Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #1 Skrevet 24. september 2013 Hva gjør en som alenemor når en ikke har fått barnehageplass og det ikke er barnepiker å oppdrive? Tok eksamen i juni og nå har jeg snart ikke krav på mer penger hos nav, men jeg får jo ikke jobbet :S Anonymous poster hash: 71214...5a6
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #2 Skrevet 24. september 2013 Sosialstønad Anonymous poster hash: 472c3...8dd
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 Hva gjør en som alenemor når en ikke har fått barnehageplass og det ikke er barnepiker å oppdrive? Tok eksamen i juni og nå har jeg snart ikke krav på mer penger hos nav, men jeg får jo ikke jobbet :S Anonymous poster hash: 71214...5a6 Flytter til et sted med jobb og bhg plass? Anonymous poster hash: 06d14...86c
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #4 Skrevet 24. september 2013 Nei, jeg vil ikke flytte timesvis fra den lille familien jeg har kontakt med, da går jeg fra barnevakt et par timer i uken til null. Anonymous poster hash: 71214...5a6
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #5 Skrevet 24. september 2013 Ja det hørtes ut som en bra løsning..!! Sosialstønad Anonymous poster hash: 472c3...8dd Anonymous poster hash: 71214...5a6
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #6 Skrevet 24. september 2013 Nei, jeg vil ikke flytte timesvis fra den lille familien jeg har kontakt med, da går jeg fra barnevakt et par timer i uken til null. Anonymous poster hash: 71214...5a6 Nei. Da går du fra barnevakt et par timer i uken til 9-10 timer om dagen og jobb. Anonymous poster hash: 378ca...1d8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #7 Skrevet 24. september 2013 Har du muligheter til å stille som dagmamma? I så fall hadde jeg gjort det, og sublimert med sosialstønad.. Men best hadde vært å flytte et sted du kan få bhg plass og jobb.. Om du ikke finner en dagmamma nær deg. Anonymous poster hash: b719c...475
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #8 Skrevet 24. september 2013 Hun som passer han er oldemoren på 80 år, hun klarer ikke mer..! Har søkt etter dagmammaer osv men det fins ikke. Hi Nei, jeg vil ikke flytte timesvis fra den lille familien jeg har kontakt med, da går jeg fra barnevakt et par timer i uken til null. Anonymous poster hash: 71214...5a6 Nei. Da går du fra barnevakt et par timer i uken til 9-10 timer om dagen og jobb. Anonymous poster hash: 378ca...1d8 Anonymous poster hash: 71214...5a6
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 24. september 2013 #9 Skrevet 24. september 2013 Hun som passer han er oldemoren på 80 år, hun klarer ikke mer..! Har søkt etter dagmammaer osv men det fins ikke. Hi Nei, jeg vil ikke flytte timesvis fra den lille familien jeg har kontakt med, da går jeg fra barnevakt et par timer i uken til null. Anonymous poster hash: 71214...5a6 Nei. Da går du fra barnevakt et par timer i uken til 9-10 timer om dagen og jobb. Anonymous poster hash: 378ca...1d8 Anonymous poster hash: 71214...5a6 Hun mente om du flytter, ikke om du får barnevakten til å passe på mer..
