Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Trodde ALDRI jeg skulle si dette, men jeg er faktisk meldt inn til barnevernet! Er HELT skjokkert over at det går an. Har ikke ord! For det første er de 4 punkta på lista helt feil, og heldigvis har jeg alt på det tørre, og bevis på det motsatte! Men dette har nå blitt en sak, og det synes jeg er forferdelig trist og leit! De skal komme på hjemmebesøk også. Fatter ikke at det går an å melde inn til bv, uten at en faktisk vet at det er tilfelle! Jeg synes en bør vite det 100 % sikkert før man melder inn folk til bv! Det er så ondskapsfult at jeg ikke har ord! Jeg vet hvem som har meldt meg inn til bv også. Det var ikke vanskelig å skjønne da meldingen ble lest opp for meg. Når det er sagt, så sover jeg dårlig og eier ikke matlyst. Dette tærer på. Selv om jeg ikke har gjort det som jeg blir beskyldt for, så er det helt grusomt å ha på seg noe sånt. Jeg kunne ALDRI ha gjort de to barna mine noenting. Uff... Andre som er i samme båt? Noen råd??? Anonymous poster hash: e6e1b...1a8
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Hva har du blitt meldt for da? Anonymous poster hash: c26e0...8dc
Musemora Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Man trenger ikke være 100% sikker for å melde til barnevernet nei. Man melder til barnevernet når man er bekymret. Er det grunnløse beskyldninger, har du ikke noe å frykte. Når sant skal sies, er det veldig få av de som blir meldt til barnevernet som ser sine feil selv. Sier ikke at det er tilfelle i din sak, men alle saker har to sider.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 Men de har vel ikke gjort det just for fun da? Så noe ligger jo bak dette her? Anonymous poster hash: de84d...6a9
PintSizedDictator Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Jeg har opplevd det samme og så lenge du ikke har noe å skjule så går det så bra så De er ikke ute etter å ta deg, men å se om det er hold i påstandene. Det er ikke noe å bekymre seg for. Bare slapp av og samarbeid med Bv
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Lettere hvis du sier hva du er meldt for. Anonymous poster hash: cb776...50f
mamma_bergen Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Man trenger ikke være 100% sikker for å melde til barnevernet nei. Man melder til barnevernet når man er bekymret. Er det grunnløse beskyldninger, har du ikke noe å frykte. Når sant skal sies, er det veldig få av de som blir meldt til barnevernet som ser sine feil selv. Sier ikke at det er tilfelle i din sak, men alle saker har to sider. Det hun sa.. Jeg har absolutt ingen grunn til å tro at det er noe i anklagene mot deg, men jeg tenker at mange flere må bry seg. Jeg får helt vondt av å tenke på alle barna som kunne hatt det bedre om noen hadde brydd seg..
PintSizedDictator Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 Man trenger ikke være 100% sikker for å melde til barnevernet nei. Man melder til barnevernet når man er bekymret. Er det grunnløse beskyldninger, har du ikke noe å frykte. Når sant skal sies, er det veldig få av de som blir meldt til barnevernet som ser sine feil selv. Sier ikke at det er tilfelle i din sak, men alle saker har to sider. Nja, alle saker har tre sider... din side, min side og sannheten. Det finnes nok av de som er smålig nok til å melde inn til Bv fordi de har en personlig vendetta mot mor eller far til barnet, men i de aller fleste tilfeller så ligger det jo en genuin bekymring bak. Om det er god grunn til å være bekymret eller ikke vil jo vise seg. I mitt eget tilfelle kan jeg skjønne at folk var bekymret, men det var fordi de ikke kjente min datter så de hadde ingen forutsetning for å vite at hun ikek eier impulskontroll og gjør stort sett som hun vil uten å tenke konsekvenser. Jeg er glad for mitt møte med Bv, da dette satte i gang et hjelpeapparat som jeg aldri i verden kunne fått til alene. Så noen ganger er det like greit.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Miip you - Takk skal du ha! Det betyr mye at du skriver som du gjør. Takk!! Gleder meg til saken er over, og feiringen kan begynne! Kommer ikke til å skrive hvorfor jeg er meldt inn. Dette fordi hun som meldte meg inn, er her inne. Min side har jeg bevis for, og det er jo sannheten. Heldigvis! Takk og lov! Andre som har vært i samme båt? Er kun intr i det for å dele erfaringer.. HI Anonymous poster hash: e6e1b...1a8
PintSizedDictator Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Bv er ikke så farlig som alle skal ha det til. De fjerner ikke barn i hytt og vær, da skal det foreligge noe veldig alvorlig. Det viktigste du gjør nå er å samarbeide på alle punkter. Hvis de tilbyr det Foreldreveiledning så takk ja. Det er gull verdt! Vi har samarbeidet med de i litt over 3 år, mest fordi jeg ønsket det selv, ellers hadde de lagt saken død etter ett år. Masse lykke til! Når du først sitter der med saksbehandleren så vil du nok, som jeg, lure på hva du egentlig var så stresset for.
monson Skrevet 23. september 2013 #11 Skrevet 23. september 2013 Man trenger ikke være 100% sikker for å melde til barnevernet nei. Man melder til barnevernet når man er bekymret. Er det grunnløse beskyldninger, har du ikke noe å frykte. Når sant skal sies, er det veldig få av de som blir meldt til barnevernet som ser sine feil selv. Sier ikke at det er tilfelle i din sak, men alle saker har to sider. Nja, alle saker har tre sider... din side, min side og sannheten. Det finnes nok av de som er smålig nok til å melde inn til Bv fordi de har en personlig vendetta mot mor eller far til barnet, men i de aller fleste tilfeller så ligger det jo en genuin bekymring bak. Om det er god grunn til å være bekymret eller ikke vil jo vise seg. I mitt eget tilfelle kan jeg skjønne at folk var bekymret, men det var fordi de ikke kjente min datter så de hadde ingen forutsetning for å vite at hun ikek eier impulskontroll og gjør stort sett som hun vil uten å tenke konsekvenser. Jeg er glad for mitt møte med Bv, da dette satte i gang et hjelpeapparat som jeg aldri i verden kunne fått til alene. Så noen ganger er det like greit. Ja, ikke sant! Det er jo det bv er der for. For å hjelpe til, ikke for å ødelegge! og til HI så må jeg si at jeg er veldig uenig. Det kan godt hende at du har alt på det rene. Men, da går jo alt bra for deg også da.. Men alt for mange syns at noe er fælt og trist, men så gjør de aldri noe eller!.. Flere burde melde bv ved en misstanke!... Og ikke bare syns at noe er trist og leit for et barn, uten og gjøre noe!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #12 Skrevet 23. september 2013 Takk og lov for at man ikke trenger å være 100% sikker. Det er et større problem at folk melder for lite/sjelden. Er det ikke hold i "anklagene" blir saken lagt dø etter at barnevernet har gjort sine undersøkelser. Anonymous poster hash: 0d94f...d83
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #13 Skrevet 23. september 2013 Enig med de over, er veldig glad for at man ikke trenger å være 100% sikker. Skulle man begynt med skjult kamera da, for å være 100% sikker? Hvis du har bevis for sannheten, hvorfor blir det da en sak ut av dette med hjemmebesøk? De jeg kjenner som har blitt feilaktig beskyldt har sluppet unna med det ene møtet. Hva skal du "feire", hvis du har bevis og dermed sitter på sannheten som du skriver? Trodde det kun var de som kjempet mot bv som feiret etter "seier". Anonymous poster hash: 90836...078
beibilykke Skrevet 23. september 2013 #14 Skrevet 23. september 2013 Hei kjære deg!!! Dette kommer du deg gjennom! Du VET at saken er viss vass! Du VET at du har alt på det rene.dette ser bv fort også!! Jeg har nettopp vært igjennom det samme.her dumpa et brev fra bv i postkassa i juni. Holdt på å forgå av hva i h****** det kunne være. Var i møte der saken ble lest opp og vi snakka.så kom de hjem til oss så var vi på oppsummering. Dette gikk over en periode på 2-3 mnd. Det siste møte varte i 5 min der saken selvfølgelig ble HENLAGT!!! Send meg gjerne en pm om du vil!! Jeg vet hvor jævlig kjipt og urettferdig dette kan føles. Men som jeg selv sa til bv.heller en gang for mye enn en gang for lite da i det minste (mtp oppfølging av saker som blir meldt) Klem til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå