GeeGee Skrevet 23. september 2013 #1 Skrevet 23. september 2013 Helst et som ikke koster altfor mye, og aller viktigst, som måler riktig
Caprica Skrevet 24. september 2013 #3 Skrevet 24. september 2013 Hvis du vil ha et termometer som måler riktig, må du måle rektalt. Jeg har testet både panne - og øretermometer mot et vanlig brukt i rumpa, og de viste begge helt andre temp.
GeeGee Skrevet 24. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 24. september 2013 Jeg vet at rektalt er den beste og mest sikre måten å måle på. Men noen ganger kan det være greit å kunne måle på andre måter, da småen ikke er så glad i å bli målt rektalt. Da får man ihvertfall en ca idé om hva temperaturen er, men hvis det er flere ulike målinger måler jeg selvsagt rektalt for å være sikker.
Fullrulle86 Skrevet 25. september 2013 #5 Skrevet 25. september 2013 Braun sitt! Vi har det både hjemme og ibarnehagen. Samme som legevakten bruker http://www.clasohlson.com/no/Pr347880000/Pr347880000 Har mange ganger dobbelsjekket med temperaturen i rumpa, men får samme resultat faktisk! Dessuten er det lettvint og greit for å jaffal få en indikasjon på om barnet har feber eller ikke uten å måtte la barnet gjennomgå en unødvendig ubehagelig måling!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå