Gå til innhold

Har dere med fødebagen overalt...?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har baggen liggende i bilen den siste tiden :) Det jeg skal ha/bruker daglig eller sånt, som kamera og helsekort eller lignende har jeg i veska :) Skulle det være at jeg er med noen ut en tur (altså uten vår bil) kjører alltids samboeren bilen til sykehuset når han kommer, så den kommer vel alltids med til sykehuset på ett vis :P

Nei, har verken kamera eller helsekort eller bag eller noe med. Trenger jo ingen av delene for å føde, egentlig ;-) Jeg kan jo min egen sykehistorie, så lurer de på noe så er det jo bare å spørre. 30 min hjemmefra til sykehuset.

Endret av Underveis -->

Annonse

Nei, har verken kamera eller helsekort eller bag eller noe med. Trenger jo ingen av delene for å føde, egentlig ;-) Jeg kan jo min egen sykehistorie, så lurer de på noe så er det jo bare å spørre. 30 min hjemmefra til sykehuset.

Hjelper ikke om du kan din egen sykehistorie, blir masse ekstra jobb for de på sykehuset om du ikke har helsekort eller de andre prøve papirene ;) Min søster ble omtrent sendt på dør da hun kom inn på føden når vannet gikk, hun var på shopping, hadde ingen papirer med seg, hun husket jo alt men det hjalp ikke ;) Da måtte ta alle prøver på nytt og sånt ;)

Anonymous poster hash: 642f9...699

Hjelper ikke om du kan din egen sykehistorie, blir masse ekstra jobb for de på sykehuset om du ikke har helsekort eller de andre prøve papirene ;) Min søster ble omtrent sendt på dør da hun kom inn på føden når vannet gikk, hun var på shopping, hadde ingen papirer med seg, hun husket jo alt men det hjalp ikke ;) Da måtte ta alle prøver på nytt og sånt ;)

Da kjenner jeg at de som søster'n din traff på var over gjennomsnittlig vanskelige. Dersom jeg er ute og rusler og tilfeldigvis MÅ på sykehuset, så har de faktisk en plikt til å hjelpe meg, uansett hvilke papirer jeg har eller ikke har med meg. 

...og jeg har heller ikke pakket fødebag. Kors og kors ;-)

Da kjenner jeg at de som søster'n din traff på var over gjennomsnittlig vanskelige. Dersom jeg er ute og rusler og tilfeldigvis MÅ på sykehuset, så har de faktisk en plikt til å hjelpe meg, uansett hvilke papirer jeg har eller ikke har med meg.

Ja, de var nok over gjennomsnittet vanskelige! Og det var ingen hyggelig opplevelse å bli kjeftet ned på den måten. Det var hennes første fødsel og hadde fra før gruet seg mye til fødsel og var da helt alene ;) Hun fikk dessverre ingen god start på sin fødsel da hun heller ikke fikk bytte jordmor før de hadde vaktskifte ;)

Er nok veldig forskjell fra hvem man møter på ;) Men jeg tar det med der jeg er, for å slippe noe tull om det skulle være noe, er jo ikke stress å bare ha det i veska, når jeg allikevel har den med meg der jeg er :)

Ja, de var nok over gjennomsnittet vanskelige! Og det var ingen hyggelig opplevelse å bli kjeftet ned på den måten. Det var hennes første fødsel og hadde fra før gruet seg mye til fødsel og var da helt alene ;) Hun fikk dessverre ingen god start på sin fødsel da hun heller ikke fikk bytte jordmor før de hadde vaktskifte ;)

Er nok veldig forskjell fra hvem man møter på ;) Men jeg tar det med der jeg er, for å slippe noe tull om det skulle være noe, er jo ikke stress å bare ha det i veska, når jeg allikevel har den med meg der jeg er :)

Huff, for en opplevelse! Er neimen ikke lett å være førstegangs, altså! Hjelper jo ikke noe særlig når man treffer på sure folk der man står og ikke vet hverken opp eller ned på noe! Skjønner jo at du ikke viker fra papirene da *he he he*

Nei, regner med gubben rekker hjem og henter den innen jeg føder :P tok 3 døgn fra vannavgang til babyen var ute sist.. 

Kommer vel til å la helsekortet liggende i bilen de siste ukene før, sånn i tilfelle.. 

Annonse

Føder dere virkelig så raskt?? Basert på tidligere erfaringer vil jeg ha til til både å pakke fødebagen, vaske ned huset, måke litt snø og ta meg en dusj før det i det heletatt er noen vits i å dra på sykehuset....

Enig! Vi må uansett vente på barnevakten. Det tar minimum 1 time, så god tid til å pakke da.

Sist pakka eg bagen før avreise til sjukehuset, stressar ikkje med det denne gongen heller sjølv om eg har intensjon om å få pakka før termin i det minste. Ein blir ikkje avvist i døra om ein kjem til sjukehuset utan bag ;)

Bur 50 min frå sjukehuset (om ein treff ferja), men det er alltids nokon som kan ta med seg det vi treng om vi ikkje skulle rekke å ta med sjølv.

Ja går konstant rundt med den rosa trillekofferten min, just in case liksom..!? :-P  Hehe

Har tidligere hatt den halveis klar her hjemme på rommet, men vurderer å legge den i bilen da det er over en time til sykehuset og sist fødsel varte 1 t 40 min, men har jo alltid rukke å fått den med før såå.. 

Anonymous poster hash: 5f9f7...391

Helsekortet har jeg hatt med meg hver dag fra jeg fikk det da jeg hadde mye problemer sist og det å ha de lett tilgjengelig var en fordel. Bagen vil nok mer eller mindre bo i bilen når det nærmer seg. Så er den i nærheten på et vis...

Anonymous poster hash: 61a36...a33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...