Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #26 Skrevet 24. september 2013 Min datter ble født kl 21 om kvelden, vi ringte kun de nærmeste( som knapt vet hva facebook er), resten av verden fikk vite det til lunsjtider dagen etter. Er jeg virkelig så gammeldags at jeg fortsatt synes at foreldrene skal få annonsere dette selv tiltross for sosiale medier? HI Anonymous poster hash: 23d49...a28 Gammeldags tror jeg ikke du er. Det vanlige før var vel at far ringte besteforeldrene. Mor ble gjerne liggende på sykehuset en uke, tror nok nyheten hadde spredd seg på bygda før hun var ute og klar til å informere selv. Synes folk er nærtagende her, kan man ikke heller se på det som nitten som vil sende en hyggelig hilsen når det har skjedd noe stort? Jeg syntes det var kjempehyggelig at min lillebror ville dele med alle sine venner at han var stolt onkel :-) Anonymous poster hash: 97649...bc9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #27 Skrevet 24. september 2013 Min datter ble født kl 21 om kvelden, vi ringte kun de nærmeste( som knapt vet hva facebook er), resten av verden fikk vite det til lunsjtider dagen etter. Er jeg virkelig så gammeldags at jeg fortsatt synes at foreldrene skal få annonsere dette selv tiltross for sosiale medier? HI Anonymous poster hash: 23d49...a28 Gammeldags tror jeg ikke du er. Det vanlige før var vel at far ringte besteforeldrene. Mor ble gjerne liggende på sykehuset en uke, tror nok nyheten hadde spredd seg på bygda før hun var ute og klar til å informere selv. Synes folk er nærtagende her, kan man ikke heller se på det som nitten som vil sende en hyggelig hilsen når det har skjedd noe stort? Jeg syntes det var kjempehyggelig at min lillebror ville dele med alle sine venner at han var stolt onkel :-) Anonymous poster hash: 97649...bc9 nitten = noen... Anonymous poster hash: 97649...bc9
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #28 Skrevet 24. september 2013 Da jeg fikk tvillingene for tre år siden, lå det allerede bilde av dem på facebook da jeg logga meg inn på kvelden. Jeg trodde også at jeg ville fortelle om dem selv, men da jeg så det innlegget som lå der ble jeg bare så rørt at tårene trilla. Det var guttenes eldste kusine som hadde lagt ut bilde hun fikk på melding og hele innlegget lyste av en så stor stolthet av de små fetterne at jeg hadde aldri kunnet legge ut noen finere status sjøl. Anonymous poster hash: 1b3b9...51d
Pesta Skrevet 24. september 2013 #29 Skrevet 24. september 2013 Min datter ble født kl 21 om kvelden, vi ringte kun de nærmeste( som knapt vet hva facebook er), resten av verden fikk vite det til lunsjtider dagen etter.Er jeg virkelig så gammeldags at jeg fortsatt synes at foreldrene skal få annonsere dette selv tiltross for sosiale medier? HI Anonymous poster hash: 23d49...a28 Jeg er helt enig!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #30 Skrevet 24. september 2013 Dette synes jeg er ene og alene opp til foreldrene selv. Dersom foreldrene ikke har ytret ønske om at andre kan annonsere det for dem, så synes jeg det er frekt å gjøre det for de! De har ingenting med å dele sånt FOR foreldre. Da vi ventet nr.1 var det ikke så veldig kjekt når vi skulle fortelle våre nære hvilket kjønn det ble, så hadde ene tanten allerede skrevet det på fb, og alle leste det der i stedet for å høre det fra oss! Det synes vi var litt kjedelig..!! Etter foreldre har selv annonsert, så er det hyggelig om stolte tanter/onkler/besteforeldre kommer med en hyggelig gratulasjonsstatus, men synes også her at det er unødvendig å dele all verdens info om barnet, om hvordan fødsel var osv. videre til familiens venners venner... osv.. Det er viktig å respektere at vi alle er forskjellige Anonymous poster hash: 97041...ea5
Anonym bruker Skrevet 24. september 2013 #31 Skrevet 24. september 2013 Jeg tenker at når foreldrene velger å sende melding til noen få nære i stedet for å offentliggjøre det på Facebook selv med en gang bør grandtante Olga eller andre holde igjen til det er offentlig fra de. (Jeg møtte en annen venninne på vei til jobb idag og hun hadde først sett det på facebook og ikke fått melding, så den meldingen i går var bare til noen få) Som nevnt over her, det må være merkelig å få onkel-gratulasjoner fra andre før man har selv hørt det fra foreldrene! Anonymous poster hash: 23d49...a28
Anne-B. Skrevet 24. september 2013 #32 Skrevet 24. september 2013 Syns ikke det er noe problem. Det er en gledesytring, og det syns jeg man skal være glad for. Det er så slitsomt nå man hele tida må passe seg for å tråkke folk på tærne, og det verste er at jeg var slik før. Huff, pinlig. La folk være glade. Ungen blir ikke mindre ens egen selv om andre har annonsert at den er kommet til verden. Men skjønner du ikke at det er sånt man vil fortelle sine nærmeste selv? Ikke noe stas å ringe og fortelle og så vet "alle" det. Anonymous poster hash: b08c5...397 Jo, jeg skjønner på den ene siden det, men på den andre siden så ser det ut for at flere ikke skjønner at det bare betyr at man er omgitt av folk som er engasjerte og glade på ens vegne, det er faktisk noe positivt ved det, og æren får man jo uansett selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå