs! 

Anonymous poster hash: d85d3...d8c

Skrevet

Så lenge man har abonnement så kan man det ja.. Når man ringer opp igjen, eller svarer på en tlf, så kan pengene trekkes på neste regning, ei venninne av meg hadde plutselig regning hvor hun skulle betale 3000 kr for en tlf samtale hvor hun måtte ringe opp igjen et nr.. Så man bør være litt obs! 

Men da har jo venninnen gjort mer enn å bare ta telefonen... Hun har jo ringt tilbake, noe som åpenbart kan føre til merkostnader. Å svare en telefon kan aldri skade. 

Anonymous poster hash: 30812...a88

Skrevet

Jo man kan bli belastet for å svare på en tlf også..

Skrevet

Jo man kan bli belastet for å svare på en tlf også..

Nei det kan man ikke, har du dokumentasjon for dette?

Anonymous poster hash: 30812...a88

Skrevet

Dette er faktisk noe jeg har fundert på lenge. Avisene blåser opp overskrifter som "ikke ta telefonen", men i brødteksten virker det likevel som at problemet oppstår når du ringer tilbake eller utfører handlingen. Spent på om noen vet sikkert og følger tråden tett:)

Skrevet

Fått en slik tlf selv hvor de skal ha deg til å installere noe på data.

Hun i tlf pratet ikke norsk ordentelig

Og når jeg spurte om hvordan hun kunne se dette på min data så klarte hun ikke svare meg.

Min data var da ikke koblet til nettet. Aldri heller hvert det.

Så skjønte fort at det var noe lureri der ja

Anonymous poster hash: 06881...0c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...