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 24. september 2013 #10 Skrevet 24. september 2013 Sosialstønad, være dagmamma selv eller flytte et sted du har muligheter til jobb og bhg plass/dagmamma.. Det er de eneste løsningene her HI.. Forstår det er trevalig å si fra seg all barnepass i fritiden sin, men av og til er det eneste løsningen man har, om man vil overleve og sikre at ungen(e) har det godt.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #11 Skrevet 24. september 2013 Hvis eneste barnepass du har er noen på 80 år, ville jeg iallefall ikke latt det styre valget om å bli der du bor nå. Det er ikke sikkert at du trenger å flytte så langt. Anonymous poster hash: 90b94...089
Love my kidz Skrevet 24. september 2013 #12 Skrevet 24. september 2013 Har lite tro på at det ikke går an å finne en dagmamma til barnet ditt. Sett inn en annonse i avisa eller spør på vikarbyråer eller arbeidsformidlingen
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #13 Skrevet 24. september 2013 Finnes ikke jobber de nærmeste 3 timene rundt her, å er ensom nok som det er om jeg ikke skal bo et sted jeg ikke kjenner noen. Har søkt etter barnevakt hos kommunen, lapp, aviser osv. Anonymous poster hash: 71214...5a6
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 24. september 2013 #14 Skrevet 24. september 2013 Bor du i Ringsaker så starter jeg opp som dagmamma i midten av oktober.. Men det gjør du sikkert ikke :-/ Men om du gjør det, så kontakt meg på pm her
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #15 Skrevet 24. september 2013 Du kan jo bli dagmamma selv da, sikkert flere uten bhg plass. ta inn et par barn så får du litt inntekt ihvertfall. Ellers må du bare fortsette å prøve å finne dagmamma selv. Om barnevakten din er 80 år ville jeg ha vurdert å flytte det er ikke mye til nettverk og ikke noe du kan belage deg på i lengden. Når man er i den alderen kan helsen fort skrante veldig. Jeg vet godt hvordan det er å ikke ha barnevakt tilgjengelig har levd slik i mange år før ting ordnet seg men jobb bør jaggu være mer viktig en et par timer fri her og der. Pluss det er oftest noen skoleelever som vil tjene litt og kan sitte barnevakt en gang i mellom. Anonymous poster hash: 5bf0a...187
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #16 Skrevet 24. september 2013 Det høres ut som om du bor på et lite sted i distriktet? Er enig i at nå mens barnet ditt er lite er det bedre for dere å bo nært familien din. Barnet ditt har mer bruk for en mor med tid, stabilitet og kjente omsorgspersoner rundt seg nå i noen få år til, enn penger og materielle goder. Du får jo sosialstønad så du akkurat overlever uansett. Men du bør ha en plan om å få arbeid du kan forsørge dere på i løpet av maks et par år! Forslaget om å melde deg som dagmamma SELV, altså passe et annet barn i tillegg til ditt eget er ikke så dumt. En annen løsning: Kjenner du flere unge mødre i samme situasjon? Jeg vet om noen venninner som "delte på" en jobb. Altså jobbet annenhver dag og passet hverandres barn annenhver dag. Det var ikke noen typisk "god jobb", det sier seg selv egentlig, en slik løsning passer best for enkle jobber uten så mye krav til utdanning eller kontinuitet, men det ga dem begge lønn og barna hadde fine dager hjemme hos hverandre og en lekekamerat. Ikke er man avhengig av barnehagens åpningstider heller. Slike ordninger kan også fungere i forhold til kvelds- eller nattarbeid. Hva med videre utdanning/etterutdanning? En del høgskoler har nettbaserte studier. Disse studiene er berettiget til støtte via Lånekassen, og kan tas på kveld, slik at det fungerer selv om barnet ikke er i barnehage. De har ofte noen samlinger også, da får du kanskje familie til å passe barnet ditt, eller du kan ha med en venn som barnepass eller rett og slett ta med barnet. Ofte er det ledige plasser, og høgskolene vil gjerne ha ekstra studenter (=ekstra betalt for dem), så tar du en telefon NÅ, kan det godt hende de ordner plass til deg alt i høst! Litt ekstra og "unødvendig" tilleggsutdanning i ett år ser bedre ut på CV-en din til neste år enn ett år uten aktivitet. Det samme gjelder ett år eller tre i en jobb du egentlig er overkvalifisert til. Lykke til. Anonymous poster hash: 9bcd5...aef
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #17 Skrevet 24. september 2013 Forresten: Kontantstøtte, det har du vel krav på? Eller MÅ man være i jobb da? husker ikke reglene. Anonymous poster hash: 9bcd5...aef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå