Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Kjøper dere de potetene i butikken med folie på eller plukker dere noen store poteter? Hva fyller dere med og hva har dere som tilbehør? Anonymous poster hash: e3179...0c8
ms.Pond Skrevet 23. september 2013 #2 Skrevet 23. september 2013 Plukker bare ut store poteter, skjærer kryss i de og steker de i ovnen (uten folie). Når skallet er sprøtt er de ferdige, pleier å ta ca en time. Fyller med mais, skinke, rømme, ost, bacon, ananas, løk.... alt etter humør Og har salat som tilbehør.
Nirgal Skrevet 23. september 2013 #3 Skrevet 23. september 2013 Legger de uten folie på en asjett med litt vann i bunnen, stikker de noen ganger med en gaffel rundt hele poteten og putter de i mikroen i ca 15 minutter, tar de ut og legger de i folie og voila! 15 min pleier jeg å ta på de største potetene ca ti på små, men det kan du fint sjekke med en gaffel feks. syntes det tar alt for lang tid med en time i ovnen og potetene blir like gode i mikroen.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #4 Skrevet 23. september 2013 KJøper poteter med folie. Lager kryss, og steker de i stekeovnen.. Bruker de til f.eks biff, eller jeg bare fyller de med det jeg har lyst på den dagen... kryddersmør, hvitløksaus, ost , mais , kjøttsaus.. Anonymous poster hash: 20356...2b4
Bananen Skrevet 23. september 2013 #5 Skrevet 23. september 2013 Finner aldri store når jeg skal ha. Typisk. Så blir de med folie. Men regner med at det er ett fett;) Skjærer kryss og pensler litt olje, pluss salt og pepper. Har de på varmluft 250 grader ca tre-kvarter til en time. Så tar jeg de ut, pensler en gang til og steker 15-30 min til med folien åpen, så skallet blir sprøtt. Klemmer på de, og når de ikke gir noe motstand er de ferdige. Tar lang tid, men det lager seg selv, så ikke noe problem det;) Må bare huske å sette de i tidlig nok
Bananen Skrevet 23. september 2013 #6 Skrevet 23. september 2013 Fyller med taco, ost og tacosaus, og salat ved siden av!! Inspirert av egon, super godt;)
Nissefisen Skrevet 23. september 2013 #7 Skrevet 23. september 2013 Så tungvint dere gjør det:) jeg vasker noen store jeg finner i løsnet. Legger de på et fat, våte, setterfatet i mikroen i 20min så tar jeg på folie og setter de på 200g i 10min. Ferdig:) og like gode:) deler den på tvers og klemmer til. Har i kryddersmør til biff:)
marsbaby2014 Skrevet 23. september 2013 #8 Skrevet 23. september 2013 samme som over. men smør og krydder f, eller ungerer også helt fint til. nydelig til grillmat, som kveldskos eller egen middag
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #9 Skrevet 23. september 2013 Jeg kjøper store poteter uten folie, setter dem i ovnen ved 225 grader uten å gjøre noe mer. Har dem vel der en time eller to hvis jeg har tid, synes at de blir best da. Kan ha nesten hva som helst i bakt potet, fx: Chilli com carne med guacamole, gryterett med kylling, bacon, rømme og vårløk, eller idag hadde vi stekt laks, mais, agurk og paprika i. Og gjerne med smør og ceddarost uansett Anonymous poster hash: a2658...bec
Anonym bruker Skrevet 23. september 2013 #10 Skrevet 23. september 2013 Har bare pleid å skrape utav litt og litt potet blandet med rømme. Bakt potet passer best med biff eller grillmat. Har ikke laget på en stund så vet ikke hvordan jeg ville lagt den i ovnen Anonymous poster hash: c6f6c...875
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #11 Skrevet 28. september 2013 Så tungvint dere gjør det:) jeg vasker noen store jeg finner i løsnet. Legger de på et fat, våte, setterfatet i mikroen i 20min så tar jeg på folie og setter de på 200g i 10min. Ferdig:) og like gode:) deler den på tvers og klemmer til. Har i kryddersmør til biff:) Nå laget jeg meg en baktpotet slik som du skrev, kanon god! Men, pleier du å snu på de altså bytte bunn og topp i microen? Den ble nemmelig knall hard på bunnen. Anonymous poster hash: e3179...0c8
Gjest novembertretten Skrevet 28. september 2013 #12 Skrevet 28. september 2013 (endret) Kjøper store poteter med eller uten folie. Har de ikke folie tar jeg det på. Setter stekeovnen på full guffe og lar de ligge til de er ferdige. Tilbehør: 1 boks lettrømme 1 boks champignon 1 boks mais 1 pakke smårett skinke Dette freses litt i stekepanna. Åpner potetene, har i fyllet fra stekepanna og slenger på en kladd med kryddersmør, strør over litt sprøstekt bacon og litt revet ost. Kjempegodt!!! Må også innrømme at jeg skreller potetene, moser de og blander alt fyllet i, jummi , skal jeg ha besøk så serverer jeg de i skallet. Endret 28. september 2013 av novembertretten
Gjest Skofantomet Skrevet 28. september 2013 #13 Skrevet 28. september 2013 Kjøper store uten folie, skjærer kryss, ruller poteten i olivenolje og masse salt, i ovn ca. 1 time, har i enten bernaise saus, alioli, mais, ost, løk eller andre ting vi har i hus
Anonym bruker Skrevet 28. september 2013 #14 Skrevet 28. september 2013 Kjøper store poteter og pakker i folie selv, skjærer et lite snitt, inn i ovnen i en times tid på 225-250 grader. Har oppi smør, krydder (evt kryddersmør), bacon, mais og rømme på toppen. Er et vanedyr, så det blir helt likt hver gang Anonymous poster hash: 7c8d1...54c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå